Dobry slogan powinien podkreślać cechy charakterystyczne oferty Twojej marki. To drugie po logo narzędzie, które wprowadza klienta w świat tego, co robisz. Do Ciebie należy wybór czy wykorzystasz slogan do informowania, przekonywania czy wzbudzania ciekawości.

 

Pierwszym krokiem na drodze do utworzenia wyjątkowego sloganu reklamowego jest podjęcie decyzji związanej z jego celem. Co ma osiągać? Jakiej reakcji oczekujesz od osoby, która będzie miała okazję go poznać?

Pamiętaj, że slogan zwykle będzie pokazywany razem z logo – a więc jedno i drugie powinno tworzyć spójną całość. Slogan reklamowy powinien uzupełniać nazwę firmy, dodając do niej brakujące elementy.

Jeśli nazwa firmy jest typowo kreatywna i w żaden sposób nie wyjaśnia istoty usługi, warto pomyśleć o krótkim i czysto informacyjnym haśle. Jeśli nazwa mówi o charakterze usługi, wtedy slogan reklamowy może pełnić funkcję bardziej sprzedażową – wskazując na przewagę konkurencyjną firmy lub wzbudzając zainteresowanie potencjalnych klientów.

Slogany reklamowe powinny trafnie opisywać markę, którą tworzysz. Zwróć uwagę na kluczowe wartości, które chcesz przekazywać odbiorcom. Pomyśl, w jaki sposób slogan będzie odnosić się do misji i wizji Twojej firmy.

Najlepsze slogany (jak na przykład słynne „Just do it.”) pozostają w głowach klientów na długi czas. Pytanie brzmi, czy Twój potencjalny klient zakocha się w nim od pierwszego wejrzenia – w końcu chodzi o to, aby slogan reklamowy przyciągnął jego uwagę. Powinien być więc krótki, błyskotliwy oraz kreatywny.

Poniżej jedne z najlepszych sloganów reklamowych znanych firm. Zwróć uwagę na ich formę i relację, jaką tworzą z nazwą firmy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na strategię lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 
  • anka

    A znacie jakieś mało znane, z polskich firm, bo potrzebuję na zajęcia z marketingu, póki co 2 najlepsze jakie znalazłam to: „Dzisiaj jesteś mądrym człowiekiem, rozwiąż logotest, a jutro będziesz prawdziwym geniuszem” (podobno bardzo skuteczny) ze strony logotest.pl, gdzie są dostępne programy przyśpieszające rozwój intelektualny, głównie dla dzieciaków i młodzieży. A numer dwa to: „Śmiali się kiedy usiadłem na pianinie, przestali, kiedy je podniosłem” – jako reklama jednej z bielańskich siłowni. Wywołuje uśmiech za każdym razem kiedy przejeżdzam obok.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?