Z nowopowstałym gaming housem Off-Mode mieliśmy przyjemność pracować w trzecim kwartale 2016 roku. W tym czasie dla marki Off-Mode stworzyliśmy ofertę reklamową oraz zrealizowaliśmy jej wysłanie w postaci mailingu do zespołów e-sportowych z wszystkich kontynentów. Obserwując statystyki pokusiłem się o podsumowanie skuteczności dotychczasowych kroków, które pozwoliły na stworzenie atrakcyjnej oferty i jej skuteczne przedstawienie.


Czas start!

Gaming house Off-Mode zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w stworzeniu oferty reklamowej w formie elektronicznej oraz wysłanie jej za pomocą mailingu. Po przeprowadzeniu branżowego researchu otrzymaliśmy listę cech, które musi spełniać oferta, która kierowana będzie do bardzo wąskiego grona odbiorców – zespołów e-sportowych. Co to oznacza w praktyce? Członkowie zespołów są osobami, które spędzają sporo czasu online i to nie tylko podczas rozgrywki z innymi graczami. Są bardzo obyci z technologią, szukają kompleksowych, gotowych rozwiązań i konkretnych komunikatów. W tej społeczności komunikat “najlepszy gaming house w Polsce” by nie przeszedł. E-gamerzy potrzebują konkretów.



offmode3


Dobra oferta to oferta skrojona na miarę potrzeb

W stworzonej ofercie reklamowej postawiliśmy więc na solidne dane. Wyróżniliśmy sprzęt łącznie z kontrastem, czasem odpowiedzi i jasnością monitorów, modelem foteli przy stanowiskach, a także liczne udogodnienia dla graczy, takie jak wyposażenie chillout roomu, kuchni, czy dokładny opis wydajności łącza internetowego. Cała oferta została dostosowana do identyfikacji wizualnej marki. Pamiętając o tym, że dla naszych odbiorców bardzo istotne jest szybkie pozyskiwanie wszelkich informacji, stworzony plik w formacie PDF rozbudowaliśmy między innymi o klikalne linki. Dzięki temu z poziomu oferty, po kliknięciu można przenieść się na odpowiednią podstronę marki Off-Mode.

obszar-kompozycji-1

obszar-kompozycji-2

Dystrybucja ma znaczenie

Drugą częścią naszej pracy nad elementami sprzedażowymi poznańskiego gaming house’u było przygotowanie mailingu. Złożyło się na to nie tylko wykonanie layoutu wiadomości, ale również stworzenie treści i zaplanowanie czasu wysyłki maili. Ta była wykonywana w trzech etapach. Umożliwiło to dystrybucję wiadomości użytkownikom ze wszystkich kontynentów w najlepszych okresach otwieralności tego typu maili. W ten sposób wyniki otwieralności maili oraz klikalności w linki były znacznie lepsze, niż w przypadku średniej w branży gamingowej.

Powyższe wyniki pokazują, że warto sprawdzać grupę docelową jeszcze przed przystąpieniem do makietowania, czy planowania. W konsekwencji zyskuje się pewność, że wszystkie komunikaty (w formie słów i grafiki) dopasowane są do odbiorców w taki sposób, w jaki chcą i najbardziej lubią je odczytywać, a skuteczność przeprowadzonych działań jest naturalną koleją rzeczy.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na identyfikację wizualną lub zapoznaj się z nią poniżej.



Otagowano słowami:
 
  • Jeremi

    Porządna dawka praktycznej wiedzy. Na takie wpisy zawsze czekam z niecierpliwością 🙂

  • Maciek

    wygląda spoko, przekaze kumplom:P

  • Rafix

    Jak sami zauważyliście, branża gamingowa jest dość wymagająca , dlatego szacunek za podjęcie tego wyzwania 🙂

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?