Chęć zmotywania Poznaniaków do dbania o fundamentalną dla człowieka wartość – zdrowie, stała się inspiracją dla właścicieli Prywatnych Gabinetów Lekarskich “Lekarz” do stworzenia na przełomie października i listopada 2013 r., projektu “Wiara stawia na zdrowie!”. To właśnie pod tym poznańskim hasłem (słowo “wiara” oznacza w gwarze poznańskiej “ludzie”) powstała, we współpracy z Agencją BrandPRO, idea realizacji akcji uświadamiającej, że niezależnie od wieku, trybu życia, czy doświadczeń, zdrowie jest niezwykle cenną wartością, którą warto pielęgnować.

Kamera, akcja!

Organizatorzy zdecydowali się na zrealizowanie innowacyjnego na poznańskim rynku marketingu medycznego, projektu, który połączył ideę promocji zdrowia z internetowym filmem wirusowym oraz konkursem przeprowadzonym poprzez dedykowaną aplikację na portalu Facebook.

W piękny, słoneczny dzień twórcy filmu wyszli na ulice Poznania oraz odwiedzili siedziby Partnerów projektu, by spytać napotkanych Poznaniaków, czym dla nich jest zdrowie, czy jest dla nich ważne, jak o nie dbają i skąd czerpią energię do życia. Prosta konstrukcja, spontaniczność i różnorodne wypowiedzi bohaterów pozwoliły stworzyć naturalny, wywołujący uśmiech i pozytywne emocje obraz, pokazując jednocześnie, jak ważną i cenną wartością, niezależnie od wieku czy stylu życia, jest zdrowie.

Film można zobaczyć tu:
Film “Wiara stawia na zdrowie!”

Film opublikowany został na portalu YouTube oraz facebookowych profilach Organizatorów i Partnerów, a działania prowadzone na dalszym etapie skupiały się na aktywnej promocji całego projektu na portalu Facebook.

Dwa dni po publikacji filmu, rozpoczął się konkurs, realizowany poprzez dedykowaną aplikację na profilu Lekarz Poznań na Facebooku. Zadanie konkursowe polegało na udzieleniu przez uczestników odpowiedzi na pytanie “Czym jest dla Ciebie zdrowie?”. Użycie aplikacji pozwoliło na profesjonalne przedstawienie zasad konkursu, a także udostępniło system “głosowania na pracę”, dzięki któremu użytkownicy mogli wspierać najlepsze, najbardziej motywujące wg nich odpowiedzi.

Na zwycięzców, których odpowiedzi zdobyły największą ilość głosów, czekało 10 zestawów nagród, składających się z zaproszeń na konsultację do Prywatnych Gabinetów Lekarskich “Lekarz” oraz upominków przekazanych przez Partnerów:

1. Klub Nautilus Training Center (roczny karnet ALL FITNESS i karnety tygodniowe)
2. Weranda Family (zaproszenia do restauracji Weranda)
3. Centrum Tenisowe Sobota (zaproszenia na tenis/squash)
4. Lama Gold (ciepłe, wełniane kapcie)
5. Danqa (modne torby filcowe)
6. Pozbruk
7. Grant Thornton

Czynny udział Partnerów w promocji zabawy, przejawiał się również udostępnianiem wpisów zachęcających do wzięcia udziału w konkursie. Na samym profilu Lekarz Poznań tworzono zarówno angażujące posty, jak i dedykowane grafiki.

Przykładowy wpis konkursowy z wykorzystaniem autorskiej grafiki

Czy Poznaniakom idea dbania o zdrowie jest bliska?

Naturalność, szczerość i spontaniczność zostały docenione przez widzów, co zaowocowało liczbą ponad 1.160 obejrzeń filmu “Wiara stawia na zdrowie” na portalu YouTube. Pierwszy wpis na profilu Lekarz Poznań na Facebooku, w którym film został zaprezentowany, zyskał zasięg na poziomie 4.820 użytkowników. Łączna liczba kliknięć “lubię to” uzyskana na profilach użytkowników, którzy udostępnili premierową prezentację filmu to 149, skomentowano go 29 razy i udostępniono 27 razy.

Premiera filmu na portalu Facebook

Ciekawie przedstawiają się statystyki pojedynczych wpisów, charakteryzujące się dużym zasięgiem i zainteresowaniem ze strony odbiorców. Wpisy prezentujące nagrody konkursowe uzyskiwały zasięg na poziomie ponad 750 tysięcy, a liczba wyświetleń zdjęć znacznie przekraczała 3 tysiące. Oznacza to, że każdorazowo ponad 3 tysiące osób decydowało się przyjrzeć bliżej prezentowanym nagrodom.

Statystyki pojedynczego wpisu

Statystyki pojedynczego wpisu

Wpisy dotyczące akcji, publikowane na profilach Partnerów, również osiągały bardzo duże zasięgi, zyskując dużą liczbę kliknięć w zdjęcie.

Statystyki wpisu na tablicy Partnera – Grant Thornton

Zasięgi wpisów uzyskiwane na Facebooku w kulminacyjnym momencie trwania konkursu przekraczały 1 milion odbiorców. Średni całkowity zasięg obejmujący osoby, które obejrzały dowolne treści ze strony, w tym posty, posty innych osób, reklamy dotyczące polubienia stron, wspomnienia i zameldowania wynosił 431.607.

Całkowity zasięg wpisów

W ciągu dwóch tygodni trwania akcji udało się stworzyć bardzo widoczną kampanię, która szerząc wśród Poznaniaków ideę dbania o zdrowie, dotarła do tysięcy użytkowników portalu Facebook.

W samym konkursie wzięły udział 52 osoby, pisząc czym dla nich jest zdrowie i tym samym motywując innych, do pielęgnowania tej sfery życia. Wypowiedzi osób, które zajęły trzy pierwsze miejsca otrzymały odpowiednio: 63, 57 i 54 głosy.

Średnia dzienna liczba odwiedzin aplikacji konkursowej wyniosła 120, przy czym w ostatnim dniu trwania konkursu osiągnięto maksimum odwiedzin w ilości 454.
Średnia liczba odwiedzin aplikacji konkursowej

Zdrowe rezultaty

Efekty akcji warto postrzegać dwojako.

Dzięki połączeniu przekazu video z konkursem z atrakcyjnymi nagrodami, udało się zainteresować szerokie grono odbiorców i zaktywizować Internautów do działania. Mimo towarzyszącego życiu pośpiechu udało się zachęcić Poznaniaków, by na chwilę zwolnili i przypomnieli sobie, że zdrowie to podstawa. Pozytywne reakcje i ciekawe przemyślenia zaowocowały rozprzestrzenianiem idei i motywowaniem się nawzajem. Poznaniacy pokazali, że zdrowie stanowi dla nich cenną wartość i obiema rękami podpisują się pod ideą zdrowego trybu życia. Dla tych natomiast, którzy do tej pory zaniedbywali tę sferę, stworzone zostały motywujące grafiki zawierające udzielane przez uczestników konkursu odpowiedzi, promujące dbanie o zdrowie.

Grafika dedykowana zawierająca jedną z odpowiedzi konkursowych

Znaczącą korzyścią dla Organizatorów i Partnerów jest przede wszystkim wysokiej jakości materiał video, który pozostając w przestrzeni internetowej stanowi wartościowy materiał promocyjny. Partnerzy dołączając do inicjatywy pokazali, że idea dbania o zdrowie jest im bliska, a oni sami dali się zapamiętać jako zaangażowani są w promowanie zdrowego trybu życia wśród Poznaniaków.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?