Po urlopie nie jesteś na bieżąco z tym, co działo się w mediach społecznościowych? Nie przejmuj się, przygotowaliśmy dla Ciebie krótkie zestawienie najciekawszych akcji społecznych.

#jedzjabłka

Kampania, która od kilku tygodni jest na społecznościowej tapecie. Po wprowadzeniu przez Rosję embarga na polskie owoce i warzywa, media oszalały na punkcie jabłek.
Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego Pulsu Biznesu jako pierwszy „wywołał jabłko z sadu” i zachęcił cały świat do ich jedzenia.


Administratorzy profili i prywatni użytkownicy od razu podchwycili smak wirusowości. W ciągu kilku godzin social media zalała fala jabłkowych selfie. Zobaczyć mogliśmy, jak w jabłka wgryzają się politycy, celebryci czy dziennikarze. Do gry weszły również strony firmowe przedstawiając swój jabłczany apetyt:

Minister Sienkiewicz





Allegro



Piotr i Paweł


O polskich jabłkach zrobiło się też głośno w BBC:



Splashowe wyzwania

Trzeba przyznać, że tego lata temperatura nas rozpieszczała. Może dlatego znani i lubiani tak chętnie podejmowali się orzeźwiającego wyzwania? Całą akcję w mediach społecznościowych rozkręcił na dobre Pete Frates – amerykański baseballista u którego wykryto stwardnienie zanikowe boczne (ALS). To z jego strony w świat poszły pierwsze nominacje:





Wystarczyło zaledwie kilka tygodni, aby w gronie nominowanych znalazły się takie osobistości, jak Barack Obama, Justin Timberlake, Steven Spielberg czy Cristiano Ronaldo.

Za najlepszy pojedynek śmiało możemy jednak uznać wyzwanie pomiędzy Markiem Zuckerbergiem a Billem Gatesem.

Zobaczcie, jak Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie:


Jak na nominację odpowiada Bill Gates?



Social szacun

Co w okresie wakacyjnym było najbardziej Szykowne, Szpanerskie i wzbudzało największy Szacunek wśród internautów? Na miano 3S zasłużył „Szacun tropików”. Wieść o oleju do opalania dla prawdziwych mężczyzn z prędkością światła rozniosła się po sieci. Czy było to zasługą całkowicie nowej zsyntezowanej witaminy z bawolich ud i jadu tarantuli? Niekoniecznie. O sukcesie kampanii zadecydował dobry pomysł i efekt zaskoczenia. Dla tych, którzy jeszcze nie widzieli nie zdradzamy finału:

Te wakacyjne kampanie to doskonały przykład na to, jak przy niewielkim wysiłku i dobrym pomyśle można zaintrygować i pociągnąć za sobą tłumy. Warto jednak pamiętać, że w każdym z tych przypadków machiną napędzająca zainteresowanie były media społecznościowe. Bez nich wszystkie te kampanie nie miałaby szansy na rozgłos.

Jakie akcje dodalibyście do naszego zestawienia?

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?