Po urlopie nie jesteś na bieżąco z tym, co działo się w mediach społecznościowych? Nie przejmuj się, przygotowaliśmy dla Ciebie krótkie zestawienie najciekawszych akcji społecznych.

#jedzjabłka

Kampania, która od kilku tygodni jest na społecznościowej tapecie. Po wprowadzeniu przez Rosję embarga na polskie owoce i warzywa, media oszalały na punkcie jabłek.
Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu jako pierwszy „wywołał jabłko z sadu” i zachęcił cały świat do ich jedzenia.


Administratorzy profili i prywatni użytkownicy od razu podchwycili smak wirusowości. W ciągu kilku godzin social media zalała fala jabłkowych selfie. Zobaczyć mogliśmy, jak w jabłka wgryzają się politycy, celebryci czy dziennikarze. Do gry weszły również strony firmowe przedstawiając swój jabłczany apetyt:

Minister Sienkiewicz





Allegro



Piotr i Paweł


O polskich jabłkach zrobiło się też głośno w BBC:



Splashowe wyzwania

Trzeba przyznać, że tego lata temperatura nas rozpieszczała. Może dlatego znani i lubiani tak chętnie podejmowali się orzeźwiającego wyzwania? Całą akcję w mediach społecznościowych rozkręcił na dobre Pete Frates – amerykański baseballista u którego wykryto stwardnienie zanikowe boczne (ALS). To z jego strony w świat poszły pierwsze nominacje:





Wystarczyło zaledwie kilka tygodni, aby w gronie nominowanych znalazły się takie osobistości, jak Barack Obama, Justin Timberlake, Steven Spielberg czy Cristiano Ronaldo.

Za najlepszy pojedynek śmiało możemy jednak uznać wyzwanie pomiędzy Markiem Zuckerbergiem a Billem Gatesem.

Zobaczcie, jak Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie:


Jak na nominację odpowiada Bill Gates?



Social szacun

Co w okresie wakacyjnym było najbardziej Szykowne, Szpanerskie i wzbudzało największy Szacunek wśród internautów? Na miano 3S zasłużył „Szacun tropików”. Wieść o oleju do opalania dla prawdziwych mężczyzn z prędkością światła rozniosła się po sieci. Czy było to zasługą całkowicie nowej zsyntezowanej witaminy z bawolich ud i jadu tarantuli? Niekoniecznie. O sukcesie kampanii zadecydował dobry pomysł i efekt zaskoczenia. Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nie zdradzamy finału:

Te wakacyjne kampanie to doskonały przykład na to, jak przy niewielkim wysiłku i dobrym pomyśle można zaintrygować i pociągnąć za sobą tłumy. Warto jednak pamiętać, że w każdym z tych przypadków machiną napędzająca zainteresowanie były media społecznościowe. Bez nich wszystkie te kampanie nie miałaby szansy na rozgłos.

Jakie akcje dodalibyście do naszego zestawienia?

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?