Żyjemy w czasach, w których jesteśmy ze wszystkich stron zasypywani produktami. Producenci dążą do tego, aby jak najlepiej się zareklamować i zapewniają, że to właśnie ich usługi są najlepsze. Czy tego chcemy, czy nie, my też obecnie stajemy się swego rodzaju “produktem” na rynku pracy. I to właśnie nie kto inny jak my, musimy przekonać naszego przyszłego pracodawcę lub klienta, że jesteśmy najlepszym dla niego wyborem.

Co to jest personal branding?

To nic innego, jak nasza personalna marka, którą budujemy podczas kariery zawodowej. Każdy z nas posiada unikalne umiejętności, możliwości, zainteresowania i co za tym idzie, wiedzę, którą może podzielić się z innymi. Twoim celem powinno być to, aby powyższe cechy przychodziły jako pierwsze na myśl, wtedy kiedy ktoś zobaczy Twoje nazwisko.

Facebook dla biznesu?

Na pewno większość z Was regularnie dba i aktualizuje swój profil na Facebooku. Wrzuca najważniejsze dla siebie wydarzenia z życia, zdjęcia, rzeczy związane z zainteresowaniami. Jednym słowem budujecie właśnie swoją personalną markę, ale ograniczacie jej widoczność tylko do swoich znajomych. Z pomocą w budowaniu profesjonalnej sieci kontaktów przychodzi nam portal biznesowy LinkedIn. Wiele z nas ignoruje jego wielki potencjał i zapomina o regularnym użytkowaniu, a przecież Facebook wszedł już nam tak bardzo w nawyk.

linkedin

Budowanie własnej marki na LinkedIn

Media społecznościowe dają nam obecnie ogromne możliwości związane z promocją własnej osoby. Zadbaj więc o to, żeby Twój profil na LinkedIn był jak najbardziej rozbudowany i treściwy. Pierwszym krokiem będzie uzupełnienie wszystkich wymaganych danych. Na początku zawrzyj informacje na temat wykonywanego zawodu, przebiegu swojej pracy zawodowej, posiadanego wykształcenia. Warto wspomnieć też o przebytych wolontariatach i wszelkich dodatkowych aktywnościach, np. działaniu w organizacji studenckiej

Następnie wybierz posiadane umiejętności. W moim przypadku, jako social media manager dodałam umiejętności takie jak marketing w mediach społecznościowych, copywriting, czy grafika komputerowa. Nie ograniczajmy się jednak do kompetencji związanych tylko z obecnie wykonywanym zawodem, ponieważ nigdy nie wiadomo, w jakim kierunku dalej rozwinie się nasza kariera i jakich cech potencjalni klienci, czy współpracownicy będą w nas szukali.

Kolejnym panelem są osiągnięcia. To właśnie ta część profilu, w której możemy być bardziej kreatywni. Podstawą będzie wymienienie liczby znanych nam języków oraz poziomu, na jakim je opanowaliśmy w mowie i piśmie. Tutaj również możemy zamieścić wszelkie informacje na temat posiadanych certyfikatów, odbytych kursów, zdobytych wyróżnień i nagród, a także prowadzone przez nas projekty lub wydane publikacje.

Ostatnim polem są zainteresowania. Tutaj będą pojawiały się pozycje na podstawie grup, do jakich będziemy dołączać, czy firm, które zaobserwujemy. Jedną z popularniejszych i wartościowych grup w branży marketingowej jest Social Media Marketing.

Dołącz do naszej grupy na LinkedIn i podziel się ciekawostkami, newsami i własną opinią z pozostałymi entuzjastami kreacji marek!

Na kim warto się wzorować?

Jednym z moich ulubionych profili na LinkedIn jest ten Artura Jabłońskiego. Artur nie bez powodu jest obecnie jednym z najbardziej cenionych marketerów w naszym kraju, ponieważ zdaje sobie sprawę z tego, że liczy się każdy szczegół i rozbudowany opis zarówno siebie, jak i pełnionej funkcji.

źródło: linkedin.com

źródło: linkedin.com

Publikuj, udostępniaj, komentuj!

Kiedy Twój profil jest już odpowiednio dopieszczony, możesz zabrać się za to, co najważniejsze, czyli udzielanie się w społeczności. Czytaj i udostępniaj wartościowe artykuły branżowe, komentuj prace innych i rób to na bieżąco! Udzielaj się nie tylko na tablicach swoich znajomych i własnej, ale także w grupach, gdzie potencjalny zasięg Twoich postów będzie zdecydowanie większy. Wystawiaj też referencje partnerom biznesowym, z którymi miałeś okazję współpracować. Profile okraszone referencjami, przyciągają wzrok większej liczby użytkowników i budują wiarygodność.

A jak wyglądają Wasze profile na LinkedIn? Czy prowadzicie tak samo regularnie, jak konto na Facebooku? A może macie swoje własne sposoby na budowanie marki personalnej? Chętnie poznam Wasze opinie na ten temat.

Chcesz zaistnieć w mediach społecznościowych, ale brak Ci pomysłu? Zobacz naszą ofertę na opracowania strategii społecznościowej i prowadzenia profili w social media i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Natasza Perzak

Fascynację mediami społecznościowymi, z naciskiem na te wizualne oraz fotografią przekuwa na pracę Social Media Managera. Dzięki poczuciu estetyki ukształtowanemu przez wieloletnie robienie zdjęć, rozwija też swoje umiejętności w zakresie grafiki. Poza pracą jest… także w pracy, bowiem jej celem jest propagowanie aplikacji Instagram oraz fotografii mobilnej w naszym kraju, dlatego rzadko można zobaczyć ją bez smartfona w ręce. Znak rozpoznawczy: kapelusz.

Więcej artykułów



  • Marcin

    Mam to na liście zadań do zrobienia 🙂 Myślę, że się opłaci.

  • Maksym

    Mój profil na LinkedIn trochę kuleje w porównaniu do tego na Facebooku. Może wynika to z tego, że nie mam czasu aby się zbytnio udzielać w mediach społecznościowych. Głównie przeglądam na szybko, np. jadąc tramwajem.

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?