Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Rebranding: 5 kluczowych rad dla zmieniającego markę firmy
Rebranding jest procesem wywołującym emocje w zespole każdej firmy. Jako właściciel lub zarządzający, możesz zadbać o to, by budowie nowej marki Twojej firmy towarzyszyły wyłącznie te pozytywne z emocji. Skorzystaj z naszych 5 porad dla sternika marki, planującego wyraźną zmianę kursu i chcącego jednocześnie zachować uśmiech na twarzy załogi.
O sukcesie rebrandingu decydują w 20% założenia a w 80% wdrożenie. Błyskotliwe pomysły na markę potrafiły tracić swój blask przez przeciągającą się realizację. Niejedna nazwa marki została wypromowana przez konkurencję zanim trafiła do świadomości klientów firmy, ociągającej się z dokończeniem procesu rebrandingu.
Aby projekt zmiany marki firmy został zrealizowany z sukcesem, poza wyborem profesjonalnej agencji brandingowej, zabezpiecz te 5 strategicznych elementów:
1. Zaangażuj osoby zarządzające w firmie
Przekrojowe spojrzenie na firmę oczami osób odpowiadających za jej kluczowe procesy, stanowi ważną podstawę do określenia celu rebrandingu. Dbając o ich motywację do aktywnego udziału w projekcie zmiany marki, zapewniasz stały dopływ świeżego tlenu dla wszystkich kluczowych komórek firmy. Zyskujesz sprawny przepływ informacji oraz energię do wprowadzania dobrych, szybkich zmian.
2. Przygotuj firmę na czas rebrandingu
By zabezpieczyć sprawne funkcjonowanie firmy w trakcie rebrandingu, a tym samym zadbać o pozytywny klimat dla procesu, przygotuj informację o planowanych zmianach. Możesz opracować ją na podstawie rekomendacji uzyskanych od osób odpowiedzialnych za poszczególne funkcje firmy.
Zadbaj by informacja zawierała ogólny opis celu zmiany marki oraz szczegółowo określała zmiany w obowiązkach poszczególnych osób na czas realizowania rebrandingu. Takie podejście umożliwia zaangażowanie jak największej ilości osób, bez uszczerbku dla codziennych obowiązków. Taki zasób jest później nieoceniony dla uzyskania szybkich korzyści z uruchomienia nowego brandu.
3. Powołaj dedykowanego menedżera projektu
Zaangażowanie kluczowych osób w firmie i przygotowanie jej na wprowadzenie nowej marki, daje Tobie całościowy, dobry pogląd na oczekiwany efekt zmian oraz środki potrzebne do realizacji celu.
Skala projektu najczęściej jednak wymaga wyboru menedżera projektu, który poprowadzi proces od strony operacyjnej i będzie motorem wprowadzania zmian. To on pozostanie w kontakcie zarówno z Tobą jak i osobami reprezentującymi różne funkcje w przedsiębiorstwie. Menedżer projektu rebrandingowego powinien dbać o zbieranie informacji od pracowników będących na styku z otoczeniem biznesowym firmy, począwszy od potrzeb aktualizacji folderów reklamowych, po ich opinię o całkowitym “przemalowaniu” materiałów marketingowych. Efektem jego pracy są zebrane informacje, wyciągnięte wnioski, zastosowane rozwiązania, czy rekomendacje decyzji na kolejnych etapach rebrandingu.
4. Wykorzystaj technologię do wdrożenia
Najważniejsza z punktu widzenia sukcesu rebrandingu, jest sprawna dystrybucja do wewnątrz firmy a) informacji o nowej marce oraz b) dostarczenie jej narzędzi. Ten proces powinien być szybki, dokładny i wielokanałowy – do określonych grup osób należy docierać z dopasowanym, łatwym do przyswojenia i implementacji komunikatem. W informacji należy określić w jaki sposób nowa marka będzie towarzyszyć im w codziennej pracy, jak mają się z nią obchodzić i korzystać z poszczególnych jej atrybutów. Najlepszą formą dystrybucji takiej wiedzy jest katalog (dostępny w systemie/na serwerze firmy) zawierający dokument z dedykowaną informacją oraz plikami do wykorzystania. Dla pracownika to wygoda, dla Ciebie to pewność, że wie co i jak ma robić; dodatkowo dzięki statystykom systemu/serwera masz przez cały czas dokładny podgląd sytuacji i możliwość optymalizacji.
Gdy zabezpieczysz obieg informacji i materiałów wewnątrz firmy, pamiętaj o tym by poinformować o nowej marce rynek – swoich obecnych i byłych klientów, kontrahentów, czy partnerów biznesowych. Komunikaty w kluczowych miejscach na stronie internetowej, profilach w mediach społecznościowych, wizytówkach w katalogach, powinny odwoływać do dedykowanej zakładki na stronie. Zadbaj by w prostej, intuicyjnej formie różni odbiorcy mogli zapoznać się z informacjami i pobrać interesujące ich pliki (logo, elementy identyfikacji wizualnej, projekty graficzne). Takie podejście w znaczny sposób wpłynie na rozprzestrzenianie się informacji o nowej marce, wypieranie starej i oszczędzi dużo, dużo czasu.
5. Zachwyć adwokatów swojej marki
“Kuj żelazo póki gorące”. Pracuj z zespołem nad wpasowywaniem nowej marki w rzeczywistość biznesową Twojej firmy. Dopytuj o ich zdanie i rekomendacje. Zyskasz informacje o bezcennych szczegółach, które w przyszłości mogą okazać się “języczkiem u wagi” udanego rebrandingu firmy. Zaangażowani pracownicy, którzy czują się współtwórcami marki, będą zarazem jej adwokatami jak i ambasadorami.
Rebranding najczęściej owocuje możliwością przedstawienia otoczeniu biznesowemu nowych wartości marki i związanej z nimi historii. Komunikowanie tych informacji do obecnych i przyszłych klientów, partnerów biznesowych, czy mediów potrafi wygenerować dużo pozytywnych emocji i zainteresowania, które mogą decydować o sukcesie nowej marki.
Jeżeli rozważasz przeprowadzenie rebrandingu w swojej firmie zapoznaj się z ofertą.
Do końca października, wybranym firmom proponujemy półgodzinne, bezpłatne konsultacje telefoniczne. Zapraszamy do kontaktu.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.