Rozpoznawalność marki to stopień w jakim konsument jest w stanie poprawnie zidentyfikować konkretny produkt lub usługę na podstawie efektów wizualnych takich jak: logo, opakowanie, slogan, czy elementy kampanii reklamowej, niekoniecznie mając w danym momencie styczność z jego nazwą.

Aby zbudować rozpoznawalność marki, firmy często podejmują liczne współprace z innymi organizacjami. Jest to szczególnie częste i polecane w przypadku młodych marek, bądź tych, które w ostatnim czasie niezbyt dobrze prosperują na rynku. Dzięki wzajemnej promocji, zwiększa się szansa na dotarcie do nowych grup odbiorców.

Ponadto, elementem bez którego rozpoznawalność marki nie ma racji bytu, jest wielopłaszczyznowa reklama. Aby marka skutecznie zapadła w pamięci konsumenta, warto zainwestować w oryginalną kampanię reklamową. Nie jest to jednak zabieg jednorazowy. Żeby utrzymać rozpoznawalność, należy podążać ścieżką przemyślanej strategii marketingowej. Marka o wysokim stopniu rozpoznawalności jest w stanie osiągnąć stabilną i mocną pozycję wśród konkurentów. Bardziej rozpoznawalna marka, jest w stanie uzyskać większą sprzedaż produktów i usług niż konkurenci, nawet jeśli pod względem jakości są one porównywalne.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?