Z Instagrama na całym świecie korzysta ponad 250 mln ludzi, z czego ponad 3 miliony użytkowników to Polacy. Ta aplikacja na smartfony została stworzona do przekazywania efektownych komunikatów graficznych z zastosowaniem specjalnych filtrów. Jak Instagram wykorzystują znane marki? Jak wyglądają ich profile?

Dlaczego Instagram?

Ze statystyk wynika, że użytkownicy Instagrama są bardziej aktywną grupą, niż osoby udzielające się w innych social mediach — nawet na Facebooku. Instagram opanowali przede wszystkim młodzi, zafascynowani technologią odbiorcy tzw. konsumenci przyszłości. Kim oni są? To wszyscy nasi znajomi, dzieci znajomych, które bez smartfona podłączonego do Internetu czują się jak bez ręki. To oni są najbardziej zaangażowaną, skorą do działania, klikania i komunikowania się w mediach społecznościowych grupą, do której powinny zwracać się marki. Dlaczego? Na Instagramie mogą osiągnąć 100% zasięgu organicznego, podczas gdy w innych SMach zaledwie kilka %, a przy tym skutecznie zwiększyć swoją widoczność.

W jaki sposób?

Na największe zainteresowanie odbiorców mogą liczyć marki dysponujące produktami, które potrafią wpłynąć na emocje. Instagramersi (bo tak nazywa się użytkowników Instagrama) śledzą z największym zaangażowaniem marki, z którymi mogą się utożsamiać, z którymi miło i przyjemnie się im żyje, które są lifestyle’owe.

Użytkownik Instagrama chce poznawać markę od kulis i obserwować ją, tak, jak np. prywatne profile blogerów, stylistów, aktorów itd. w kontekście tego, jak marka prosperuje na co dzień. Chce wiedzieć, że uczestniczy w życiu marki.

Zobacz kilka przyjemnych dla oka kont marek na Insta 🙂

wizerunek marki

wizerunek marki

marka na Instagramie

marka na Instagramie

marka na Instagramie

marka na Instagramie

Podejrzyj BrandPRO na Instagramie

Przeczytaj również: Facebook, Twitter, a może Pinterest? Jak wybrać serwis społecznościowy dla firmy? oraz Wizerunek marki.

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na media społecznościowe lub zapoznaj się z nią poniżej.



  • DorMar

    Myśli pani że żeby taki profil firmy prowadzić potrzeba zatrudniać dodatkowo fotografów wśród pracownikow?

    • Karolina Gołaś

      Myślę, że w tym przypadku każdy może być fotografem 🙂 Jeśli ktoś nie wierzy w swoje zdolności to Instagram udostępnia kilkanaście filtrów + możliwość „ręcznego” obrabiania zdjęć. Instagramersem, może być każdy, byle kreatywny.

  • Rolex

    Czy da się jakoś zmierzyć, czy prowadzenie konta na Insta faktycznie dobrze działa na wizerunek?

    • Karolina Gołaś

      Rolex, można to sprawdzić nawet na „gołe oko”, jeśli obserwatorów i przy tym aktywnych (pozytywnie komentujących, udzielających się, udostępniających dalej) stale przybywa tzn. że wizerunek rośnie w siłę!

  • ola_novack

    Uwielbam konto Nikona <3

  • Renia Dębska

    A nie napiszecie nic o swoim koncie? 😛 Wasze biurowe koty i ich historie mnie zawsze rozczulają – zazdroszczę!

    • donatka

      Z ciekawości sama weszłam, żeby sprawdzić co tam się dzieje. Kocury wymiatają 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?