Media społecznościowe pochłaniają ogromną ilość naszego czasu. Zdarza się Wam, że chcąc sprawdzić tylko jedną informację, jeden mały wpis, kolejna godzina znika gdzieś w wirtualnej czasoprzestrzeni? Sytuacja ta spotyka nie tylko prywatnych użytkowników, ale również osoby odpowiedzialne za prowadzenie firmowych kont w social media, dla których każda minuta jest na wagę złota. Jak zatem zapanować nad wszystkimi profilami i zaoszczędzić cenny czas?

Wiele firm chcąc ułatwić życie Social Media Managerom proponuje różnorodne narzędzia, dzięki którym zarządzanie kilkoma markami w wielu kanałach staje się prostsze i mniej czasochłonne. Jesteście ciekawi jakie to narzędzia? Przedstawiamy 5 social mediowych „ułatwiaczy” pracy:

HootSuite – mądra sowa od zarządzania
To jedno z najbardziej popularnych narzędzi do zarządzania sieciami społecznościowymi. Jego główną zaletą jest możliwość podpięcia profilu prywatnego, stron oraz grup ze wszystkich najważniejszych portali, między innymi Facebooka, Twittera, Google+ czy LinkedIn. Wszystko zlokalizowane jest w jednym miejscu, dzięki czemu w kilka minut można prześledzić działania zarówno na swojej stronie, jak i innych społecznościach. HootSuite to nie tylko śledzenie treści, ale również ich planowanie. Możesz dokładnie zaplanować, o której godzinie i w jakim portalu dany wpis ma się pojawić. Co więcej, HootSuite może go opublikować w czasie największej aktywności Twoich fanów. Narzędzie umożliwia także analizowanie działań. Skraca linki, i tak jak goo.gl, na ich podstawie generuje statystki kliknięć i wyświetleń. Z programu korzystają potężne marki, między innymi Sony Music, Pepsico, czy Virgin.

Compfight – licencja na dobre zdjęcia
Szata graficzna w mediach społecznościowych odgrywa niebagatelną rolę. Aby odbiorca skusił się do przeczytania wpisu, często trzeba przekonać go atrakcyjnym zdjęciem. Gdzie ich szukać i jak nie naruszyć praw autorskich? Oprócz płatnych banków zdjęć, jak iStock czy Fotolia, warto sięgnąć po darmowe obrazy z licencją na wykorzystanie. Compfight to wyszukiwarka, dzięki której odnajdziemy ciekawe i bezpłatne zdjęcia z licencją Creative Commons, pozwalającą na dzielenie się twórczością z innymi.

Social Media Image Maker – grafika na miarę social media
Skoro wiemy, gdzie szukać zdjęć pozostaje kwestia ich dopasowania. Każdy z portali posługuje się inną rozdzielczością, co wymaga od nas zmiany rozmiaru każdego z nich. Z pomocą przychodzi aplikacja Social Media Image Maker, która umożliwia dostosowywanie grafik i zdjęć na różne potrzeby serwisów społecznościowych, np. cover photo, zdjęcia udostępniane w postach, zdjęcia aplikacji. Gdy obraz odpowiednio dopasujemy, mamy możliwość jego edycji poprzez nałożenie jednego z filtrów, poprawienie ostrości czy też kontrastu. Po obróbce, zdjęcie możemy bezpośrednio udostępnić w wybranym przez nas serwisie albo zachować na dysku.

Text Overlay – na straży reklamy
Stworzyłeś świetną reklamę z wyróżniającą grafiką, a Facebook ją odrzucił? Prawdopodobnie jest na niej zbyt duża ilość tekstu. Facebook wymaga, aby na grafikach reklamowych znajdowało się nie więcej niż 20% tekstu. Aby sprawdzić, czy grafika spełnia te wymagania, użyj łatwego w obsłudze narzędzia Text Overlay. Zaznaczasz miejsca, w których znajduje się tekst, a Facebook zlicza, ile procent zajmuje on w stosunku do całej powierzchni grafiki. ​

media społecznościowe

Piktochart – pomocnik przy obrazowaniu danych
Jeżeli Twoja firma publikuje raporty, w których znajduje się wiele danych liczbowych, warto skorzystać z Piktochart. Z pomocą tego narzędzia w kilku krokach stworzysz przyjazną infografikę, na której w przejrzysty i czytelny sposób przedstawisz najważniejsze dane. Dobrze wykonana infografika ma często viralowy zasięg, dzięki któremu o Twoim raporcie zrobi się głośno.

Przedstawione narzędzia to tylko niewielka część spośród tych, które dostępne są w sieci. Warto śledzić i testować najnowsze propozycje, ponieważ praca z nimi jest przyjemniejsza i o wiele szybsza. W dodatku większość z nich jest całkowicie darmowa.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?