Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Kiedy warto odświeżyć logo firmy?
Logo to znak rozpoznawczy firmy na rynku oraz podstawowy element identyfikacji wizualnej. Wiele firm decyduje się co jakiś czas na jego redesign lub delikatne odświeżenie. Jakie są tego powody i w którym momencie warto podjąć taką decyzję?
Zmiana nazwy firmy
W przypadku, gdy przedsiębiorstwo zmienia nazwę, jednoczesne przeprojektowanie logo, wydaje się działaniem oczywistym. Zmiana nazwy wiąże się z ogólnym rebrandingiem. Całkowita zmiana logo jest uzasadniona w sytuacji, kiedy firma decyduje się na zmianę strategii rynkowej lub modelu biznesowego, a także, kiedy następuje fuzja dwóch podmiotów. Znak graficzny musi być spójny z ogólną wizją nowego przedsiębiorstwa oraz korespondować z jego nazwą, Warto w tym momencie zaprojektować całkiem nowe logo, bądź w znacznym stopniu przeprojektować już istniejące.
Przestarzały design
Jeśli czujesz, że Twoje logo wypada „blado” na tle konkurencji, jest to dobry moment, aby zastanowić się nad jego odświeżeniem. Przestarzałe logo traci swoją użyteczność, szczególnie w przypadku obecnie stosowanych narzędzi marketingowych, takich jak strony www, czy profile w mediach społecznościowych. Warto na bieżąco śledzić trendy w designie logo, aby wiedzieć, w jakim kierunku podążać przy jego zmianie.
Brak uniwersalności
Nie zapominajmy, że logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej. Umieszcza się je na materiałach promocyjnych, akcesoriach firmowych, strojach pracowniczych, czy budynkach przedsiębiorstwa. Dlatego musi ono mieć jak najbardziej uniwersalny wygląd. Logo powinno dobrze wyglądać w każdej kolorystyce zarówno w wersji oryginalnej, jak i monochromatycznej.
Niejasny przekaz
Często spotykasz się z prośbą o wyjaśnienie znaczenia logo Twojej firmy? Najwidoczniej jego przekaz nie jest wystarczająco zrozumiały. Być może składa się ono ze zbyt wielu elementów ułożonych w sposób chaotyczny lub zbyt daleko odchodzi od specyfiki działalności przedsiębiorstwa. Aby wyróżnić się na rynku swoim oryginalnym logo, firmy często wychodzą poza ogólne schematy i popuszczają wodze wyobraźni. Istotne jest jednak, aby w procesie kreatywnym mieć na uwadze strukturę grupy docelowej towaru/usługi.
Zmiany w firmie
W każdej firmie zachodzą zmiany, czasem mniejsze, czasem większe. Te drugie są zazwyczaj powodem zmiany lub odświeżenia logo. Powiedzmy, że pewne przedsiębiorstwo na początku działalności w znaczący sposób podkreślało swoją innowacyjność i wyjątkowość produktu bądź usługi. Dziś, gdy okazało się, że na rynku istnieje już wielu naśladowców, przekaz traci nieco na ważności. Natomiast tym, co warto wyeksponować w odmienionym logo, jest wieloletnie doświadczenie w branży.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Niektóre znaki graficzne mogą wywoływać u odbiorców z innych kręgów kulturowych negatywne konotacje. To, co doskonale przyjęło się na rynku rodzimym firmy, niekoniecznie musi być tak samo odebrane na rynkach zagranicznych. Przed podjęciem decyzji o ekspansji zagranicznej firmy, warto skonsultować tę kwestię ze specjalistami, np. kulturoznawcą.
Szukasz inspiracji dla swojego logo? Zajrzyj na blog: logologotyp.pl
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Agata