Każdy pragnie, aby jego marka była widoczna w sieci. Co zatem zrobić, aby dotarła ona do szerokiego grona odbiorców stosunkowo niskim kosztem? Postaw na kampanię SEO wspomaganą działaniami w social media!

Kiedyś strategie SEO oparte były o katalogi oraz treści nasycone słowami kluczowymi. Obecnie wpływ na pozycjonowanie mają również media społecznościowe. Na ich podstawie wyszukiwarki oceniają, czy dana treść jest wartościowa, czy też nie. Im większe zaangażowanie płynie od fanów, im bardziej doceniają oni treści, tym większa jest szansa, że strona powędruje wysoko na liście wyszukiwania. Doskonale sprawdza się tutaj Google+, który zapewnia pierwszeństwo w pozycjonowaniu. Jeśli udostępniane przez Ciebie treści zdobędą dużą ilość plusów, Google zaindeksuje je w pierwszej kolejności.

Jeżeli w swoich kanałach zebrałeś już grono fanów, pomyśl o nich jako o osobach „podających dalej” Twoje treści. Użytkownicy, do których kierujesz komunikację niekoniecznie muszą być potencjalnymi klientami. Istotne jest, aby wokół strony internetowej powstawało zainteresowanie, aby na każdym kroku zwiększała ona swój zasięg.

Daj internautom możliwość poznania siebie i ułatw im proces dzielenia się Twoją profesjonalną treścią. Jak możesz to zoptymalizować?

  • Twórz wartościowe treści i na bieżąco umieszczaj je na stronie www
  • Publikuj i promuj content pochodzący ze strony internetowej
  • Zachęcaj do udostępniania treści z fanpage’a oraz poziomu strony internetowej (więcej w artykule: www lubi social media)
  • Kontroluj, ile osób odwiedza stronę www za pośrednictwem social media. Z pomocą tych danych zweryfikujesz, czy podejmowane aktywności przynoszą efekty

Wpływ mediów społecznościowych na kampanie SEO w czytelny sposób odzwierciedla poniższa infografika z Pinteresta:


Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?