Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Jak utworzyć dobry tagline?
Marka jest tworem, na który składa się wiele elementów wzajemnie na siebie wpływających i od siebie zależnych. To one są wypadkową stabilnej pozycji na rynku danej firmy oraz jej utrwalonego wizerunku w umysłach odbiorców. Dzisiaj zwrócimy uwagę na tagline oraz jego znaczenie w procesie budowania wizerunku marki.
Po wstępie do tematu w artykule Najlepsze slogany reklamowe zabieramy się za bardziej szczegółowe przedstawienie tego niezwykle istotnego aspektu brandingu usługi profesjonalnej.
Co to jest tagline (slogan)?
Wielu z nas kreując swoją markę całą energię angażuje w tworzenie logo firmy, pomijając tym samym z pozoru nieistotne szczegół taki jak tagline – hasło reklamowe „przypięte” do logotypu. Dopiero gdy implementacja markowanych usług jest trudna i ciągnie się latami zaczynamy poszukiwać czynników utrudniających ten proces. Często okazuje się, że słabym ogniwem było nie nasze logo, ale to co umieszczamy w jego sąsiedztwie, czyli tagline.
Tagline to coś więcej niż slogan reklamowy. To często magiczne kilka słów, które podkreślają kluczowy aspekt produktu bądź marki i na zasadzie dodatniego sprzężenia zwrotnego wzmacniają pożądany wizerunek firmy (np. słynne “Just do it” firmy Nike).
Każdy z nas dobrze znając swój produkt/usługę jest w stanie “tu i teraz” wygenerować wiele haseł oddających w “naszym przekonaniu” sedno. Jednak które z nich okaże się najtrafniejsze i stworzy z naszym logo i nazwą symbiozę?
Dobry tagline – jak to zrobić
Jak się domyślamy nie jest sztuką stworzyć mało skuteczny tagline. Najczęstszym błędem jaki popełniamy jest kierowanie się uniwersalizmem i tendencyjnością (np. „innowacyjna technologia”).
Tworzenie dobrych tagline’ów wymaga wyróżnienia figury z tła i wychodzenia poza dostępne informacje.
Wszelkie techniki wspomagające naszą kreatywność i twórczość podczas burzy mózgów są mile widziane. Gdy stworzymy sobie odpowiednie warunki (pozytywnie wypoczęty, odżywiony umysł) musimy pamiętać o merytorycznych zasadach tworzenia sloganu.
Na początku określamy funkcję jaką hasło ma pełnić, w tym celu zadajemy sobie pytanie:
- czy mój tagline ma być funkcjonalny i opisywać to, czym firma się zajmuje?
- czy ma zwracać uwagę odbiorcy na konkretną korzyść z usługi?
- czy ma być kanałem przekazującym konkretną emocje, wartość?
Warto pamiętać, że tagline jest uzupełnieniem nazwy i logo firmy. Przy ustalaniu jego funkcji pomocna jest refleksja nad tym, jaką rolę odgrywa nasze logo. Jeśli jest tożsame z tym, co firma robi (np. logo HOMEBROKER) to w tym wypadku slogan mógłby przedstawiać korzyść z usługi lub oddziaływać na naszą sferę emocjonalo-motywacyjną.
Gdy to ustalimy, dopiero wtedy koncentrujemy się na formie. Warto pamiętać, że skuteczny tagline powinien być:
- konkretny,
- intencjonalny (przedstawiający idee/korzyść),
- wiarygodny,
- unikatowy (jedyny w swoim rodzaju,oryginalny),
- zapadający w pamięć,
- facylitujący SEO,
- stabilny, ugruntowany (przypisany do marki).
Wymyślenie dobrego sloganu dla jednych jest dojrzewającym, pracochłonnym procesem, dla drugich efektem “aha”. Jednak mniej istotne jest to, jak do hasła spełniającego kryterium trafności wewnętrznej firmy się dochodzi; liczy się efekt – dobry tagline to trwały wyraz naszej kreatywności i jedynej w swoim rodzaju, autentycznej osobowości firmy.
A na koniec kilka przykładów trafnych i kreatywnych sloganów:
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Marcin
-
Pan Admin
-