Budujesz swoją markę od podstaw? A może zastanawiasz się nad zmianą już istniejącej? Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Tobie zarówno w procesie brandingu jak i rebrandingu przy wykorzystaniu tego, co masz już w swoich zasobach.

Istnieje wiele korzyści wynikających z budowania społeczności wokół własnej marki. Dobra, aktywna społeczność tworzy i zwiększa zarówno kapitał, jak i wartość marki. Budowanie społeczności wokół firmy wymaga profesjonalnego i przemyślanego podejścia, nie tylko w kwestii tworzenia adekwatnych treści lub wchodzenia w interakcję z użytkownikami. Bycie strategiem w budowaniu wspólnoty wokół swojego brandu, szczególnie świeżo powstałego, wymaga określenia celów i konsekwentnego kładzenia nacisku na ich realizację.

Infografika stworzona przez Mackweb Solutions przedstawia o czym należy pamiętać przy tworzeniu marki będącej paliwem społeczności.

Przede wszystkim: Skup się na działaniach, a nie na narzędziach.

  1. Zdefiniuj swoją ideę, cel biznesowy, grupę docelową.
  2. Zgrany team to podstawa. Stwórz pełen pasji i gotowy do poświęceń zespół, utrzymuj z nim dobre stosunki.
  3. Podziel ogólne cele swojej strategii na bardziej szczegółowe (co, kiedy, jak).
  4. Pogłębiaj wiedzę na temat branży i śledź trendy. Poznawaj nowych ludzi, kreuj możliwości przypadkowych odkryć i szczęśliwych trafów.
  5. Dziel się swoimi wartościami, ale korzystaj również z doświadczenia innych.
  6. Monitoruj, mierz i analizuj.
  7. Nie poddawaj się, ucz się na błędach swoich i konkurencji.




Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?