Proces zastrzeżenia logo odbywa się w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej. Oficjalnie nazywa się go zastrzeżeniem znaku słownego-graficznego. Można to zrobić osobiście lub drogą internetową na oficjalnej stronie Urzędu Patentowego: http://www.uprp.pl. Zastrzeżenie słowno-graficznego znaku towarowego chroni przede wszystkim jego wizualną część. Zabezpieczenie obejmuje również słowo, które mieści się w rejestrowanej szacie graficznej.

Logo jest znakiem rozpoznawczym firmy. Większość klientów identyfikuje daną markę właśnie z jej znakiem graficznym, dlatego warto pomyśleć nad jego profesjonalna ochroną prawną. Zastrzeżony znak słowno-graficzny podnosi prestiż firmy i poprawia jej wizerunek. Inne korzyści wynikające z posiadania wyłącznego prawa ochronnego to m.in.:
firma staje się wyłącznym właścicielem danego znaku i jest jedynym podmiotem, który czerpie z niej korzyści,
chronione logo może stać się przedmiotem sprzedaży. Właściciel ma możliwość wystawienia go na aukcji, czy też udzielenia odpłatnej licencji na posługiwanie się nim przez inny podmiot.

Zastrzeżenie znaku słowno-graficznego jest zalecane również ze względu na to, iż proces rejestracji w Urzędzie Patentowym przebiega znacznie sprawniej niż rejestrowanie samego znaku słownego. Spowodowane jest to tym, że aby zastrzec nazwę, musi ona być pozbawiona treści ogólnoinformacyjnej, np. Dobra Woda. Gdy jednak owa treść pojawi się w zakresie konkretnej grafiki, problem z jej zastrzeżeniem jest znacznie mniejszy.

Wojciech Olszewski

Miłośnik szwajcarskich krojów fontów, skandynawskiego poczucia estetyki i odważnego, surowego składu druku, któremu duszę nadaje minimalistyczna forma. Doświadczenia w tworzeniu stron nabrał projektując dziesiątki witryn pod kątem usability. W wolnych chwilach zgłębia tajniki identyfikacji wizualnych. Ponoć już w liceum kieszonkowe przeznaczał na zakup nowych czcionek.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

autor postu blog BrandPRO

Kliknij tutaj, aby zobaczyć pełną ofertę na identyfikację wizualną lub zapoznaj się z nią poniżej.



 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?