Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Mózg a social media
Myśląc o tym, jak nasz organizm radzi sobie z funkcjonowaniem w wirtualnych społecznościach nie sposób pominąć zagadnienia Facebooka, który zmienił oblicze social media. Zdecydowałam się wziąć pod lupę trzy zależności między naszym organizmem a serwisem, w którym obecnych jest ponad miliard ludzi z całego świata. Przy każdym z badanych obszarów warto zastanowić się, czy to Facebook jest dla nas, czy może to my jesteśmy dla niego.
Eye-tracking
Urządzenia eye-trackingowe pomagają specjalistom z różnych dziedzin badać w jaki sposób dany obiekt lub otoczenie, również w Internecie, działa na nasz wzrok. Dzięki temu, są oni w stanie ocenić na czym najbardziej skupiamy uwagę, a także wyszczególnić te punkty w przestrzeni bądź właściwości obiektów, które umykają naszym oczom.
Zasady eye-trackingu mają swoje zastosowanie także na Facebooku, a powinny być interesujące zwłaszcza dla tych, którzy chcą skutecznie promować swoją markę czy też profil. Warto w tej kwestii zadbać zarówno o przyciągające uwagę zdjęcie profilowe, chwytliwe i krótkie tytuły, jak również wachlarz treści multimedialnych. Statystycznie te trzy elementy najbardziej przyciągają ludzki wzrok podczas przeglądania tablicy, bardziej nawet od specjalnie pozycjonowanych na Facebooku reklam.
Szczęście
Wraz z coraz większym zaangażowaniem przeciętnego Kowalskiego w mediach społecznościowych, naukowcy rozpoczęli szeroko zakrojone badania na temat wpływu social media na nasz stan psychofizyczny. Jednym z bardziej interesujących odkryć jest to związane z wydzielaniem dopaminy w mózgu, gdy publikujemy coś na naszym profilu. W odróżnieniu od konwersacji w „realu”, użytkownicy mediów społecznościowych mają tendencję do publikowania treści związanych z własną osobą, ponieważ daje im to poczucie szczęścia.
Równie ciekawym jest fakt, że część z nas nie jest w stanie kontrolować czasu spędzonego w social media. Dzieje się tak z uwagi na psychologiczny efekt nagrody za interakcję, który sprawia, że nie możemy oderwać się od Facebooka. Odpowiedzialne za to są endorfiny (zwane hormonami szczęścia) wytwarzane w naszym organizmie, których nagły przypływ skorelowany jest z otrzymaniem zaproszenia do znajomych i reakcją innych na nasze wpisy.
Innym interesującym aspektem naszej obecności na Facebooku, jest to, że z dużą wrażliwością reagujemy na to, co dzieje się u naszych znajomych w świecie wirtualnym. W zależności od przekazu emocjonalnego zawartego w statusie naszych znajomych, może zmieniać się także nasz nastrój.
Uzależnienie
Tematem, który jest bagatelizowany przez większość użytkowników social media, jest kwestia uzależnienia od obecności w wirtualnym świecie. W przypadku Facebooka jest to nie tylko związane z popularnym FOMO (fear of missing out), czyli strachem przed wykluczeniem z danej społeczności, ale również z tym jak nasz organizm reaguje na odstawienie Facebooka.
Z jednej strony niektórzy nadmiernie używają dopaminowego kopa i skupienia uwagi na sobie, pożyczając szczęście, które znika wtedy, kiedy Facebooka nie ma. W taki sposób rodzi się uzależnienie. Uzależnienie powstaje również wtedy, gdy Facebook staje się dla nas miejscem, do którego możemy uciec przed stresem życia codziennego. Opisane wcześniej wydzielanie endorfin w procesie socjalizowania się w wirtualnej społeczności, jest często porównywane przez naukowców z regularnym zażywaniem narkotyków przez uzależnione jednostki.
Część naukowców zwraca ponadto uwagą na fakt, że Facebook i inne portale social media, mogą nas zwyczajnie unieszczęśliwiać. Wynikać to ma z naszych naturalnych instynktów do pozytywnej autoprezentacji wśród innych, co sprawia wrażenie, że wszystkim dookoła nas doskonale się powodzi. Może to prowadzić do obniżonej samooceny, gdy zestawiamy naszą doczesną sytuację z wirtualnym obrazem naszych Facebookowych przyjaciół, którym wszystko wychodzi.
Fanpage na Facebooku rządzi się nieco innymi prawami, ale zawsze warto pamiętać o tym, żeby ze swoimi odbiorcami budować dobre relacje, które przyczynią się do pozytywnego uzależnienia od naszych postów.
5 kroków do skutecznej strategii social media.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.