Na co dzień wypowiadamy wiele słów, a jeszcze więcej dociera do nas z zewnątrz. Nasz umysł nie jest w stanie zapamiętać ich wszystkich, o ile nie powiąże ich z konkretnymi osobami, emocjami, przedmiotami, czy zjawiskami. Istotą sloganu jest połączenie skojarzeń odbiorcy dotyczących danego hasła z wizerunkiem istniejącej marki. Mimo iż to narzędzie nie przynosi natychmiastowych efektów, warto na nie poczekać, ponieważ chwytliwy slogan to gwarancja długoterminowej rozpoznawalności marki.

Connecting people

Slogan, tak jak cień, zawsze towarzyszy nazwie marki. Słysząc hasło Connecting people zapala nam się przysłowiowa lampka w głowie i od razu kojarzymy to wyrażenie z Nokią. Jest to doskonały przykład tego, jak znaczącą rolę w budowaniu świadomości marki odgrywa slogan.

nokia

mynokiablog.com

Fińskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, choć dziś już nie znajduje się na szczycie, przez długi okres było liderem w swojej branży. Za marką stały solidne produkty, jak chociażby znany ze swojej wytrzymałości model telefonu komórkowego – Nokia 3310, którego nowe wcielenie zostało zaprezentowane już w tym roku przez HMD Global, firmę która wykupiła licencję na korzystanie z marki Nokia. Slogan Connecting people stanowi odzwierciedlenie misji przedsiębiorstwa, jaką od zawsze było i jest ułatwienie komunikacji pomiędzy ludźmi bez względu na granice i bariery. W tym, jak i w wielu innych przypadkach, prostota okazała się kluczem do sukcesu.

Interesuje Cię temat haseł i sloganów reklamowych? Odwiedź nasz blog hasło reklamowe .

Jedz, pij, żuj!

Marka Orbit, należąca do oddziału koncernu Mars o nazwie Wrigley, jest producentem jednych z najchętniej kupowanych gum do żucia w Polsce. W swoich kampaniach reklamowych promuje nawyk żucia gumy po każdym posiłku, aby uniknąć rozwijania się bakterii w jamie ustnej i zapobiec powstawaniu przebarwień na zębach. Nie dziwi zatem fakt, iż komunikat jaki niesie za sobą slogan opiera się właśnie na tym przekazie.

mojorbit.pl

mojorbit.pl

Choć marka zastosowała czasowniki w trybie rozkazującym, slogan odbierany jest raczej jako porada, a nie nakaz. Biorąc pod uwagę kolejność wyrazów, dostajemy jasne zalecenie od producentów, aby żuć gumę po każdym jedzeniu i piciu. Dodatkowym elementem sprawiającym, że slogan Orbit zapada w pamięć, jest sposób jego wymawiania przez głos słyszany w reklamach. Trudno nazwać to melodią, tak jak w przypadku I’m lovin’ it od McDonald’s, ale możemy zauważyć, iż akcent pada na wyraz żuj, co sugeruje konsumentowi, że czynność żucia gumy jest dopełnieniem i niezbędnym elementem towarzyszącym każdemu posiłkowi.

Wszyscy mają Mambę, mam i ja!

Wszyscy to mają, ja też chcę! Przynajmniej raz w życiu, każdy rodzic usłyszał od swojego dziecka to zdanie. Grupą docelową marki Mamba produkującej owocowe gumy rozpuszczalne są właśnie dzieci. Czy można sobie wyobrazić trafniejszy slogan?

mamba.pl

mamba.pl

Chęć posiadania tego, co mają inni jest czymś naturalnym i dotyczy osób w każdym wieku. Sami często ulegamy modzie, czy podążamy za trendami, a dzieci, z racji tego że częściej wzorują się na innych, mają to pragnienie znacznie większe. Oczywiście, dziecięce wymagania nierzadko wychodzą poza granice zdrowego rozsądku, ale kwestie wychowawcze pozostawiamy na ten moment na boku. Slogan Mamby stanowi zdanie wypowiedziane przez dziecko, które jest szczęśliwe, że posiadając taki produkt jak jego rówieśnicy, może tak jak oni cieszyć się jego owocowym smakiem. W reklamach usłyszeć można uwielbianą przez dzieci piosenkę, która kończy się słowami Wszyscy mają Mambę, mam i ja!

Jak pokazują powyższe przykłady, slogan to narzędzie, które jest w stanie wywrzeć duży wpływ na konsumentów i pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki wśród grupy docelowej. Jest nieodłącznym elementem nazwy i uzupełnieniem jej znaczenia, dlatego często nazywamy go brandingowym „must have”.

 

Ewelina Abramowicz

Przekonana o tym, że publikowanie atrakcyjnych i praktycznych treści marketingowych to najlepszy sposób komunikowania się z klientami, z przyjemnością bawi się słowami tworząc dla nich teksty. Namingowe inspiracje czerpie między innymi z obcojęzycznych utworów muzycznych, do których gatunku nie lubi się ograniczać. W kreowaniu marki uznaje za niezwykle ważne budowanie jej wizerunku w Internecie, dlatego z uwagą śledzi najnowsze trendy w obszarze mediów społecznościowych. Miłośniczka filmów dokumentalnych, uwielbia odkrywać nowe miejsca, a w wolnych chwilach zgłębia problematykę różnic międzykulturowych.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 
  • Hela

    Czytając, złapałam się na tym, że automatycznie zaśpiewałam w głowie slogan Mamby 😀

  • Marcin

    ja z Nokią koajarzę ten charakterystycny dźwięk, który pojaiwał się razem z załączonym obrazkiem przy włączaniu telefonu.. ach to były czasy… łezka się w oku kręci;-)

  • Barti

    Mówiąc o dobrych sloganach, nie sposób pominąć „Merci, że jesteś tu.” i „Raffaello – wyraża więcej niż tysiąc słów”. Ponadczasowe, nieśmiertelne slogany!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?