Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Projektowanie ID marki – jak to się robi?
Identyfikacja wizualna to komplet stosowanej przez markę symboliki. Logo, kolory, kroje fontów oraz styl grafik składają się na jej wizualny charakter spójny ze strategią marki. Oto mój przewodnik po tworzeniu ID marki, które spełni Twoje oczekiwania i zrobi wrażenie na Twoich klientach.
1. Opowiedz o swojej marce
Współpracując z grafikiem, opisz oferowane przez Twoją markę produkty, proces ich produkcji, wartości kluczowe dla właścicieli firmy oraz dla Twojego klienta. Wszystkie te informacje stanowią inspiracje oraz wsad merytoryczny, służący do przygotowania identyfikacji wizualnej spójnej z marką. Przygotowany system, zarówno wewnątrz firmy, jak i wśród klientów, będzie kreował pożądany wizerunek marki i jasno komunikował to, co jest jej cechą szczególną.
2. Pamiętaj o podświadomym komunikacie
Zastanów się, jaki jest główny komunikat, który chcesz przekazywać za pomocą ID swojej marki. Posługując się kolorami, krojem pisma oraz kształtami geometrycznymi możesz znacznie wpłynąć na podświadomy odbiór identyfikacji wizualnej. Połączenie szeryfowego kroju, takiego jak „Trajan” czy „Garamond” oraz zastosowanie fioletowej palety kolorystycznej, podświadomie będzie się kojarzyło z luksusem. Natomiast użycie bezszeryfowych, bardziej technicznych krojów typu „Helvetica” lub „Brandon Grotesque” oraz dodanie brązów symbolizuje niezawodność i stabilność. Pamiętaj o tym, podejmując decyzje w sprawie narzędzi wizualnych marki i projektując materiały promocyjne dla marki.
3. Przygotuj księgę znaku
Zwieńczeniem procesu tworzenia identyfikacji jest księga znaku (zwana również z angielskiego design manualem), która jest zbiorem informacji o systemie identyfikacji wizualnej danej marki. Typowa księga znaku zawiera takie elementy jak:
- opis znaczenia i budowy logo lub logotypu (i ich wariantów)
- opis pola ochronnego wokół logo i logotypu,
- paletę kolorystyczną marki,
- zestaw krojów pisma oraz ich zalecane odmiany i wielkości ,
- przykłady prawidłowej i nieprawidłowej ekspozycji logo,
Dobrą praktyką podczas tworzenia księgi znaku, jest równolegle projektowanie całego systemu identyfikacji, począwszy od logo.
Przeczytaj również: Identyfikacja wizualna marki — przewodnik dla początkujących oraz Analiza logo – jak to się robi?
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Czacza
-
Wojciech Olszewski
-
Czacza
-
-
-
Stasheck
-
Paw