Spójny wizerunek, który stanowi kamień milowy na drodze do sukcesu marki, wymaga sporego nakładu pracy i odpowiedniej – przygotowanej na miarę – strategii. Jak zmienia się podejście do budowania siły i rozpoznawalnej marki?

Marka jest jednym z kluczowych instrumentów komunikowania się firmy z nabywcami jej usług. Znaczenie marki jest tym większe, im silniejsza jest potrzeba wyróżnienia się na tle konkurencji oraz poszerzenia grupy odbiorców swoich produktów. Holistyczne podejście to budowania strategii marki do niedawna było firmom obce – ignorowano podstawowe czynniki wpływające na powstanie silnej marki, na rzecz krótkotrwałych rozwiązań np. zmian w ofercie marki. Planując strategię skupiano się na modyfikacji lub rozszerzaniu oferty, natomiast pomijano wyznaczanie dalekosiężnych celów marki oraz stworzenie adekwatnego planu marketingowego. Co oznaczało powolny albo znikomy rozwój marki i brak konstruktywnej koncepcji na to, w jaki sposób i w jakiej formie oferta trafi do klienta.

Aby zmiana oferty oraz tworzenie strategii działań marketingowych miały sens i przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży, według nowoczesnego modelu strategii marki powinny być poprzedzone:

analizami działań konkurencji,
– rozpoznaniem segmentów rynku,
– wielopoziomową oceną sytuacji na rynku,
– określeniem osobowości klienta i jego potrzeb,
– wyznaczeniem drogi do docelowej pozycji marki.

Sukces rzadko kiedy bywa kwestią przypadku, liczy się nie tylko pomysł na markę, ale również sposób realizacji wyznaczonych celów. Obranie strategii przenosi zarządzanie marką na wyższy poziom, który obecnie prezentuje niewiele polskich firm. Jeśli chcesz, żeby Twoja marka brylowała na rynku, odpowiednia strategia przyspieszy proces budowania wizerunku silnej i nowoczesnej marki oraz pozwoli go utrzymać. Strategia marki jest jak wybór właściwej drogi i stosowanie się do znaków stojących na każdym skrzyżowaniu, bez nich zarządzanie marką to często droga donikąd.

Przeczytaj również: Rejestracja znaku towarowego – siła prawna marki

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 
  • PawełN.

    Mam pomysł na działalność i chce się do tego profesjonalnie zabrać, czytam czytam i trochę mnie przerasta, że to nie takie proste.

  • Cal po calu do celu 🙂 Warto zacząć od odpowiedzi na 3 podstawowe pytania:
    DLACZEGO coś robię, JAK to robię oraz CO konkretnie robię. Na takiej bazie można rozwijać mniej lub bardziej szczegółowo strategie, plany, procesy, etc.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?