Księga identyfikacji wizualnej jest dokumentem, który standaryzuje identyfikację wizualną marki. Określa wytyczne stosowania wybranych elementów marki, w celu tworzenia jednorodnego wizerunku podczas komunikacji z klientami oraz partnerami biznesowymi.

Księgi identyfikacji wizualnej występują w wersjach podstawowych, skupiających się na elementach zasadniczych oraz w formach rozbudowanych, uzupełnionych informacjami wspomagającymi standaryzację. Podstawą każdej księgi identyfikacji wizualnej jest zbiór wytycznych dotyczących: nazwy, logo, typografii, palety kolorów oraz elementów graficznych. W brand booku zazwyczaj najwięcej miejsca poświęca się logo i logotypowi marki. Księga określając graficzne interpretacje budowy logo i logotypu nie tylko gwarantuje spójność firmy, ale także buduje możliwości ochronne. Zawartość księgi znaku często wzbogaca się informacjami dotyczącymi misji firmy, które uwzględnione zostają w procesie standaryzacji. W brand bookach pojawić się mogą zakazy i nakazy, które pomagają uniknąć błędów przy pozycjonowaniu marki. Prezentują one przykłady poprawnego i błędnego zastosowania logo oraz ukierunkowują styl contentu i sloganów reklamowych.

Zasady, które określa księga identyfikacji wizualnej powinny być w miarę sztywne, aby zagwarantować utrzymanie stylistycznej spójności. Mimo to, zalecana jest odrobina elastyczności, która umożliwi dozę kreatywności. Opracowywaniem księgi identyfikacji wizualnej zajmują się agencje marketingowe, a dokładniej specjaliści od brandingu, w których w skład wchodzą wykwalifikowani graficy. Zaleca się, aby księgę identyfikacji wizualnej tworzyć wraz z projektem logo.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na identyfikację wizualną lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?