Systematyczna aktualizacja profilii na kilku różnych portalach społecznościowych może być prosta, twórcza i przyjemna. Zastosowanie czterech uniwersalnych zasad pomoże Tobie wrzucić na luz na drodze budowania społeczności w sieci.

#1: Rób mniej, myśl więcej
Skoncentruj swoją energię w myśl uniwersalnej prawdy: „jakość nad ilość”. Zmniejsz liczbę publikacji w social mediach o połowę, ale zwiększ dwukrotnie czas, jaki spędzasz na napisanie ich. Pamiętaj o tym, że jakość jest kluczowa.

#2: Zrelaksuj się
Obsługa social mediów może być dobrą zabawą, pod warunkiem, że jesteś na tyle zrelaksowany, by sobie na to pozwolić. A jeśli daje Ci to radość, o wiele łatwiej znajdziesz motywację, by się tym zająć.

#3: Zastanów się
Podejdź refleksyjnie do swoich działań w mediach społecznościowych. Co zadziałało, a co nie? Co przysporzyło Ci więcej ruchu na stronie? Czy Twoja firma jest bardziej rozpoznawalna? Bycie aktywnym w mediach społecznościowych bez analizy swoich działań jest jak sadzenie roślin bez sprawdzania, czy ogród wyrósł. Jeśli poświęcisz czas na odkrycie jakie działania sprawdzają się w przypadku Twojej firmy, możesz mieć pewność, że osiągniesz więcej korzyści w stosunku do poniesionych nakładów.

#4: Wykorzystaj narzędzia do zarządzania
Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi (np. HootSuite) do wspomagania pracy i zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Mając wszystko zintegrowane w jednym panelu, jesteś w stanie mnożyć efekty swoich działań, np. poprzez umieszczanie jednego wpisu na kilku portalach jednocześnie.

Dzięki podejściu „chill out”, efekty Twojej aktywności w internetowych społecznościach będą naturalne i oryginalne. Stanowi to największą wartość dla budowy społeczności klientów, pracowników i partnerów biznesowych firmy.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • Dokładnie tak. Korzystanie z social mediów ma być przyjemnością, a nie obowiązkiem. Oczywiście jest pewna etykieta, której trzeba przestrzegać, ale przede wszystkim w działaniach, które podejmujemy mamy pokazać naszą autentyczność i pasję.

    • Wojtek Pasterski

      Szkoda, że tak dużo firm traktuje social media jak jeden wielki przemysł! Bardziej swobodne podejście pozwala na większą kreatywność w komunikacji z odbiorcami.

  • Kiedy jestem zawalony miliardem rzeczy i deadline’ów za moimi plecami, to tak naprawdę tylko zrelaksowanie się i poświęcenie chwilki na ogarnięcie tego wszystkiego jeszcze raz dobrze na mnie działa. True.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?