Jak pracować nad wizerunkiem marki? Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Jak promować swoją markę w sposób nowoczesny i interesujący? Warto przyjrzeć się różnym rodzajom branded contentu (treści brandowanych) i znaleźć dla swojej marki taki, który przyniesie najwięcej wymiernych korzyści dla jej wizerunku.

Wszechobecność komunikatów reklamowych sprawia, że przyciągnięcie uwagi to nie lada wyzwanie. Potrzebne są nowe formaty przekazu treści, które sprawią, że zaangażujemy odbiorców i zachęcimy ich do dialogu z marką. Koncepcja i przekaz branded contentu to alternatywa dla tradycyjnej reklamy, silnie eksponującej logo i produkty marki, na którą odbiorcy są już uodpornieni.

Stworzyliśmy listę najciekawszych form branded contentu. Sprawdź, które najbardziej przyciągają uwagę i pasują do promocji wizerunku Twojej marki.

1. Tekst z marką w tle
Artykuły tematyczne, wpisy na blogu, raporty branżowe, magazyny typu custom publishing, czyli wszelkie treści pisane, które nie epatując ofertą marki pracują na jej wizerunek. Ostatnio na topie jest storytelling (pisaliśmy o tym tutaj), poprzez opowiadanie historii z życia wziętych, prezentuje to, czym zajmuje się marka. Microsoft Stories to świetny przykład.

2. Advertorial
Reklamę prasową w formie artykułów sponsorowanych znajdziemy już w każdym periodyku. Zainteresowanie czytelnika tematem i nie odstraszenie go reklamą to zadanie trudne, ale wykonalne. Tak robi to tygodnik POLITYKA.

3. Tematyczne kanały video
Video content pełni takie same funkcje, jak tekst promocyjny, ale dzięki bardziej przystępnej formie, dociera do większej liczby odbiorców i ma dużo większe szanse na zostanie viralem.
Castorama zdecydowała się na cykl filmów na YT „#Wiemy, co pomysłowe”.

4. Film pod flagą marki
Spektakularna produkcja wideo, czyli ‘The Hire’ nakręcone przez BMW to chyba najlepszy przykład tzw. originated content.

5. Reklama nie-reklama
Jak pokazać swoją ofertę, aby niewielu zauważyło, że to reklama? Wie to marka Wren, która nakręciła jeden z najgłośniej komentowanych virali ubiegłego roku – „First Kiss”.

6. Branded documentary
Film dokumentalny, często poruszający kwestie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), może zrobić dużo dobrego dla wizerunku marki lub jej transparentności (pisaliśmy
o tym tutaj). Włoski producent kawy marka Illy przyczyniła się do powstania dokumentu
o ekologicznej plantacji kawy na Kostaryce.

7. Gry tematyczne i aplikacje dedykowane
Mają one na celu zachęcenie do aktywnego uczestnictwa na tzw. “drugim ekranie”, czyli smartphonie czy tablecie. Podczas oglądania meczu możliwe jest stworzenie własnej drużyny i komentowanie tego, co dzieje się w danej chwili na boisku. Można też promować wejście na rynek nowego produktu, tak jak zrobił to Volkswagen tworząc grę „Real Racing”.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Niezłe poplątanie content marketingu, native marketingu z branded content.

    Z uwagi na to, iż obserwuje bacznie scenę branded content od paru lat (przygotowując zestawienia, jak ta branża rozwijała się w każdym roku – odsyłam do mojego obszernego podsumowania za rok 2013, bo za rok 2014 właśnie tworzy się ;))

    http://creativeindustries.co/post/73871225967/wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-branded-content

    http://creativeindustries.co/post/73981117988/wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-branded-content

    nie mogłem nie zabrać głosu w jego sprawie. Bardzo dbam o to, aby branded content (podobnie jak content marketing) nie był mylnie odbierany lub przekazywany.

    Ale do rzeczy, odnosząc się do poszczególnych przykładów.

