Użytkownicy smartfonów pokochali aplikacje mobilne. W 2016 roku, na całym świecie pobrano ich łącznie 90 miliardów, a na korzystaniu z nich spędzono w sumie 900 miliardów godzin. Wciąż jednak stworzenie aplikacji mobilnej jest bardzo kosztownie i nie każdy podmiot może sobie na to pozwolić. Czy istnieje zatem złoty środek pomiędzy drogą aplikacją mobilną, a nie do końca wygodną dla użytkownika telefonu stroną internetową? Tak. Jest nim progresywna strona internetowa (tzw. PWA).

PWA to nowy rodzaj aplikacji, który rozszerza możliwości witryn mobilnych bez wymuszania tworzenia dodatkowego oprogramowania dla systemu Android. Progresywna strona internetowa zapisywana jest w pamięci urządzenia, na którym została zainstalowana, jej treść może być tak samo aktualizowana, jak na tradycyjnej stronie internetowej, a w przypadku włączenia jej w trybie offline, użytkownik będzie miał dostęp do ostatniej pobranej przez aplikację treści. Dzięki temu użytkownik będzie mógł skorzystać z części funkcji stworzonej przez nas progresywnej strony internetowej nawet bez połączenia z internetem. Cały czas uzyskujemy dostęp do wszystkich funkcji analitycznych (na przykład przy wykorzystaniu Google Analytics), co pozwala nam do woli badać zachowania i nawyki użytkowników.

pwa2

Strona PWA i powiadomienia Push? To możliwe!

Progressive Web Apps mają jeszcze jedną bardzo ważną funkcjonalność, której na próżno szukać na normalnych stronach www. Mowa o powiadomieniach typu push. To właśnie przy pomocy tego typu powiadomień zostajemy poinformowani przez Ubera, że zamówiony samochód stoi już pod naszym domem, a Netflix zaprasza nas do obejrzenia nowego odcinka śledzonego przez nas serialu. Choć powiadomienia push są doskonałym sposobem wsparcia sprzedaży pamiętajmy, aby wysyłane komunikaty były spersonalizowane, nadawane o odpowiednim czasie, prowadziły do konkretnego miejsca w aplikacji, a przede wszystkim by były one przydatne użytkownikowi. Mało co bowiem potrafi tak bardzo zniechęcić do aplikacji, jak zbyt duża liczba niegodnych uwagi powiadomień wysyłanych przez całą dobę.

W porównaniu do tradycyjnych stron www, progresywne strony internetowe to doskonały sposób na zyskanie większej liczby możliwości sprzedażowych oraz podwyższenie poziomu wygody użytkownika przy jednoczesnym obniżeniu nakładów finansowych potrzebnych na stworzenie aplikacji mobilnej. Jak sprawują się one w praktyce? Przekonaj się, otwierając na swoim smartfonie to łącze i wybierając przykładową aplikację.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Andrzej

    Planowałem aplikację mobilną, ale najwyraźniej trzeba w firmie przedyskutować jeszcze tę opcję. Dziękuję za artykuł, bardzo wartościowy tekst.

  • Andrzej

    dobry pomysł z powiadomieniami push, ale łatwo przeszarżować i zawalić sprawę.

  • doczekalemsie

    O, na powiadomienia push dla stron to czekaliśmy lata. NARESZCIE.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?