Zakłada się, że ponad 3 na 5 osób to wzrokowcy. Z tego powodu to właśnie treści wizualne przyczyniają się w sposób automatyczny do zwiększenia zaangażowania. Natłok informacji, którymi jesteśmy bombardowani każdego dnia, powoduje, że proste komunikaty graficzne trafiają do naszej podświadomości szybciej, niż komunikaty tekstowe.

Znane nam chińskie przysłowie “Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów.” jest obecnie tak istotne, jak jeszcze nigdy dotąd, tym bardziej, że ludzie przetwarzają obrazy 600 000 razy szybciej niż tekst, co stanowi mniej niż 1/10 sekundy na zapamiętanie jednego sygnetu, zdjęcia lub wizualizacji. Co więcej, zapamiętujemy średnio około 80% tego, co zobaczyliśmy. Zapamiętywanie treści treści tekstowych wygląda u nas gorzej (20%), choć i tak najmniej przyswajalne są usłyszane przez nas dźwięki, zapamiętujemy bowiem jedynie około 10% tego, co usłyszeliśmy.

Powyższe dane nie pozostawiają wątpliwości – obraz jest bardzo ważnym elementem nie tylko w marketingu, ale również w otaczającym nas świecie – również tym wirtualnym. O ile czytamy jedynie około 20% treści na stronach internetowych, to treści wizualne udostępniamy w Sieci 40 razy chętniej, niż tekst. Tendencję tę możemy zauważyć po samym ruchu w internecie. Biznesowe treści w serwisie Pinterest generują obecnie więcej ruchu niż Twitter, Google+ i LinkedIn razem. Świadomi tego trendu marketerzy z całego świata poświęcają coraz większą część budżetowego tortu właśnie na działania związane z obrazem, statycznym oraz ruchomym. O wartościach tego drugiego nie możemy oczywiście zapominać. Choć zdjęcia są skuteczniejszym elementem zachęcającym odbiorców do wykonania odpowiedniej akcji, tak najlepiej konwertującym środkiem przekazu jest właśnie wideo. 9 na 10 kupujących w Sieci przyznaje, że filmy pomogły im podjąć decyzję o zakupie produktu, którym byli zainteresowani.

Coast_Survey_Slave_Map-1500_opt

Kolejną doskonałą i coraz częściej stosowaną praktyką (wzrost zainteresowania wg Google o 2500% procent w ciągu 5 lat) są infografiki. Choć używane były już prawie 150 lat temu przez Abrahama Lincolna do wizualizacji różnego rodzaju danych na mapie Stanów Zjednoczonych, to nie straciły one na wartości. Wykorzystanie infografik nie tylko przyczynia się do poprawy przyswajania danych przez odbiorcę, ale również w naturalny sposób zwiększa liczbę odwiedzin strony www o średnio 12%.

Tworząc kampanię reklamową, akcję promocyjną, czy plan marketingowy pamiętajmy o wartości ilustracji, zdjęć, infografik, czy wideo. Pomyślmy, czy nie warto stworzyć kilku prezentacji na potrzeby, odwiedzanego przez 60 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie, SlideShare’a. Zastanówmy się, czy kluczowych cech produktu lub usługi nie można przypadkiem przedstawić pod postacią infografiki lub prostej, kilkunasto sekundowej animacji. Nade wszystko pamiętajmy również, że obraz to też content i faktycznie jest wart więcej niż tysiąc słów.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie



 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?