    Ad #1
    Żaden artykuł tematyczny, wpisy na blogu, raporty branżowe nie są formą branded contentu. To są po prostu mechanizmy content marketingu. I nie ma takiego czegoś jak „magazyny typu custom publishing”. Custom publishing to forma wydawania magazynów, a nie rodzaj magazynów 😉 Storytelling nie jest żadną nowa formą branded content. Narracja istnieje od tak dawna, jak istnieje literatura 😉 Od paru lat jest na nią po prostu renenans w reklamie 😉

    Ad #2
    Advertorial aka natywna reklama to nie jest branded content 😉

    Ad #3
    Mam wielki problem z tym, aby mówić, iż można w przypadku branded content można używać słowa „promocja”. Dlaczego? Ponieważ „promocja” ma bardzo negatywne konotacje. Słowo to z założenia mówi o jakich nachalnych działaniach. A branded content to dopasowanie się do kontekstu i to w sposób naturalny.

    Przykład Castoramy – tak to branded content 😉

    Ad #4
    Ten film jest zarówno punktem odniesienia dla wszystkich działań branded content, jak i od niego faktycznie mierzy się historię branded content 😉

    Ad #5
    Tak to prawda 😉

    Ad #6
    Nie każda reklama wiralowa jest branded contentem 😉 Nie każdy materiał wideo, który pojawia się na profilu marki na YouTube jest branded contentem. Nie ukrywam, iż z tym przykładem mam spory problem, bo jakoś pocałunku nie za bardzo mi pasuje do kontekstu, w którym mogła znaleźć się marka modowa. Ok ludzie się całują i są ubrani w dane ciuchy, ale to wszystko. Ale co łączy temat pocałunku i ciuchów? To nie wiem. Dlatego też traktuje to jako wiralowa reklamę 😉

    Ad #7
    OK – powiedzmy się zgodzę 😉 Chociaż jak dla mnie branded content wyróżnia się na tle wszystkich działań marketingowych tym, że wykorzystuje się przede wszystkim materiały wideo. Chociaż popularyzacja gier na urządzeniach mobilnych z pewnością przyczyni się do ewolucji branded content pod tym kątem.

  • Doceniam zapał z jakim podejmuje się Pan kwalifikacji omawianych pojęć, jednak branded content ewoluuje (przekona się Pan o tym tworząc nowe zestawienie na sowim blogu) i według mnie, jego czysta postać, w tradycyjnym ujęciu, praktycznie przestaje mieć już rację bytu.

    Zgadzam się, niezłe poplątanie, ponieważ obecnie content marketing i native advertising przenikają się tworząc hybrydy będące, bądź co bądź, (quasi-) formami branded contentu. Wydaje mi się, że subtelną granicę między tym, co jest branded contentem, a co nie, wciąż wyznacza przede wszystkim cel tworzonej treści – znajdą się przykłady, które potwierdzą Pana, jak i mój punkt widzenia.

    Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

    • Akurat moim zdaniem można określić sztywne ramy content marketingu, native marketingu czy branded content.

      W przypadku content marketingu – marka jest wydawcą, który tworzy treści na użytek budowania swoich mediów, za pomocą których chce zwiększyć zainteresowanie wokół siebie i tym samym sprzedaż. Przykładem tego jest chociażby platforma blogowa orange.pl, którą co miesiąc odwiedza ponad 1,2 mln użytkowników – potencjalnych lub obecnych klientów. Często treści tworzone przez marki są swojego rodzaju wabikiem dla mediów, które na podstawie czego tworzą swoje newsy, a marka może nabić nowych klików i lepszą pozycję w Google’u – za darmo, nie płaci za to 😉

      W przypadku native marketingu – marka tworzy lub współtworzy treści na łamach danego medium lub pewnego dedykowanego miejsca w tym medium i płaci za to.

      W przypadku branded content – niektórzy utożsamiają to z lokowaniem produktu. A ja powiedziałbym, iż jest to przeciwieństwo lokowania produktu. To nie produkt dopasowuje się do kontekstu/ motywu tylko odwrotnie 😉 Tworzy się kontekst/ motyw, w którym marka mogłaby NATURALNIE się pokazać – bez epatowania co chwilę swoim logotypem 😉 Branded content to w 90% materiały wideo, które niekoniecznie mają wiralową nośność 😉

  • Strategiczny Stefan

    Bardzo ciekawy artykuł! Myśli Pani, że ten content wyprze w ogóle tradycyjne formy reklamy? Tak pytam bo jestem przedsiębiorcą i myślę obecnie czy wejść bardziej w internet, w końcu kiedyś trzeba prawda? hehe 🙂

  • Dionizy

    Ciekawe, ciekawe 🙂 tyle tego, że już sam nie wiem na czym mam sie skupić. Jakie formy poleciałaby Pani dla firmy działającej w branży funerlanej?

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?