Rok 2016 zmierza już ku końcowi. Oznacza to, że nadchodzi czas refleksji, podsumowań i… prognoz. W marketingu, jak w każdej branży, istotne jest przewidywanie trendów i podążanie za nimi, bo to właśnie w nich kryją się szanse i zyski. Przyjrzyjmy się najciekawszym trendom w marketingu internetowym nadchodzącego roku.

Rozszerzona rzeczywistość

Zwiastun tego zjawiska mogliśmy zaobserwować już w tym roku za sprawą oszałamiającego sukcesu gry Pokemon Go, która mimo wykorzystania niemal zupełnie nowego (autorzy popełnili wcześniej grę Ingress opartą na tej samej mechanice rozgrywki), rewolucjonizującego przemysł rozrywkowy pomysłu, zdołała zarobić aż dziesięć milionów dolarów każdego dnia u szczytu swojej popularności. W końcu, ze względu na niezdolność skatalizowania popularności aplikacji, twórcy ponieśli klęskę i stracili większość odbiorców. Początkowy sukces Pokemon Go pozwolił jednak wysnuć dwa bardzo ważne dla branży marketingu internetowego wnioski. Gra unaoczniła, że ludzie są już gotowi na doświadczenia w rozszerzonej rzeczywistości, a nie jest to jeszcze pieśń przeszłości. Ponadto, udowodniła ponad wszelką wątpliwość, że za Augmented Reality (AR) kryją się krociowe zyski.

W jaki sposób wpłynie to na branżę? Coraz więcej marek będzie próbowało zarobić na już funkcjonujących na rynku aplikacjach wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość lub stworzą własne gry, bądź aplikacje.


Streaming obrazu na żywo

Przyczyn rosnącej popularności streamingu treści video jest kilka. Po pierwsze postęp technologiczny doprowadził do takiego wzrostu prędkości Internetu i tak szerokiej dostępności do smartfonów, że streaming stał się możliwy na dużą skalę bez problemów z płynnością lub utratą jakości prezentowanego obrazu. To doprowadziło do powstania aplikacji i stron internetowych dedykowanych do streamowania treści lub takową funkcjonalność wprowadzające jako jedną z możliwości. Drugim powodem wzrostu znaczenia streamingu są rosnące oczekiwania konsumentów. Internautom korzystającym z mediów społecznościowych nie wystarcza już obejrzenie nagrania z wydarzenia, które wydarzyło się kilka godzin wcześniej – aby w pełni coś docenić, potrzebują poczuć się częścią wydarzenia, niejako jego uczestnikiem, a to może im zapewnić tylko treść streamowana na żywo.

Pewnym zwiastunem rosnącego znaczenia streamingu obrazu na żywo jest emisja pierwszej amerykańskiej debaty prezydenckiej podczas zakończonej już kampanii. Okazała się ona sporym sukcesem medialnym, przyciągając miliony widzów. Ten trend możemy zaobserwować już od kilku lat i nic nie wskazuje, by w 2017 miał wyhamować. Wręcz przeciwnie, rosnąca liczba firm i ludzi, takich jak YouTuberzy wykorzystujących w swojej działalności streaming, sugeruje jeszcze większą dynamikę trendu na korzyść streamingu.



augmented-reality-1853592_1920-min


Wywoływanie immersji w content marketingu

Streaming obrazu na żywo to nie jedyne, czego będą oczekiwać użytkownicy Internetu w 2017 roku. Kolejnym trendem, istniejącym od samych początków elektronicznej rozrywki jest chęć całkowitego zanurzenia się w wirtualnym świecie, wręcz stworzenie iluzji świata rzeczywistego umożliwiającej zapomnienie, że patrzy się w ekran. Zjawisko to nazywa się immersją. Immersyjność w marketingu internetowym można zwiększyć na wiele sposobów. Jednym z nich jest zastosowanie wspomnianej wcześniej rozszerzonej rzeczywistości (AR – Augmented Reality). Gwoli przypomnienia, chodzi o aplikacje nakładające wirtualne tekstury na otaczający użytkownika świat rzeczywisty widziany na ekranie smartfona.

Siostrzana technologia zwana wirtualną rzeczywistością (VR – Virtual Reality) wciąż musi udowodnić swój potencjał, jednak sądząc ze wzmożonych inwestycji, nadchodzi rok rozstrzygnięcia dla tego rozwiązania. Trzecią wartą uwagi technologią są filmy nagrywane w 360 stopniach. Iluzja zwiedzania danego miejsca, czy obserwacji wydarzenia jest dzięki niej znacznie głębsza, a całość robi ogromne wrażenie na widzach, jak chociażby Leonardo DiCaprio odbierający Oscara w 360 stopniach.

Przyszły rok naznaczony będzie rozwojem technologicznym. Nowe możliwości stworzyły nowe trendy i niezmiernie interesującym będzie obserwowanie ich rozwoju w czasie. Może następne lata przyniosą kolejne zaskakujące rozwiązania zmieniające sposób, w jaki korzystamy z Internetu i urządzeń mobilnych?

Przeczytaj również: Dlaczego warto dbać o wizerunek marki w Internecie?

Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Karolina

    A widzieliście już Poznań w 360 stopniach? 😀 https://www.youtube.com/watch?v=ZxX_hrHfzsM

    • DariaH

      Super! Tutaj zostały pokazane same najfajniejsze miejsca w Poznaniu 😉

  • Tomek

    na mnie największe wrażenie zrobił jak na razie trailer nowego warmłotka. dzięki 360 czuję się, jakbym sam brał udział w bitwie 🙂 Rzeczywiście myślę, że to skuteczny marketing, ja od razu zamówiłem swój pre-order. https://www.youtube.com/watch?v=YSBWwnOHvM8

  • Darius

    Streaming to moim zdaniem jedno z większych i najbardziej przyszłościowych osiągnięć współczesnej technologii, zarówno w kontekście obrazu jak i dźwięku. To nie moda, która przeminie, ale uniwersalne rozwiązanie, z którego będziemy korzystać jeszcze długo.

  • Beata

    ciekawe czy mój szef też będzie chciał stworzyć własną grę haha:))

  • Krzysiek

    ciekawe ile będzie wypadków rozjechania ludzi w tych śmiesznych okularach na ulicy:PP

  • Mirek

    Ja mam tylko nadzieję, że ludzie całkiem nie zgłupieją, jak to miało miejsce z Pokemon Go. Włamywanie się do kościołów, czy stawanie motorem na autostradzie, by złapać Pokemona to już tragifarsa…

  • QuicyV

    Bardzo fajny artykuł. Teraz już wiem jak nazwać iluzję świata rzeczywistego 😀

  • Ania

    wow, wideo 360 robi wrażenie:))

  • Endrju

    Najbardziej wkurzało mnie jak znajomi, którzy śledzili na żywo jakieś wydarzenie będąc na miejscu opowiadali mi co się działo i efekt zaskoczenia prysł ;/ Streaming mnie uratował 😀

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?