Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Rebranding do usług
Rebranding jest odpowiedzią na potrzeby świata biznesu, który jest w ciągłym ruchu. Rynki dynamicznie się zmieniają, tak samo jak preferencje konsumentów. W dzisiejszym świecie przewagą konkurencyjną jest umiejętność rozpoznawania nowych trendów i adaptacji do tego, co się dzieje w otoczeniu firmy.
Każde przedsiębiorstwo musi brać pod uwagę zmienność czynników wpływających na działalność firmy. Na strategię firmy może wpływać pojawiająca się konkurencja, zmieniające się prawo, czy rozwój nowych technologii.
Świat biznesu podlega podstawowym zasadom ewolucji – Ci, którzy nie są gotowi do adaptacji, znikają z rynku. Dlatego firmy powinny raz na kilka lat dokonać świadomej ewaluacji tego, na ile zbudowana marka jest przystosowana do panujących na rynku warunków oraz do preferencji konsumentów.
Jeśli marka, z której aktualnie korzystamy jest przestarzała, a skojarzenia konsumentów są nie do końca takie, jak byśmy chcieli, warto rozważyć rebranding. Rezygnacja z dotychczasowej marki na rzecz nowej może okazać się najskuteczniejszym sposobem na zmianę postrzegania marki przez klientów.
Nabiera to szczególnego znaczenia w przypadku usług profesjonalnych. Są one bowiem dla klienta czymś, czego nie można zobaczyć ani dotknąć. W większości przypadków decyzja o współpracy będzie zatem opierać się na ich odbiorze marki danego przedsiębiorstwa.
Rebranding jest procesem zmiany percepcji marki, który zwykle wiąże się ze zmianą:
- nazwy firmy/usługi,
- logo,
- pozostałych aspektów identyfikacji wizualnej.
Rebranding jest trafioną strategią nie tylko w sytuacji, gdy usługa lub marka przestała realizować swoje cele. Wiele przedsiębiorstw sięga po rebranding, gdy chce odświeżyć swój wizerunek. Konsumenci lubią, gdy coś jest nowe, stąd zmieniona marka może ponownie przyciągnąć ich uwagę – nawet, gdy wcześniej stracili swoje zainteresowanie.
Oczywiście warto nadmienić, że zmiana nazwy, logo i wizerunku firmy powinna iść w parze z aktualizacją strategii firmy, czy usługi.
Kiedy rebranding jest dobrym pomysłem?
- gdy firma wprowadza na rynek nową usługę, lub gdy dokonuje wyraźnych zmian w już istniejącej ofercie,
- gdy przedsiębiorstwo planuje wejście na nowy rynek, np. zagraniczny,
- gdy wyraźnie spada sprzedaż i zainteresowanie ofertą firmy,
- gdy dokonuje się zmiany misji i/lub strategii działań firmy.
Świadomy przedsiębiorca powinien regularnie przyglądać się aktualnemu wizerunkowi firmy w odniesieniu do bieżących potrzeb rynku. To pozwala na elastyczność i szybkie reagowanie na ciągle zmieniające się warunki otoczenia. W razie potrzeby warto zdecydować się na rebranding, który może się znacząco przyczynić do zwiększenia przychodów, zyskania nowej grupy klientów lub pozytywnej zmiany postrzegania oferty firmy.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Agnieszka – Prawa Twórców
-
Wojtek Pasterski
-
Mikołaj Lech | Znaki Towarowe Blog
-
-