Nazwa firmy i idące z nią przesłanie mają duże znaczenie, dla tego, jak Twoja marka jest postrzegana w branży, czy stanie się rozpoznawalna, a co najważniejsze, czy zyska wieloletnie zaufanie klientów. Planujesz założyć własny biznes, ale wciąż nie wiesz jak go nazwać? Poznaj magię numerologii nazw firm.

Zapewne niewielu z Was do tej pory było świadomych, że numerologia nazwy, jak i data założenia działalności mogą mieć wpływ na jej rozwój i sukces. Z poniższego wpisu dowiesz się, jak sprawdzić, czy Twoja marka ma dobrą wibrację.

Według zasad numerologii, dzień założenia (zarejestrowania) firmy jest tak samo istotny, jak datę urodzenia człowieka, która tworzy jego psychologiczny portret, cele i przeznaczenie. Nazwy największych przedsiębiorstw i produktów nie powstały z przypadku. Z łatwością na ich przykładzie można się przekonać, że każda litera w nazwie jest ważna. Najbardziej pożądane przez przedsiębiorców nazwy to te, które swoją numerologią opisują potencjał i cechy marki zgodne z oczekiwaniami założycieli.

Jak obliczyć numer nazwy firmy?

Obliczamy sumę wszystkich liter według przedstawionego niżej klucza:
(Uwaga: Ą=A, Ć=C, Ę=E, Ł=L itd.)

A, Ą, J, S, Ś = 1
B, K, T = 2
C, Ć, L, Ł, U = 3
D, M, V = 4
E, Ę, N, Ń, W = 5
F, O, Ó, X = 6
G, P, Y = 7
H, Q, Z, Ż, Ź = 8
I , R = 9

Przykład:
Lenovo – 3+5+5+6+4+6 =29= 2+9=11=1+1 = 2

Wszystkim tym, których nie bawi obliczanie, polecam wyliczenie wibracji numerologicznej w kalkulatorze numerologicznym.

Oto przykłady nazw znanych marek wraz z charakterystyką ich numerologii.

1

nowatorstwo, lider, rozwój, ambicja, niezależność, nowe technologie

Liczba 1 niesie ze sobą dużą siłę i energię, oznacza sukces, początek wszystkiego, pionierstwo, a także brawurę. Dobrze się sprawdzi w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, w której to jej właściciel jest najważniejszy.
Znane firmy z numerologiczną 1:

a1

2

ścisła współpraca, relacje, spółki, wrażliwość i dyplomacja, emocjonalność, zaspakajanie podstawowych potrzeb

Wibracja ta będzie dobra dla fundacji, doradztwa – wszędzie, gdzie ważne są kontakty międzyludzkie. Nie należy jednak liczyć na wielki rozgłos, gdyż 2 sprzyja raczej ciszy, zapewnia także brak afer i awantur.

numerologia nazwy

3

kreacja, handel, twórczość, rozrywka, artyzm, komunikacja, lekkość i radość życia

Numerologiczna 3 grozi nadmiernym rozproszeniem energii i rozrzutnością, będzie za to dobrą nazwą dla klubu, pubu, salonu piękności, firm związanych ze sztuką, galerii, firm reklamowych, biura projektowego.

numerologia nazwy

4

odpowiedzialność, stabilizacja, solidność, trwałość, pracowitość, długotrwałe działaniach, cierpliwość

Uważa się, że wibracja 4 będzie idealna dla biznesu, w którym należy zbudować solidne podstawy, gdzie konieczna jest systematyczna praca, np. w firmie budowlanej. 4 to także lojalność, przewidywalność, dlatego wibracja ta będzie dobra dla np. biura rachunkowego czy firmy ochroniarskiej.

numerologia nazwy

5

ekspansja, zmienność, podróże, przygody, wolność, energia życiowa

5 to liczba ruchliwa, która nie lubi rutyny. Wibracja ta sprawdzi się dla działalności, dla której istotna jest zmienność, poznawanie np. w przypadku biura podróży, agencji reklamowej lub biura projektowego.

numerologia nazwy

6

ognisko domowe, wszystko co związane z domem, nauczaniem i troską

6 jest szczególnie dobra dla hotelu, szkoły (zwłaszcza podstawowej), działalności związanej z psychologią, ale również firmy, która chce produkować sprzęt AGD.

numerologia nazwy

7

oryginalność, prestiż i luksus, rozwój samoświadomości

Wibracja 7 to mądrość, analityczność, rozsądek, profesjonalizm, elegancja, niezależność. Sprawdzi się szczególnie dla firm produkujących ekskluzywne towary, w działalności literackiej, terapeutycznej, badawczej, a także leczeniu specjalistycznym.

numerologia nazwy

8

najpotężniejsza wibracja – sukces, przedsiębiorczość, władza nad materią, pomyślność finansowa.
W szczególności nadaje się dla dużych przedsiębiorstw oraz banków. Ósemka zapewnia ciągłą ekspansję firmy, którą charakteryzuje znakomita wewnętrzna organizacja. Wadą numerologicznej ósemki są niewątpliwie idące z sukcesem afery i oszustwa.

numerologia nazwy

9

współpraca zawodowa i rozwój

Z cyfrą tą często wiążą się nieustanne inwestycje i generowanie sporych kosztów. Ostatnia cyfra w numerologii sprawdzi się w firmach związanych z kreatywnością, działających w branży reklamowej, w marketingu oraz organizacji charytatywnych i humanitarnych.

numerologia nazwy

Sprawdźcie, jaki numer ma nazwa Waszej marki i dajcie nam znać w komentarzach, czy pasuje do numerologicznej charakterystyki.

Nie wiesz, jak podejść do stworzenia nazwy dla Twojej firmy? Zajrzyj na naszą zakładkę NAZWA.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Gordon

    Nie miałem zielonego pojęcia o takim podejściu do tworzenia nazw. Zaraz się pobawię i wyliczę jakie wibracje zafundowały sobie znajome firmy 😉

  • natalien

    prowadzę biuro rachunkowe i wyszła mi czwóreczka – pasuje jak ulał :))

  • Balbi

    moje małe biuro podróży wibruje 5- tką – ale fart, wymyślając nazwę nie brałam numerologii w ogóle pod uwagę.. ufff 🙂

  • Pola

    przyznam, że wzbudziliście moje zainteresownie tym wpisem, chyba poszerzę swoją wiedzę na temat numerologii, bo jest niezwykle ciekawa, chociaż nie wiem czy to nie ta sama wiara co w stwory, potwory i wróżki zębuszki ^^

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?