Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Nowe, większe reklamy na Facebooku. Co musisz wiedzieć?
W Internecie daje się dostrzec stale postępujący proces polegający na zwiększaniu ilości treści wizualnych – grafik, fotografii czy filmów kosztem formy tekstowej. Nie omija on także najpopularniejszego portalu społecznościowego, na którym pojawiły się właśnie nowe reklamy na pasku bocznym (Facebook Right Column Ads).
Zespół reklamowy Facebooka zapowiadał już te zmiany w kwietniu tego roku i, po przeprowadzeniu serii testów na wybranych użytkownikach, zdecydował się na wdrożenie tego modułu stopniowo dla wszystkich użytkowników. Nie oznacza to jednak, że od razu znikną „stare reklamy” – przez pewien okres możliwe będzie wykorzystanie w promocji zarówno starego jak i nowego wyglądu reklam.
Jak zmienia się wygląd reklam?


Jak można szybko zauważyć reklama pozwala efektywniej zaprezentować ofertę i w skuteczniejszy sposób przyciągnąć uwagę odbiorcy. Zmienia się również zalecany rozmiar grafik. Wcześniejsze reklamy miały być przesyłane w formacie 100x72px, w nowym formacie będzie to 254x133px.
Zmiana w formacie reklam: dawne 100x72px, nowe 254x133px
Co oznacza to dla reklamodawcy?
Większa powierzchnia grafiki przypadająca na jedną reklamę to mniej slotów reklamowych na portalu, a w efekcie większa konkurencja wśród firm, które wykorzystują Facebooka do promocji swoich usług. Można się więc spodziewać, w perspektywie najbliższych miesięcy, że koszty reklam na sidebarze wzrosną. Zmiany mogą szczególnie dotknąć podmioty rozliczające się w modelu CPM – ze względu na mniejszą powierzchnię reklamową.

20% limit tekstu dla reklam na sidebarze
Z powiększeniem grafik wiąże się także ograniczenie, znane już wcześniej, z reklam w głównym strumieniu. Nałożone zostają limity dotyczące zawartości tekstu na grafice – nie może on przekraczać 20% powierzchni. Ograniczenie dotyczące liczby znaków pozostają niezmienne.
Aby sprawdzić czy grafika mieści się w limitach można wykorzystać narzędzie od Facebooka.
Koszty reklam na facebooku
Ceny reklam na facebooku w modelu CPC (cost per click) rosną średnio co 3 miesiące i ta tendencja zapewne się utrzyma. Z ciekawością, ale i, niestety, pewnym niepokojem należy oczekiwać zmian.
Dotychczas konwersja na bocznym pasku reklamowym była stosunkowo najtańsza – koszty były poniżej średniej kwoty za zakup. Poniższa tabela obrazuje koszty kampanii i konwersji dla jednego z klientów. Produkt dostępny był w dwóch wariantach. W obu rodzajach kosztował powyżej 200 zł, dlatego też kampanię należy zaliczyć do naprawdę udanych.

Pozostaje mieć nadzieję, że reklamy na sidebarze w dalszym ciągu będą efektywne i będą przynosić więcej konwersji.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.