Udany rebranding to więcej niż nowe logo i slogan. Proces zmiany wizerunku marki wymaga spójnej wizji, która inspiruje klientów i otoczenie przedsiębiorstwa do ujrzenia firmy w nowym świetle.

To naturalne, że wraz z upływającym czasem preferencje konsumentów i trendy ulegają zmianie. W umysłach klientów kiełkują nowe idee i nowe potrzeby.

Dobry przedsiębiorca jest świadomy tego, kiedy jest czas na zmianę wizerunku marki. Rebranding to dobry sposób na nadanie marce nowego charakteru i zaktualizowanie przekazu marketingowego firmy.

Rebranding to trudny proces, który wymaga spojrzenia na markę i jej otoczenie z wielu różnych perspektyw. Czasami kończy się dobrze, a czasami trochę gorzej. Poniżej znajdziesz 6 przykładów zmiany wizerunku firmy – 3 zakończonych sukcesem i 3 zakończone porażką.

 

Zacznijmy od sukcesów:

Wal-Mart

Wal-Mart zmienił swoje logo i slogan w 2007 roku. Zmiana sloganu oznaczała również zmianę sposobu komunikacji z klientem – wizja w nim umieszczona przenikała przez różne poziomy działalności sieci Wal-Mart.

Pfizer

Rebranding nie zawsze oznacza rewolucyjne zmiany w logo firmy. Czasami zmiany mogą pojawiać się w innym miejscu. W przypadku firmy Pfizer wyzwaniem było odświeżenie wizerunku firmy bez dokonywania ryzykownych zmian w głównym elemencie marki.

Uczyć możemy się nie tylko na dobrych przykładach, ale też na tych gorszych. Oto najpopularniejsze porażki rebrandingu:

Pepsi

Zmiana logo Pepsi kosztowała 1 milion dolarów. To dość dużo jak na tak kosmetyczną zmianę. Tym bardziej, że reakcje konsumentów były bardzo różne – wśród zachwytów pojawiło się niestety bardzo wiele głosów zdziwienia i rozczarowania.

Capital One Bank

Nowe logo banku Capital One zostało odebrane jako… przestarzałe. Przedstawiony koncept był wykorzystywany w projektach logo wielokrotnie i brakuje w nim świeżości. W takiej sytuacji nawet dobra, odświeżona strategia marketingowa będzie miała pod górkę.

Gap

rebranding
Tysiące zniesmaczonych klientów to wystarczająca informacja o tym, że zmiana logo nie była najlepszym pomysłem. Piękne, charakterystyczne logo marki odzieżowej zostało zmienione na zwykłe, niczym się nie wyróżniające. Warto brać pod uwagę poziom przywiązania klienta do obecnej identyfikacji wizualnej.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?