Social media stały się kluczową częścią marketingu usług turystycznych. Tą drogą biura podróży, hotele i linie lotnicze coraz częściej nawiązują kontakt z potencjalnymi klientami i przedstawiają swoją ofertę. Za pośrednictwem mediów społecznościowych informacje płyną szybciej i o wiele niższym kosztem. Działa tutaj siła marketingu szeptanego – użytkownicy “z ust do ust” przekazują sobie oferty, zwiększając tym samym zasięg i świadomość marki.

Jakie korzyści związane są z promocją usług turystycznych via social media?

  • wzrost sprzedaży,
  • kształtowanie pozytywnego wizerunku wokół marki,
  • budowa społeczności i bezpośrednich relacji z klientami,
  • nawiązywanie relacji z partnerami,
  • zwiększenie liczby odwiedzin strony www,
  • możliwość atrakcyjnego przedstawienia oferty,
  • pozyskiwanie pozytywnych opinii o firmie i usłudze.

Jak promować usługi turystyczne w mediach społecznościowych?

Promując usługi turystyczne postaw na komunikację wizualną. Jeśli chcesz, aby treść wpisu dotarła do szerokiej grupy odbiorców, w pierwszej kolejności przyciągnij ich wzrok obrazami. Gdy użytkownik zawiesi wzrok na zdjęciu, szansa na przeczytanie całego tekstu wzrasta. Ludzie uwielbiają piękne scenerie, dlatego pokaż im to, co może zachwycić. Zabierz ich w miejsca wyjątkowe, o pięknych kolorach i ciepłych klimatach. Na zdjęciach przekazuj atmosferę panującą w hotelu czy restauracji. Przedstaw także samych pracowników. Sprawi to, że ludzie wybierając Twoją usługę będą czuli się bezpieczniej.

Główną ideą marketingu społecznościowego jest budowa zaangażowanych społeczności. Aby je stworzyć konieczne jest wywoływanie interakcji i moderowanie dyskusji. Planując wpisy pamiętaj, aby miały one angażujący charakter. Zadawaj pytania, poruszaj ciekawe tematy, zostawiaj puste pola. Spraw, aby fani mogli poczuć się współtwórcami treści.

Badania wykazały, że 80-85% osób, które lubią marki na Facebooku są obecnymi klientami, bądź będą nimi w przyszłości. Doceniają oni działania marki i chcą być z nią na bieżąco. To dobra okazja, aby poznać ich opinie, które być może przyczynią do ulepszenia usług. W związku z bardzo niskim zasięgiem organicznym (średnio 9%), konieczne są działania reklamowe. Reklamy kieruj nie tylko do nowych użytkowników, ale przede wszystkim do grona osób, które już polubiły profil. To oni są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą. Spraw więc, aby mogli być na bieżąco z aktualnościami. Możliwość dodawania nowych, większych reklam na Facebooku przyczyni się do jeszcze lepszej widoczności Twoich najgorętszych ofert.

Badania wykazały, że 80-85% osób, które lubią marki na Facebooku są obecnymi klientami, bądź będą nimi w przyszłości.

Na jakie portale społecznościowe warto postawić i jakich działań się podjąć?

Przygotowaliśmy dla Was krótkie zestawienie obejmujące działania branży turystycznej w social media. Zobaczcie, jak wykorzystali oni marketing społecznościowy:

Instagram

Tourism Australia

Poza publikacją zdjęć australijskich scenerii z własnych źródeł, organizacja Tourism Australia zachęca obserwujących, aby to oni stosując hashtag #SeeAustralia dzielili się pięknem antypodów. Z jakim skutkiem? Codziennie do sieci wpływa ponad 1000 zdjęć tworzonych przez użytkowników. Sami obserwujący tworzą 95% contentu, który błyskawicznie roznosi się po sieci.

Post z Instagramu Tourism Australia

 

Twitter

VisitPhilly

Na swojej tablicy kilkadziesiąt razy dziennie informuje gości przybywających do Filadelfii o wszystkich promocjach w hotelach i restauracjach. Przekazuje również to, co danego dnia dzieje się w mieście. Jedno jest pewne – z takim informatorem nie da się nudzić.

Post z Twittera VisitPhilly


 

Pinterest

VisitBritain

To swego rodzaju foto-przewodnik. W formie tematycznych tablic prezentuje miejsca, które każdy odwiedzający Wielką Brytanię powinien zobaczyć. W tej „przypinanej” wycieczce uczestniczy już ponad 25 tysięcy osób z całego świata.

Tablica „York” z Pinteresta VisitBritain

Follow Love GREAT Britain’s board York, England on Pinterest.


 

Facebook

Four Seasons Hotel & Resorts

Zachęca do odwiedzin publikując wspaniałe zdjęcia hotelowych wnętrz. Można tu znaleźć porady szefów kuchni, którzy dzielą się z fanami tajemnymi recepturami swojej wyśmienitej kuchni. Wszystko podane z wyrafinowaniem i niezwykłym smakiem.

Post z profilu na Facebooku Four Seasons Hotel & Resorts

 

YouTube

WestJet

Każdy chyba pamięta niezwykłą akcję przygotowaną przez kanadyjskie linie lotnicze zorganizowaną tuż przed Bożym Narodzeniem. Świąteczne czary WestJet zaowocowały ponad 36 milionami wyświetleń w serwisie YouTube.

Na koniec coś, co przeplata świat realny i media społecznościowe. Akcja Meet&Seat to sprawka holenderskich linii lotniczych KLM. Przed lotem, za pośrednictwem specjalnej aplikacji możesz prześwietlić konta społecnzościowe współpodróżujących i poznać ich bliżej.

 

Serwisy społecznościowe dysponują wieloma narzędziami, które w skuteczny sposób pomogą Tobie wypromować usługi turystyczne i stworzyć wokół nich pozytywy wydźwięk. Jedyne czego potrzebujesz to dobry pomysł, przemyślana strategia i konsekwencja.

 

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?