W Internecie daje się dostrzec stale postępujący proces polegający na zwiększaniu ilości treści wizualnych – grafik, fotografii czy filmów kosztem formy tekstowej. Nie omija on także najpopularniejszego portalu społecznościowego, na którym pojawiły się właśnie nowe reklamy na pasku bocznym (Facebook Right Column Ads).

Zespół reklamowy Facebooka zapowiadał już te zmiany w kwietniu tego roku i, po przeprowadzeniu serii testów na wybranych użytkownikach, zdecydował się na wdrożenie tego modułu stopniowo dla wszystkich użytkowników. Nie oznacza to jednak, że od razu znikną „stare reklamy” – przez pewien okres możliwe będzie wykorzystanie w promocji zarówno starego jak i nowego wyglądu reklam.

Jak zmienia się wygląd reklam?

Po lewej stary wygląd, po prawej nowa reklama.

Jak można szybko zauważyć reklama pozwala efektywniej zaprezentować ofertę i w skuteczniejszy sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy. Zmienia się również zalecany rozmiar grafik. Wcześniejsze reklamy miały być przesyłane w formacie 100x72px, w nowym formacie będzie to 254x133px.

Zmiana w formacie reklam: dawne 100x72px, nowe 254x133px

Co oznacza to dla reklamodawcy?

Większa powierzchnia grafiki przypadająca na jedną reklamę to mniej slotów reklamowych na portalu, a w efekcie większa konkurencja wśród firm, które wykorzystują Facebooka do promocji swoich usług. Można się więc spodziewać, w perspektywie najbliższych miesięcy, że koszty reklam na sidebarze wzrosną. Zmiany mogą szczególnie dotknąć podmioty rozliczające się w modelu CPM – ze względu na mniejszą powierzchnię reklamową.

20% limit tekstu dla reklam na sidebarze

Z powiększeniem grafik wiąże się także ograniczenie, znane już wcześniej, z reklam w głównym strumieniu. Nałożone zostają limity dotyczące zawartości tekstu na grafice – nie może on przekraczać 20% powierzchni. Ograniczenie dotyczące liczby znaków pozostają niezmienne.

Aby sprawdzić czy grafika mieści się w limitach można wykorzystać narzędzie od Facebooka.

Koszty reklam na facebooku

Ceny reklam na facebooku w modelu CPC (cost per click) rosną średnio co 3 miesiące i ta tendencja zapewne się utrzyma. Z ciekawością, ale i, niestety, pewnym niepokojem należy oczekiwać zmian.

Dotychczas konwersja na bocznym pasku reklamowym była stosunkowo najtańsza – koszty były poniżej średniej kwoty za zakup. Poniższa tabela obrazuje koszty kampanii i konwersji dla jednego z klientów. Produkt dostępny był w dwóch wariantach. W obu rodzajach kosztował powyżej 200 zł, dlatego też kampanię należy zaliczyć do naprawdę udanych.

Pozostaje mieć nadzieję, że reklamy na sidebarze w dalszym ciągu będą efektywne i będą przynosić więcej konwersji.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?