Czy zdarzyło Ci się napisać tekst, z którego byłeś naprawdę dumny, ale który z jakiegoś powodu nie osiągnął oczekiwanej przez Ciebie poczytności? Bez obaw, to zdarza się najlepszym content kreatorom. Na szczęście istnieje kilka sprytnych sposobów na to, by tchnąć w tekst nowe życie. Takie zabiegi określamy mianem content repurposingu, o którym dowiesz się więcej z dalszej części wpisu.


Przełóż słowo pisane na język wizualny

… albo odwrotnie. W content repurposingu chodzi o to, aby dotrzeć do nowej publiczności. Podczas, gdy jednych bardziej zainteresuje krótki klip wideo, inni wolą poświęcić 10 minut na przeczytanie wartościowego artykułu.

Załóżmy, że masz gotowy artykuł zawierający około 5 000 znaków. Wybierz z niego kilka najciekawszych cytatów i wkomponuj je w samodzielnie zaprojektowaną grafikę lub umieść na tle wykonanego przez Ciebie zdjęcia, a następnie podziel się z fanami na Instagramie. To oczywiście tylko jeden ze sposobów. Obudź w sobie kreatywność! Jeśli nigdy nie nagrywałeś profesjonalnych filmów wideo i nie bardzo wiesz z “czym to się je”, zacznij od nagrania angażującego podcastu, który zachęci odbiorców do wyrażania własnych opinii, czy zadawania pytań. Jeśli na ich podstawie wywnioskujesz, że widzów szczególnie zainteresował jakiś temat, dobrym pomysłem będzie rozwinięcie tematu w formie artykułu wzbogaconego o infografikę.

10 sposobów na…

Stosowanie wszelkiego rodzaju numeracji i wyliczeń przyciąga wzrok czytelnika. Łatwiej jest mu odnaleźć w tekście to, co go interesuje, dlatego jeśli napisałeś artykuł o projektowaniu logo, w którym wyjaśniasz najważniejsze Twoim zdaniem kwestie, policz ile ich jest i zawrzyj w tytule tę liczbę. Następnie przeredaguj tekst tak, aby poszczególne partie, wyjaśniały konkretne nagłówki, tak jak zostało to zaprezentowane tutaj:

instagram w biznesie

Instagram w biznesie – 6 kroków do sukcesu

projektowanie logo

Projektowanie logo – 4 ważne pytania

mity

5 mitów na temat brandingu

Stwórz białą księgę

Narzędzie to wykorzystywane jest zwłaszcza w marketingu B2B. Białe księgi, znane pod angielską nazwą white papers to eseje, raporty lub opracowania na wybrany temat przygotowywane przez firmę, które najczęściej przyjmują formę dokumentu podobnego do broszury. Treść zawarta w białych księgach ma na celu przybliżenie czytelnikowi problematyki poruszanej kwestii, wyjaśnienie jej i uświadomienie go odnośnie benefitów związanych z zakupem danego produktu, czy skorzystania z usługi. Ten rodzaj content repurposingu kierowany jest do konkretnej grupy odbiorców i wymaga sporego doświadczenia oraz profesjonalizmu.

Najczęstszym błędem jest pisanie zbyt wielu informacji o firmie, czy produkcie. Pamiętaj, że biała księga tworzona jest po to, aby zakomunikować korzyści, jakie osiągnie klient przy zakupie produktu/usługi. Treści marketingowe powinny być zaprezentowane w sposób rozsądny, na drugim planie, tak aby nie zniechęcić użytkowników do czytania i w sposób nienachalny nakłonić ich do zapoznania się z ofertą.

Praktyczne podejście, czyli case study

Case study, czyli inaczej opis przypadku to analiza jakiegoś problemu, z którym osoba prowadząca działalność gospodarczą, bądź cała organizacja ma lub miała do czynienia. Może to być wdrożenie nowej koncepcji zarządzania, wejście z produktem na rynki zagraniczne, rebranding firmy lub inne. Pisanie o czymś w kontekście czysto teoretycznym zainteresuje tylko niewielkie grono odbiorców, dlatego jeśli stworzyłeś artykuł bogaty pod względem merytorycznym, na przykład na temat ekspansji zagranicznej polskich firm, znajdź konkretny przykład, zdobądź informacje o poszczególnych etapach tego procesu i przedstaw to w formie case study. Dzielenie się osobistym doświadczeniem we współpracy z klientami to szczególnie cenna treść. Tworzenie case study na podstawie własnych praktyk buduje autentyczny wizerunek firmy godnej zaufania oraz dowodzi, że jej rozwiązania są efektywne.

Przeczytaj: Off-Mode — case studyLekarz Poznań — case study

Nie daj się zwieść małej liczbie polubień, czy udostępnień. To wcale nie oznacza, że przygotowana przez Ciebie treść nie jest warta uwagi. Cały problem tkwi w sposobie, w jaki próbujesz ją przekazać. Content repurposing polega na szukaniu najlepszych rozwiązań, a jak mówi słynne przysłowie – kto szuka, nie błądzi.

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Kacperska_Emilia

    W sumie gdyby się nad tym głębiej zastanowić, to faktycznie ma pani rację. U mnie super konwertują teksty, które nie są specjalnie udostępnianie. Warto sprawdzać to przez Google Analyrisc. Polecam 🙂

  • Ruda

    bardzo lubię kiedy w tekście są wyszczególnione najciekawsze cytaty. wiele ludzi nie zwraca na to uwagi, ale dobrze rozplanowany tekst przyjemniej się czyta 🙂

  • Tomasz

    Warto też wpleść godne uwagi statystyki branżowe, matematyka nie kłamie.

    • Sandra

      To prawda! Bardzo lubię, gdy w tekście zawarte są jakieś dane statystyczne, które wnoszą do niego coś ciekawego i nieoczywistego i najlepiej żeby były przedstawione w formie graficznej, bo łatwiej je wtedy przyswoić.

  • Jędrzej

    Teraz to są nawet strony, gdzie artykuły są pisane tylko w formie list. Widocznie rzeczywiście ludzie chętniej to czytają.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?