Gdy Twoja firma właśnie stała się dumną posiadaczką strony internetowej wypełnionej ciekawą i dobrze pozycjonującą się treścią, to wcale nie oznacza, że nadszedł czas na rozsiadanie się w fotelu i obserwowanie zwiększającej się ilości wejść. To czas na podjęcie działań, które sprawią, że dowie się o niej więcej osób. Pokaż, że Twoja marka i strona www istnieją!

Podstawową zasadą w marketingu jest komunikowanie się z klientem tam, gdzie przebywa, a w Polsce ponad 11 milionów ludzi przebywa… na Facebooku (rozkładaliśmy go na liczby tu). Pamiętaj: media społecznościowe mają ogromną zaletę – jest tam prawie każdy, najczęściej w miłym kontekście. Facebook, LinkedIn, Pinterest, Google+, Twitter…? W zgodzie ze strategią marketingową stwórz strategię działań w social media. To, które z kanałów wybierzesz uzależnione będzie od tego, gdzie przebywa Twoje audytorium. Pamiętaj, że każdy z portali społecznościowych jest możliwością do przedstawienia siebie i wygenerowania większej ilości odwiedzin strony internetowej.

Media społecznościowe mają także wpływ na pozycję strony w wyszukiwarce. Twórcy najnowszego raportu Searchmetrics (przedstawiającego czynniki wpływające na ranking Google) postawili pytanie: co strony internetowe, które są dobrze pozycjonowane przez Google mają ze sobą wspólnego i co wyróżnia je na tle tych, które są niżej w rankingu? Ich analiza jednoznacznie wyróżniła obszar czynników społecznościowych (lajków, udostępnień, komentarzy itp.) jako najbardziej skorelowanych z pozycją strony w Google. Co to oznacza? Na tę chwilę nie ma pewności w jaki sposób sygnały te są przeliczane na ostateczny wynik strony w wyszukiwarce. Ich korelacja natomiast jest znacząca, co nie pozwala jej lekceważyć, bo jak wiadomo, im wyżej Twoja strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym statystycznie więcej osób na nią trafi.

Z drugiej strony, projektując stronę www, zadbaj o trzy rzeczy:

1. Ikony social media
Ikonki na stronie pozwolą jej gościom w każdej chwili połączyć się z wybranym kanałem, co zapewni Tobie więcej fanów w mediach społecznościowych i status “niepozostającego w tyle” (obecnie ikony sm na stronie to standard). Dodatkową motywacją może być duży wybór ciekawych, darmowych ikonek. Znajdziesz je np. tu.

2. Udostępnianie w social media z poziomu strony
Buttony takie jak “Udostępnij” czy “Tweet” pod tworzonymi przez Ciebie treściami na stronie mogą być przydatne, gdy prowadzisz bloga lub dbasz o bieżące redagowanie działu aktualności. Umożliwiają one gościom szybkie podzielenie się wybrana treścią w kanałach social media, zapewniając Twojemu wpisowi większą widownię.

3. Streaming social media
Jeśli umieszczane przez Ciebie w mediach społecznościowych treści są ciekawe, często aktualizowane i generują interakcję, warto rozważyć streamowanie wybranych kanałów sm na stronie w formie boksów. Tym samym zwiększysz szansę na to, że goście zainteresują się treścią, polubią profil i z łatwością będziesz docierał do nich z bieżącymi informacjami budując sympatię do marki, sprawiając zarazem, że Twoja strona będzie bardziej dynamiczna.

Niezależnie od tego na jakim etapie jesteś: masz już stronę lub właśnie ją planujesz, jesteś królem mediów społecznościowych bądź poszukujesz agencji, która będzie Twoim głosem wśród społeczności, zapamiętaj jedno: strona internetowa i media społecznościowe zdecydowanie idą w parze!

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



Otagowano słowami:
 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?