Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Poznaj rodzaje nazw dla firmy
Istotnym etapem tworzenia marki jest stworzenie odpowiedniej nazwy, która z łatwością zakorzeni się w umysłach odbiorców. Istnieje wiele odmian nazw, a w każdej możemy znaleźć interesujące pomysły na nazwy. Przyjrzyjmy się charakterystyce wybranych grup.
Tautonimy
Tautonimy są rzadko spotykaną i odrobinę niedocenianą formą w namingu. Polegają one na powtórzeniu pierwszej części wyrazu. Wszystkim znana, polska marka wina Cin&Cin wykorzystała w swojej nazwie właśnie tautonim. Kolejnym przykładem jest warszawski bar Tuk Tuk. Nazwy te przede wszystkim można bez problemu wymówić, co już jest sporą zaletą. Ponadto są dźwięczne, krótkie i ludyczne. Mówi się o nich, że są eufoniczne, to znaczy, iż łatwo wpadają w ucho i rozbrzmiewają w świadomości konsumenta.
Akronimy
Nazywa się je również skrótowcami. Często wykorzystują je przedsiębiorstwa działające na arenie międzynarodowej, ponieważ są one popularne w każdym języku i nie sprawiają kłopotów w wymowie. Za przykład weźmy jednego z gigantów branży fast food — KFC. W rzeczywistości pełna nazwa firmy brzmi Kentucky Fried Chicken, jednak akronim literowy KFC jest powszechnie używany przez wszystkich konsumentów na całym świecie. Z tego typu nazwami spotykamy się niezwykle często. Oprócz akronimów literowych wyróżniamy głoskowe (PKP — Polskie Koleje Państwowe), grupowe (Polfa — Polska Farmacja), mieszane (OBOP — Ośrodek Badania Opinii Publicznej), złożeniowe (Solgaz).
Toponimy
Toponimy to rodzaj nazw określanych jako „miejscowe”. Wywodzą się od nazw krain geograficznych używanych zarówno oficjalnie, jak i zwyczajowo. Mają wydźwięk kulturowy i wskazują na pochodzenie oraz tradycję firmy. Mają za zadanie wzbudzić ciekawość u odbiorcy, zaintrygować i skłonić do zagłębienia się w historię firmy. Celem wykorzystywania toponimów w namingu jest wzbudzanie pozytywnych emocji u odbiorcy. Konkretne miejsca przywodzą na myśl określone wartości i skojarzenia. Polska marka wody Żywiec Zdrój jest przykładem toponimu, który utrwalił się w umysłach nabywców jako synonim orzeźwienia i bogactwa natury. Inne przykłady nazw obecnych na naszym rynku to Bytom, Krakus czy Verona.
Zobacz nasz blog Fajne Nazwy
Eponimy
Eponimy są jedną z najczęściej wykorzystywanych konwencji namingowych w biznesie. Wyrażają szacunek oraz podziw dla określonych postaci. Firmami, które przy tworzeniu nazwy, zainspirowały się postaciami mitologicznymi są, chociażby polska sieć kin Helios oraz polska sieć restauracji Sphinx. Natomiast, znana wszystkim polska firma obuwnicza Gino Rossi, wzięła swą nazwę od nazwiska jednego z założycieli. Zadaniem tego typu nazw jest wskazanie na wyjątkowość oraz indywidualność marki. Za nazwami odimiennymi, zawsze stoi historia wielkiego człowieka, indywidualisty, kogoś, komu należy oddać szacunek. To automatycznie stawia firmę na wyższej pozycji w świadomości klienta.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Marlena
-
Eryk Wuu