Rozpoznawalność marki to stopień w jakim konsument jest w stanie poprawnie zidentyfikować konkretny produkt lub usługę na podstawie efektów wizualnych takich jak: logo, opakowanie, slogan, czy elementy kampanii reklamowej, niekoniecznie mając w danym momencie styczność z jego nazwą.

Aby zbudować rozpoznawalność marki, firmy często podejmują liczne współprace z innymi organizacjami. Jest to szczególnie częste i polecane w przypadku młodych marek, bądź tych, które w ostatnim czasie niezbyt dobrze prosperują na rynku. Dzięki wzajemnej promocji, zwiększa się szansa na dotarcie do nowych grup odbiorców.

Ponadto, elementem bez którego rozpoznawalność marki nie ma racji bytu, jest wielopłaszczyznowa reklama. Aby marka skutecznie zapadła w pamięci konsumenta, warto zainwestować w oryginalną kampanię reklamową. Nie jest to jednak zabieg jednorazowy. Żeby utrzymać rozpoznawalność, należy podążać ścieżką przemyślanej strategii marketingowej. Marka o wysokim stopniu rozpoznawalności jest w stanie osiągnąć stabilną i mocną pozycję wśród konkurentów. Bardziej rozpoznawalna marka, jest w stanie uzyskać większą sprzedaż produktów i usług niż konkurenci, nawet jeśli pod względem jakości są one porównywalne.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Przemek

    Obecnie najciekawszym sposobem na budowanie rozpoznawalności jest dla mnie współpraca z influencerami. Podoba mi się, że ich działania są bardziej „autentyczne”.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?