Podróżując po świecie, większość z nas spotyka na sklepowej półce dobrze znany produkt z rozpoznawalnym logo, ale z tajemniczą nazwą firmy, która nic nam nie mówi. Mamy wtedy do czynienia ze zmianą nazwy podyktowaną specyfiką rynku w danym kraju. Zobacz przegląd znanych marek, które zdecydowały się na namingowe wariacje w różnych zakątkach globu.

1. Mr. Clean / Maestro Limpio / Meister Proper

To najlepszy, jak dotąd przykład nazwy firmy, która po przetłumaczeniu na inne języki zachowuje to samo znaczenie. Jedynie Irlandia i Wielka Brytania obecnie używają nazwy Flesh sprzed renamingu.
nazwa firmy

2. Lay’s / Walkers / Smith’s / Sabritas

Identyfikację marki ułatwia rozpoznawalne logo – czerwona wstęga na żółtym tle. To, co może dodatkowo zmylić fanów chipsów Lay’s to odmienne kolory opakowań dobrane do smaków.
zmiana nazwy

3. Burger King / Hungry Jack’s

Trudno sobie wyobrazić, żeby McDonald’s w każdym państwie nosił inną nazwę, prawda? Tymczasem jest to możliwe w wypadku Burger Kinga, który w Australii nazywa się Hungry Jack’s. Nazwa powstała z wyboru australijskiego franczyzobiorcy, który został zmuszony do alternatywnego namingu, ponieważ na austalijskim rynku już istniał fast food o nazwie Burger King.
nazwa firmy

4. Milky Way / Mars Bar / 3 Musketeers

Próbując Milky Way w Stanach Zjednoczonych możesz być bardzo zaskoczony. Historia namingu tego batona jest nieco skomplikowana, jeśli chcecie dowiedzieć się więcej zajrzyjcie tutaj.
Obszar kompozycji 4

5. Algida / Kibon /Frigo

Lody Algida od prawie 20 lat wywołują uśmiech na twarzach swoich konsumentów. Marka na całym świecie jest rozpoznawana poprzez kształt białego serca, ale co z nazwą? Można powiedzieć – co kraj, to obyczaj.
logo firmy

Znacie inne marki, które zmieniają nazwy w zależności od rynku? Dajcie nam znać w komentarzach.

Chcesz stworzyć z nami nazwę swojej firmy? Zapraszamy do zakładki NAZWA.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Asia

    wow nie wiedziałam, że jedna firma może mieć tyle różnych nazw 🙂

  • Angelika

    Najlepsze pomysły mieli w Mr. Clean 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?