Mitologia grecka to prawdziwy ocean namingowych inspiracji. Doskonale wszystkim znana sportowa marka Nike swoją nazwę wzięła właśnie od greckiej bogini zwycięstwa, patronki wojowników i sportowców. Na rynku istnieje wiele marek, które w procesie nazewnictwa zainspirowały się mitycznymi bohaterami. Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej ośmiu z nich:

Eos


Marka Eos jest szczególnie dobrze znana żeńskiej grupie konsumentek. Organiczne balsamy do ust w sztyfcie cieszą się sporą popularnością w wielu krajach na całym świecie. Nazwa pochodzi od greckiej bogini jutrzenki.

Helicon


Polska firma Helicon zajmuje się produkcją, importem oraz dystrybucją sprzętu oświetleniowego. Marką handlową przedsiębiorstwa jest Lambda. Inspiracją dla nazwy był grecki masyw górski Helikon, który według mitologii stanowił siedzibę muz – bogiń sztuki i nauki.

Hermès


Jedna z najbardziej rozpoznawalnych francuskich marek luksusowych. Specjalizuje się w produkcji akcesoriów skórzanych, zegarków, perfum oraz innych dodatków. Nazwa pochodzi od nazwiska założyciela – Thierry’ego Hermèsa oraz greckiego boga podróżnych i kupców. Początkowo firma zajmowała się produkcją i sprzedażą elementów wyposażenia przeznaczonych do jazdy konnej. W tym przypadku, etymologia nazwy wyjaśnia bardzo wiele.

Olympus


Firma znana jest przede wszystkim z produkcji aparatów fotograficznych, jednak zajmuje się również wyrobem sprzętu medycznego oraz innych urządzeń przemysłowych. Nie trudno się domyśleć, do czego nawiązuje nazwa. Góra Olimp była siedzibą bogów greckich, miejscem skąd mieli oni kierować ludzkimi losami.

Chcesz poznać więcej ciekawych nazw dla firmy? Odwiedź nasz blog Ciekawe nazwy

Orion


Każdy, kto kiedykolwiek miał okazję odwiedzić naszych południowych sąsiadów, na pewno spotkał się z marką Orion. Istniejąca w branży cukierniczej od 1896 roku firma jest czołowym producentem czekolad, które cieszą się ogromną popularnością w Czechach i na Słowacji. Obecnie marka Orion należy do przedsiębiorstwa Nestlé. W mitologii greckiej, Orion był dzielnym i walecznym myśliwym o niezwykłej urodzie.

Pandora


Firma jubilerska, która największą rozpoznawalność zawdzięcza modelowi bransoletek z charakterystycznymi przywieszkami zwanymi charms. Nazwa marki zainspirowana jest bohaterką mitologii greckiej, która według opowiadań miała otworzyć prezent-puszkę, zawierającą liczne nieszczęścia. Istnieje jednak kilka wersji tego mitu. Jedna z nich mówi o tym jakoby w puszce miały znajdować się wszelkiego rodzaju dobra, które po otwarciu uleciały z powrotem do bogów, a ludziom pozostała jedynie nadzieja znajdująca się na dnie pudełka.

Pegasus Airlines


Wszystkim podróżującym liniami lotniczymi w kierunku wschodnim, ta marka na pewno nie jest obca. Turecka firma z siedzibą w Stambule oferuje loty krajowe i do państw europejskich. Etymologia nazwy ściśle nawiązuje do Pegaza, skrzydlatego konia, który pojawiał się w opowieściach mitologii greckiej jako ten, który służył największemu z bogów – Zeusowi.

Xenea Regular Slim

To marka środka wspomagającego odchudzanie. Nazwę zawdzięcza nimfie wodnej pojawiającej się w mitologii greckiej, która była uważana za patronkę wiosny, jezior oraz fontann. Dzięki swojej nietuzinkowej urodzie, rozkochała w sobie Dalphisa, którego wierność wystawiła na wiele prób. Młodzieniec uległ jednak jednej z pokus i został zamieniony przez nimfę w kamień lub jak donoszą inne źródła, został przez nią oślepiony.

Mitologia grecka to nie jedyne źródło inspiracji namingowych. Gdzie jeszcze ich szukać? Wszystkiego dowiesz się z naszego wpisu Nazwa firmy – gdzie szukać inspiracji?

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Monika S.

    Moim zdaniem takie nazwy są bardziej luksusowe

    • Natti

      Po części się zgadzam. Mają w sobie coś podniosłego.

  • Julia

    Bardzo podoba mi się nazwa EOS, bo oprócz tego że jest rozwinięciem świetnego sloganu to nawiązuje do bogini jutrzenki co przywodzi na myśl pewnego rodzaju świeżość, młodość, delikatność. Super! 🙂

  • Sławek

    Nie wiem, czy Samsung zaczerpnął nazwę Exynos z mitologii greckiej, ale mnie odkąd pamiętam podobała się ta nazwa systemów SOC.

  • Krzychu

    Ciekawe, czy twórcy kultowej konsoli Pegasus myśleli o tym samym co linie lotnicze.

  • Ania

    jak to mało kto? to chyba oczywiste 😮

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?