Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
SMetykieta B2B, czyli o dobrych manierach w social media
Podczas spotkań biznesowych podajemy sobie ręce, mówimy proszę, dziękuję. Etykieta jest czymś, co od dawna znamy i stosujemy, ale jak mamy się zachować, kiedy komunikacja business to business przenosi się do mediów społecznościowych? O czym warto pamiętać, aby w społecznościowej rzeczywistości zawsze wyjść z twarzą i stać się królem dobrych manier?
Przedstawiamy kilka wskazówek, których stosowanie może mieć bezpośredni wpływ na postrzeganie Twojej firmy i chęć nawiązania z nią bliższej współpracy.
1. Poluzuj krawat
Media społecznościowe to nie arena oficjalnych spotkań biznesowych. To miejsce, gdzie klient jest równy sprzedawcy, a ekspert nowicjuszowi. Nie dzieli już nas dystans i nie trzymają sztywne ramy komunikacji. Pozwól sobie na odrobinę luzu i daj się poznać z mniej oficjalnej strony.
2. Promuj się z umiarem
Promowanie własnych treści jest bardzo ważne, dzięki nim Twoja firma buduje reputację i staje się bardziej wiarygodna. Z autopromocją nie można jednak przesadzić. Media społecznościowe lubią się dzielić, dlatego oprócz promowania swoich treści nie zapominaj o udostępnianiu treści innych użytkowników. Stosuj się do zasady 1:4 – jeden post własny, cztery z innych źródeł.
3. Nie ignoruj, a zainteresuj się
Czy zdarza się Tobie ignorować zaproszenie do polubienia nowej strony, czy nowego kontaktu w LinkedIn? To duży błąd. Nigdy nie wiadomo kto siedzi po drugiej stronie ekranu. Zamiast od razu odrzucać zaproszenie, poświęć kilka sekund i zobacz co druga strona ma Tobie do zaoferowania. W końcu nie bez powodu zabiega o Twoje zainteresowanie.
4. Pisz krótko i na temat
Wodolejstwo i social media nie idą ze sobą w parze. Liczy się konkret. Twoi klienci nie mają czasu na wczytywanie się w obszerne teksty. Zainteresuj ich tematem w dwóch zdaniach i podaj link do źródła. Jeżeli krótki wpis wzbudzi ich ciekawość z pewnością zechcą dokładniej zapoznać się z szerszym materiałem.
5. Milczenie nie jest złotem
Nie pozostawiaj pytań bez odpowiedzi. Pamiętaj, że media społecznościowe są po to, aby zmniejszać dystans, dyskutować i wymieniać się opiniami. Reaguj tak szybko jak to możliwe. Nie każ czekać i odpowiedz zanim zrobi to konkurencja, albo pytanie przejdzie w ręce nieprzychylnych komentatorów.
6. Nie daj się trollom*
W mediach społecznościowych coraz częściej można trafić na osoby, które uwielbiają prowokować, pisać nieprzychylne i kontrowersyjne komentarze. Dlatego bądź czujny, twórz przemyślane wpisy i unikaj treści, które mogą stać się dla nich łatwą przynętą. Jeśli pojawią się ataki odpowiadaj na nie z uśmiechem i nigdy nie daj się wyprowadzić z równowagi.
7. Z konkurencją za pan brat
Social media to nie miejsce do walki z konkurencją. Swoją obecność na portalach społecznościowych wykorzystaj do tego, aby wzajemnie się wspierać. Gratuluj i doceniaj nowe pomysły konkurencji, a dobre słowa wrócą do Ciebie szybciej niż się tego spodziewasz.
*Trollowanie – polega na zamierzonym wpływaniu na innych użytkowników w celu ich ośmieszenia lub obrażenia poprzez wysyłanie napastliwych, kontrowersyjnych, często nieprawdziwych przekazów.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.