Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Opowieści marki, czyli kilka słów o storytellingu
Nie opowiadajcie mi bajek – mówi zirytowany człowiek, czytający uważnie materiał reklamowy firmy, z której usług potencjalnie chce skorzystać. Ile razy sami z podobnym dystansem podchodziliśmy do komunikatów marketingowych?
To, co czytamy ma dla nas niebagatelne znaczenie i tym samym to w jaki sposób opowiadamy o usłudze bądź produkcie jest sine que non skuteczności przekazu i wiarygodności naszej firmy. Czym tak naprawdę jest storytelling i storyselling? Jaką pełni rolę w świecie usług profesjonalnych i public relations?
Historie między wierszami
Najnowsze badania wśród odbiorców reklam wskazują, że preferujemy angażujące komunikaty, które w sposób wysublimowany szepczą do nas opowieść. Opowieść, która pobudza naszą wyobraźnię, inspiruje i zachęca do działania. Jeśli narracja nas nie usypia, ale na poziomie emocjonalnym w różny sposób dotyka – łatwiej ją zapamiętujemy. Czy aby na tym procesie umysłowym agencjom brandingowym nie zależy najbardziej?
Jak to się dzieje, że łatwiej podejmujemy decyzję o zakupie, jeśli czytamy, słuchamy i widzimy bohatera marki usług profesjonalnych uwikłanego w intrygujące pasmo wydarzeń i historii? Strategie emocjonalne, związane z opowieścią marki bazują na trzech, fundamentalnych procesach: perswazji, która oddziałuje na zachowanie call to action, demonstracji – pokazaniu wartości oraz uspołecznieniu – okazaniu więzi czy przynależności do określonej grupy społecznej.To wszystko sprawia, że utożsamiamy się całym sobą z przekazem reklamowym bądź go odrzucamy (jeśli jest on niezgodny z naszymi wartościami i przekonaniami).
Jak stworzyć opowieść w służbie marce?
Historia opowieści ma 35 tysięcy lat i sięga czasów, kiedy homo sapiens malował swoje historie w jaskiniach Altamiry w Hiszpanii i trochę później, kiedy Homer pisał swoją Iliadę. Dzisiaj – chociaż technika ewoluuje i zmieniają się środki przekazu – opowieści mają wciąż podobne konstrukcje, odwołujące się do uniwersalnych wartości i archetypów.
Każda dobra opowieść powinna zawierać element archetypiczny, który oddziałuje na nasze określone emocje i przemawia do naszego życia. Aby pokazać markę w pozytywnym świetle odwołujemy się do archetypów wojownika czy jaźni.
Wykorzystując ten ostatni, wpływamy bezpośrednio na identyfikację wizualną firmy jako miejsca doskonałego; marki, która zlokalizowana jest w idealnym świecie. W ten sposób produkt takich usług profesjonalnych jawi się jako niezbędny dla odbiorcy i pożądany.
Wyzwaniem dla kreatorów marek jest przedstawienie marki w fabule w taki sposób, aby stanowiła ona przeciwwagę dla antagonisty (bohatera negatywnego) i pokonując przeszkody, zyskiwała zaufanie odbiorcy. Co sądzisz o kampanii reklamowej firmy Danone, która wprowadziła do fabuły Małego Głoda? Czyż ten nieurodziwy bohater, nie wzbudził sympatii konsumentów?
Jak zauważyłeś usługi profesjonalne, które zainwestowały w opracowanie scenariusza pobudzającej emocje opowieści, mają większe szanse na zdobycie rynku i bycie konkurencyjnym.
Wykreować opowieść zwaną rzeczywistością.
Co trzeba zrobić, aby zapaść w pamięci swoich odbiorców? Poniżej zamieściliśmy 6 kroków, które wydają się być pomocne w tworzeniu skutecznej narracji:
- Cel – po co to opowiadam
- Kontekst – konkretne miejsce, czas
- Bohater z wianuszkiem potrzeb i celów
- Konflikt – frustracja potrzeb
- Rozwiązanie – przepis na wyjście z “impasu”, “opresji”
- Wartości uniwersalne – właściwy komunikat marki
Jak się okazuje, pierwiastek narracyjności w usługach brandingowych zyskuje nowe znaczenie, a stopień zgodności opowieści słownej i obrazowej przesądza o sukcesie w gąszczu krzyczących marek. Dzięki włączeniu storytellingu w strategię firmy mamy większe szanse na bycie zauważonym i zapamiętanym. Dobre opowieści rozprzestrzeniają się jak wirus i wpływają na większą konwersję – o Twojej usłudze zaczyna się mówić, zaczyna się o niej słyszeć.
Pytanie na ile jesteśmy świadomi autentyczności swojej firmy i jej wartości? Tylko świadomi własnych myśli i emocji, jesteśmy w stanie stworzyć wiarygodną opowieść nie tylko o sobie samym, ale również o swojej firmie.
Podobne wpisy:

Szymon Laszewicz
E-marketingowiec patrzący na rzeczywistość analitycznym i strategicznym okiem. Wyciąga z internetu maksimum informacji o rynku, klientach, trendach, marce i jej konkurencji, by na tej podstawie budować strategie i plany promocji w internecie. Entuzjasta mediów społecznościowych motywujący klientów do ich wykorzystywania w celu optymalizacji procesów w firmie. Specjalizuje się również w zagadnieniach prawnych związanych z marketingiem i reklamą.