Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Slogan dla marki – kilka istotnych kwestii
Najbardziej wyraziste atrybuty marki to jej nazwa, logo i slogan. Kiedy słyszymy i widzimy te narzędzia marki, pojawiają się pierwsze skojarzenia na jej temat. Slogan jest uzupełnieniem pozostałych dwóch atrybutów, treścią wypełnia to, co w skrócie przekazuje logo i nazwa. Opowiedzieliśmy już, jak pracujemy nad nazwą oraz logo marki, teraz przyszedł czas na slogan.
Zastanów się, co robisz
Wypada, żeby marka miała slogan, ale czy myślałeś o tym, po co właściwie go potrzebujesz? Co chcesz przez to osiągnąć? Co chcesz promować – firmę czy produkt? Jakie wartości chcesz podkreślić? Odpowiedz na te pytania, a proces kreacji nabierze sensu.
Levis swoim sloganem podkreśla jakość swoich produktów.
Skompletuj narzędzia marki
Upewnij się, że narzędzia Twojej marki korespondują ze sobą, ponieważ obrazują wartości, do których będziesz odwoływał. Pamiętamy, że narzędzia marki powinny się uzupełniać i do siebie pasować – wymyślając nazwę, próbujemy dopasować slogan, a projektując logo, zastanawiamy się, jak slogan je uzupełni.
Logo i slogan Yellow Pages bezpośrednio do siebie nawiązują.
Rozejrzyj się
To, że wszystko już było, nie jest prawdą, ale to, że było wiele, owszem. Oszczędź sobie rozczarowań, nie marnuj czasu i pieniędzy na stworzenie sloganu, który okaże się zbyt podobny do tego z szyldu konkurencji. Sprawdź, co w trawie piszczy, zapisz propozycje, które szczególnie przypadły Ci do gustu oraz te, które skutecznie zniechęciłyby Cię do kontaktu z marką.
Wybierz nadrzędną wartość
Prawdopodobnie jesteś w stanie bez trudu stworzyć 30 sloganów dla swojej marki podczas krótkiej przerwy na kawę. Jak wybrać ten jedyny? Obierz kryteria, którymi będziesz się kierował w swoim wyborze. Jeśli poświęciłeś trochę czasu na przygotowanie strategii marki, masz w rękach zestaw kluczowych informacji o swojej marce i jej odbiorcach, wiesz, jakie wartości wyróżniają ją na rynku. Wybierz jedną, najważniejszą i wokół niej buduj przekaz sloganu.
Walmart postawił na „więcej za mniej”.
Pracuj nad brzmieniem
Zdajesz sobie sprawę, że najpopularniejsze slogany mają melodię, wyraźny rytm albo się rymują. Spróbuj popracować nad swoimi propozycjami pod tym kątem. Baw się szykiem zdania, częściami mowy, synonimami i brzmieniem słów oraz wypracuj nowe warianty sloganów przyjemnych dla ucha.
Pierwszy slogan marki Jaguar – rytmiczny ciąg nadrzędnych wartości producenta aut.
Dostosuj
Skreśliłeś już te propozycje sloganu, które przypominają hasła konkurencji, nie do końca pasują do strategii marki, ale wciąż nie możesz wyodrębnić najlepszych propozycji. Czas na checklistę. Sprawdź, który slogan:
- jest spójny z pozostałymi narzędziami marki,
- łatwy do zapamiętania,
- przekazuje określoną wartość,
- wyróżnia się,
- jest szczery – marka dotrzymuje obietnicy złożonej w sloganie,
- ma odpowiedniej długości – 2 do 5 słów będzie najlepsza,
- dobrze brzmi,
- ma to „coś”.
skonsultuj wybraną propozycję z zespołem, znajomymi i osobami trzecimi, zbierz ich opinię i wybierz ten jedyny slogan dla Twojej marki.
Przeczytaj również Nazwa marki w 6 etapach oraz Analiza logo – jak to się robi?
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na strategię lub zapoznaj się z nią poniżej.
-
Piotr Enhap
-
Krystiian
-
Artur G
-
Olga Domagalska
-
Adam
-