Zdarza się, że nazwa produktu czy usługi zaczyna budzić negatywne skojarzenia. Bywa też, że dochodzi do fuzji czy przejęć przedsiębiorstw, co wiąże się ze sporymi zmianami. Wtedy przychodzi czas na poważne zmiany, w tym renaming. Co to takiego?

Renaming to element strategii marki, który polega na zmianie jej nazwy na nową. Rzadziej dotyczy zmiany nazwy produktu, ponieważ taki zabieg jest znacznie trudniejszy i wymaga nowego oswojenia się z nim przez dotychczasowych konsumentów.

Renaming jest efektem nowej strategii marki, a powodów do jego przeprowadzenia, jak i funkcji, które ma spełniać, może być wiele, np. przejęcie przedsiębiorstwa czy odnowienie wizerunku marki.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?