Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Rebranding – sukcesy i porażki
Udany rebranding to więcej niż nowe logo i slogan. Proces zmiany wizerunku marki wymaga spójnej wizji, która inspiruje klientów i otoczenie przedsiębiorstwa do ujrzenia firmy w nowym świetle.
To naturalne, że wraz z upływającym czasem preferencje konsumentów i trendy ulegają zmianie. W umysłach klientów kiełkują nowe idee i nowe potrzeby.
Dobry przedsiębiorca jest świadomy tego, kiedy jest czas na zmianę wizerunku marki. Rebranding to dobry sposób na nadanie marce nowego charakteru i zaktualizowanie przekazu marketingowego firmy.
Rebranding to trudny proces, który wymaga spojrzenia na markę i jej otoczenie z wielu różnych perspektyw. Czasami kończy się dobrze, a czasami trochę gorzej. Poniżej znajdziesz 6 przykładów zmiany wizerunku firmy – 3 zakończonych sukcesem i 3 zakończone porażką.
Zacznijmy od sukcesów:
Wal-Mart
Wal-Mart zmienił swoje logo i slogan w 2007 roku. Zmiana sloganu oznaczała również zmianę sposobu komunikacji z klientem – wizja w nim umieszczona przenikała przez różne poziomy działalności sieci Wal-Mart.
Pfizer
Rebranding nie zawsze oznacza rewolucyjne zmiany w logo firmy. Czasami zmiany mogą pojawiać się w innym miejscu. W przypadku firmy Pfizer wyzwaniem było odświeżenie wizerunku firmy bez dokonywania ryzykownych zmian w głównym elemencie marki.
Uczyć możemy się nie tylko na dobrych przykładach, ale też na tych gorszych. Oto najpopularniejsze porażki rebrandingu:
Pepsi
Zmiana logo Pepsi kosztowała 1 milion dolarów. To dość dużo jak na tak kosmetyczną zmianę. Tym bardziej, że reakcje konsumentów były bardzo różne – wśród zachwytów pojawiło się niestety bardzo wiele głosów zdziwienia i rozczarowania.
Capital One Bank
Nowe logo banku Capital One zostało odebrane jako… przestarzałe. Przedstawiony koncept był wykorzystywany w projektach logo wielokrotnie i brakuje w nim świeżości. W takiej sytuacji nawet dobra, odświeżona strategia marketingowa będzie miała pod górkę.
Gap
Tysiące zniesmaczonych klientów to wystarczająca informacja o tym, że zmiana logo nie była najlepszym pomysłem. Piękne, charakterystyczne logo marki odzieżowej zostało zmienione na zwykłe, niczym się nie wyróżniające. Warto brać pod uwagę poziom przywiązania klienta do obecnej identyfikacji wizualnej.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.