Najnowsze badania pokazują, że ponad 30% firm świadczących usługi profesjonalne zleca na zewnątrz przynajmniej część działań z zakresu kreowania marki w internecie. Odsetek ten wciąż rośnie w miarę wzrostu znaczenia treści zamieszczanej w sieci oraz zwiększania się ilości zapytań ofertowych przychodzących online.

Gdy Twoja firma zdecyduje się na outsourcing brandingu w internecie powstaje pytanie, jak możesz zapewnić sobie jak największy wzrost z inwestycji?

Poniżej znajdziesz 3 strategie, które naprowadzą Cię na właściwy tor:

Myśl długoterminowo
Zamiast myśleć o wykonawcy jako pomocnej dłoni przy jednym czy dwóch projektach, spójrz na niego jak na długoterminowego partnera. Nawiązanie trwałej relacji z innym specjalistą może przełożyć się na znaczne zwiększenie efektywności działań. Zbyt często firmom wydaje się, że korzystanie z outsourcingu promocji marki, jest jak „pójście na łatwiznę”. Na przykład firma może być ukierunkowana na szybki sukces w rankingu słów kluczowych w Google, lecz niemądrym jest opieranie strategii marketingowej na łatwych, szybkich zwycięstwach. Zdecydowanie bardziej rozsądnym rozwiązaniem jest patrzenie na strategię na podstawie całego roku. Nawiązanie współpracy z partnerem, który również długoterminowo patrzy na strategię firmy, pozwala rzeczywiście na trwałe zaistnieć w Internecie, zbudować wiarygodności i odnosić sukcesy.

Zaangażuj się
Najbardziej efektywne procesy brandingu / rebrandingu mają miejsce jako efekt współpracy między firmą a wykonawcą. Najlepsze wyniki można osiągnąć łącząc wiedzę i doświadczenie wykonawcy z Twoją znajomością branży. Nierozsądnym byłoby zlecanie wykonania działań na zewnątrz i nie wracanie do nich. Oczywiście, zlecenie tej pracy specjalistom zmniejsza ilość czasu, jaki Ty musisz na nią poświęcić, jednak warto być w pewnym stopniu zaangażowanym w proces kreowania marki w internecie. Na przykład:

  • Outsourcowanie tworzenia treści – jeśli zatrudnisz copywritera, będzie on potrzebował Twojej wiedzy i wskazówek, by napisać naprawdę wartościowe artykuły. Warto, by copywriter miał możliwość konsultacji zanim stworzy jakąkolwiek treść umieszczaną w Internecie. Bez zaangażowania ze strony Twojej firmy, treść nie będzie odzwierciedlać prawdziwego stanu i doświadczenia przedsiębiorstwa.
  • SEO (Search Engine Optimization) – większość firm zlecających na zewnątrz obsługę SEO, pozwala zleceniobiorcom działać na własną rękę. Takie podejście nie jest optymalne. Zamiast tego, warto bardziej zaangażować się we wsparcie i nadzór nad działaniami SEO. Dobrze jest dowiedzieć się jak to działa, jakie słowa kluczowe są dla Ciebie plasowane i na bieżąco monitorować, co robi wykonawca.
  • Outsourcing social media – gdy zlecasz na zewnątrz zarządzanie mediami społecznościowymi, pozwalasz, by osoba z zewnątrz reprezentowała markę w internecie. W tym przypadku Twoje zaangażowanie jest bardzo ważne, zarówno przy przeszkoleniu wykonawcy, ułatwieniu mu zrozumienia Twojego biznesu, jak i monitorowaniu jego działań. Najbardziej efektywny jest model, w którym specjalista wspiera Cię na etapie tworzenie profili i ich startu, następnie wdrażając Ciebie lub pracownika w prowadzenie konta.

Kontroluj wyniki
Wiele firm świadczących usługi profesjonalne nie poświęca wystarczająco dużo czasu na analizy, mające przybliżyć im swoją egzystencję w Internecie. Jeśli nie monitorujesz na bieżąco swojej obecności online, nie masz podstaw by ocenić, czy inwestycja w outsourceowanie marketingu online jest opłacalna. Jeśli jednak zdecydujesz się na zlecanie marketingu online firmie zewnętrznej, bądź gotowy na powiązanie swoich nakładów z ROI (zwrotem z inwestycji).

Dobry wykonawca będzie na bieżąco dostarczał Ci analizy i aktualizacje. Wykorzysta do tego Google Analytics oraz Klout.com, monitorujące odpowiednio: stronę internetową, oraz social media firmy. Sprawdzaj na bieżąco, czy osiągnęliście wspólnie zakładane wyniki i na tej podstawie podejmij decyzję, czy chcesz kontynuować współpracę w zakresie budowy świadomości marki.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?