Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Marketing funeralny – case study
W internecie można znaleźć już wszystko. Nie dziwi fakt, że na dobre zadomowiła się tam również branża funeralna. Choć to delikatna i drażliwa marketingowo materia, internauci są już na nią gotowi.
Wśród profesjonalnie wykonanych stron internetowych firm związanych z branżą czy profili na Facebooku prowadzonych często z przymrużeniem oka, doszukać się można również innowacyjnych, ciekawych i kreatywnych rozwiązań. Za warty przytoczenia przykład posłużyć może zeszłoroczna (wrzesień 2012) kampania realizowana dla australijskiego Transport Accident Commision. Cel: ograniczenie śmiertelnych wypadków samochodowych spowodowanych zbyt szybką jazdą młodych mężczyzn. Środek: zaangażowanie kobiet mających wpływ na grupę docelową. Wykorzystanie Pinteresta okazało się strzałem w dziesiątkę. Na profilu „How to plan a funeral” stworzonych zostało w sumie 12 tablic, związanych z tematyką okołopogrzebową (tj. zwyczajami, modą itp.). Wszystko to, by przekazać jedną myśl „powiedz mu, żeby zwolnił; że nie chcesz planować jego pogrzebu.” W akcję udało się zaangażować m.in. blogerki modowe, które tworzyły tablice z funeralną modą czy firmy cateringowe w kontekście dań podawanych na stypie. Niesztampowe podejście zaowocowało dużym szumem w internecie, pokaźną liczbą pinów i dotarciem do 1.8 miliona osób (!). Film podsumowujący akcję zobaczyć można tu.
Odważny krok w kierunku modernizacji podejścia do tematyki funeralnej wykonali również Amerykanie. Zaoferowali oni umieszczanie na nagrobkach kodów QR, które po zeskanowaniu smartphonem przenoszą na stronę internetową, zawierającą informacje o zmarłym oraz zdjęcia zamieszczone przez jego bliskich.
A jak to się robi w Polsce?
Niedawno sami mieliśmy okazję przekonać się, jak otwarty na tematykę funeralną jest polski internet. Od stycznia do sierpnia tego roku zajmowaliśmy się kompleksową kreacją marki portalu funeralnego – AriaMemoria.com, od sformułowania strategii marki, kreację jej narzędzi, przez całkowitą przebudowę portalu i aktywny marketing w internecie.
W pierwszym etapie skupiliśmy się na wnikliwym poznaniu grupy docelowej, kierujących nią motywacji, potrzeb, publikowanych w internecie treści, ale przede wszystkim mentalności w zakresie śmierci. Braliśmy pod uwagę opory i uprzedzenia, które potencjalnie mogły ograniczyć popyt na internetowe usługi funeralne. Przyjmując za dane rodzaje usług jakie portal ma świadczyć (określone projektem unijnym w ramach którego realizowane było zlecenie), podjęliśmy wyzwanie. Przyjęliśmy za cel przystępne i skuteczne zaspokojenie popytu na doradztwo psychologiczne, kreując jednocześnie rynek e-usług funeralnych, budząc nowe potrzeby i pokazując drogę do ich zaspokojenia.
Co i jak komunikowaliśmy?
Stworzyliśmy markę poprzez aktywne budowanie jej zrozumienia. Zbudowaliśmy model oparty na wartościach takich jak godność, tradycja i empatia. Nadaliśmy marce osobowość specjalisty z klasą, który dba o godne pożegnanie zmarłego, ale przede wszystkim jest nieprzerwanie dostępny dla klienta, który żyje i potrzebuje wsparcia.
Przeprowadzając analizę wyszukiwanych fraz kluczowych wiedzieliśmy, że potencjalni klienci są już w internecie, a ich popyt zostaje często niezaspokojony. By zbliżyć się do nich, zakomunikować istnienie marki i od początku kreować mały dystans między firmą, a odbiorcą, postawiliśmy na social media. Budując markę tworząc jednocześnie portal, potraktowaliśmy kanały mediów społecznościowych jako tymczasowo pierwszorzędną platformę komunikacyjną z odbiorcą. Równolegle prowadziliśmy aktywnie profile na portalach: Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube i Google+, uzupełniając działania m.in. publikowaniem artykułów sponsorowanych, reklamami AdWords czy pozycjonowaniem portalu, urozmaicając przekaz filmem wizerunkowym. Kanały social media okazały się trafnym wyborem w kontekście promocji usług takich jak tworzenie miejsca wspomnień (mem z podobizną zmarłego i wybranym cytatem) czy multimedialnego wspomnienia (animacja składająca się ze zdjęć i podkładu muzycznego).
Content is the king, ale rządzi timing
W komunikacji postawiliśmy na content i timing. Publikacje związane ze wspominaniem znanych zmarłych osób w rocznicę ich śmierci poskutkowały trzycyfrowymi ilościami tzw. „lajków” i licznymi udostępnieniami.
Inwestując w reklamę, już w pierwszym miesiącu prowadzenia profilu na Facebooku uzyskaliśmy zasięg w wysokości prawie 70 tys. targetowanych odbiorców. Z miesiąca na miesiąc na profilu przybywali aktywni fani. Gdy zaczęliśmy informować o stronie internetowej i dostępnych na niej usługach, liczba fanów przekraczała 1000 osób. Intensywne działania w zakresie tworzenia portalu i kreowania marki w internecie uzupełnialiśmy bieżącą analizą statystyk za pomocą Google Analytics. Obserwowaliśmy, że ruch generowany bezpośrednio z profili w mediach społecznościowych jest zdecydowanie przeważający. W sierpniu (ostatnim miesiącu współpracy) na stronę weszło 2.552 użytkowników, z czego prawie 75% zrobiło to po raz pierwszy.
Podejmowanie tematyki funeralnej w kontekście e-usług choć zdawać się może ryzykowne, odpowiednio podane może w przestrzeni wirtualnej znaleźć dla siebie miejsce oraz szerokie grono zaangażowanych odbiorców. Sukces prowadzonego projektu utwierdził nas w przekonaniu, że branża funeralna w internecie nie musi opierać się na surowej komunikacji produktowej czy być tematem żartów (jak profil zakładu pogrzebowego z Wrocławia: http://on.fb.me/16o5Q4N), choć i taka znajduje swoich amatorów.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
Pingback: Śmierć 2.0 | msitudinis()