Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Nazwa firmy – co kraj, to obyczaj
Podróżując po świecie, większość z nas spotyka na sklepowej półce dobrze znany produkt z rozpoznawalnym logo, ale z tajemniczą nazwą firmy, która nic nam nie mówi. Mamy wtedy do czynienia ze zmianą nazwy podyktowaną specyfiką rynku w danym kraju. Zobacz przegląd znanych marek, które zdecydowały się na namingowe wariacje w różnych zakątkach globu.
1. Mr. Clean / Maestro Limpio / Meister Proper
To najlepszy, jak dotąd przykład nazwy firmy, która po przetłumaczeniu na inne języki zachowuje to samo znaczenie. Jedynie Irlandia i Wielka Brytania obecnie używają nazwy Flesh sprzed renamingu.
2. Lay’s / Walkers / Smith’s / Sabritas
Identyfikację marki ułatwia rozpoznawalne logo – czerwona wstęga na żółtym tle. To, co może dodatkowo zmylić fanów chipsów Lay’s to odmienne kolory opakowań dobrane do smaków.
3. Burger King / Hungry Jack’s
Trudno sobie wyobrazić, żeby McDonald’s w każdym państwie nosił inną nazwę, prawda? Tymczasem jest to możliwe w wypadku Burger Kinga, który w Australii nazywa się Hungry Jack’s. Nazwa powstała z wyboru australijskiego franczyzobiorcy, który został zmuszony do alternatywnego namingu, ponieważ na austalijskim rynku już istniał fast food o nazwie Burger King.
4. Milky Way / Mars Bar / 3 Musketeers
Próbując Milky Way w Stanach Zjednoczonych możesz być bardzo zaskoczony. Historia namingu tego batona jest nieco skomplikowana, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zajrzyjcie tutaj.
5. Algida / Kibon /Frigo
Lody Algida od prawie 20 lat wywołują uśmiech na twarzach swoich konsumentów. Marka na całym świecie jest rozpoznawana poprzez kształt białego serca, ale co z nazwą? Można powiedzieć – co kraj, to obyczaj.
Znacie inne marki, które zmieniają nazwy w zależności od rynku? Dajcie nam znać w komentarzach.
Chcesz stworzyć z nami nazwę swojej firmy? Zapraszamy do zakładki NAZWA.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Asia
-
Angelika