Niektóre strony generują sprzedaż dziesiątek usług tygodniowo, podczas gdy inne są znacznie mniej skuteczne. Kluczowym czynnikiem jakie je odróżnia jest prostota, którą da Vinci słusznie nazwał „najwyższą formą wyrafinowania”.

Less is more
Badania firmy User Interface Engineering, dotyczące firmowych stron internetowych, wykazały że użytkownicy 60% czasu na stronie poświęcają na szukanie interesujących ich informacji. Statystyczny użytkownik, który poświęca tylko kilka sekund na wstępne zapoznanie się ze stroną, nie znajduje na niej odpowiedzi na swoje pytania i wychodzi. Będzie szukał innego dostawcy usług.

O ile przyjemniej i efektywniej można zapoznać się z zawartością tej strony:


Kiwi Bank
 
W tym przypadku mamy do czynienia ze standardową, zrozumiałą dla użytkownika strukturą treści, która pozwala w łatwy i szybki sposób zlokalizować wszystkie pożądane informacje. Użytkownik zaczyna przeglądać zawartość strony, a nasze szanse
na pozyskanie klienta błyskawicznie rosną.

“Testy użyteczności dowodzą, że strony które te standardy spełniają, uzyskują lepsze wyniki. Użytkownicy uczą się bardzo szybko jak korzystać ze serwisów i wykształcają
w sobie nawyki, które przenoszą z witryny na witrynę. Kiedy wejdą na stronę
na której ich dotychczasowe nawyki nie pozwalają na szybkie skorzystanie z serwisu, czują się sfrustrowani i odbierają ją jako nieużyteczną.”
(Raport “Użyteczność w internecie”, Interaktywnie.com, 2012)

Kto? Co? Jak? Gdzie?
Jeżeli świadczysz usługi profesjonalne: medyczne, finansowe, projektowe czy prawne, kluczową kwestią jest pokazanie potencjalnemu klientowi Twojego doświadczenia
przez pryzmat jego specyficznych potrzeb. Ponieważ jest to wymagające wyzwanie, warto stworzyć odpowiednią architekturę dla tych informacji.

Najważniejsze jest zawarcie odpowiedzi na podstawowe pytania klienta w miejscach, gdzie będzie ich odruchowo poszukiwał. Oto standardowy i sprawdzony układ zakładek. Jego zastosowanie daje Ci pewność, że odwiedzający w przeciągu kilku sekund dobrze rozpozna zasób informacji opublikowanych na stronie i uzyska odpowiedź na kolejne pytania: kto? (O firmie), co? i jak? (Usługi) oraz gdzie? (Kontakt).

Strona Główna  |  O firmie |  Usługi  |  Kontakt
Wygląda znajomo? To dobrze, bo tak właśnie ma wyglądać jeśli potencjalny klient ma się czuć na naszej stronie “jak u siebie w domu”, gdzie „wszystko jest na swoim miejscu”.


Hotel Arca lui Noe

Prostota popłaca
Przyjęcie takiego rozwiązania jest szczególnie korzystne dla specjalistów, którzy dopiero rozpoczynają budowę swojego wizerunku w sieci. Przejrzyste prezentacja podstawowych informacji sama w sobie buduje atmosferę zaufania i profesjonalizmu. Dzięki temu wielu odwiedzających stronę zdecyduje się na to, co dla Ciebie jest najważniejsze – kontakt.

Bądź spokojny, jeżeli klient będzie potrzebował dodatkowych informacji – powiadomi
Cię o tym. Z czasem, gdy zobaczysz, że podobnych zapytań jest co raz więcej, będziesz mógł zdecydować o dołączeniu odpowiedzi na te pytania do swojej firmowej strony www. Tymczasem zacznij od podstaw i zyskuj. Po prostu!

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • jak zarabiac na blogu

    Od teraz ta problematyka nie bedzie dla mnie zagadka. Temat ciekawie ujety, tekst czytelny… Wszystko jest w porzadku. Dzieki za notke, milo sie ja czytalo. Czekam na nastepne!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?