Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Zmiana logo firmy – najnowsze rebrandingi
W dotychczasowych zestawieniach rebrandingów koncentrowaliśmy się głównie na polskich markach, dlatego tym razem przedstawimy pięć marek z zagranicznym kapitałem, które są dobrze rozpoznawalne na polskim rynku.
W połowie czerwca tego roku odświeżenie logo ogłosiła znana na całym świecie firma doradcza Deloitte. Słowo „odświeżenie” nie jest przypadkowe, ponieważ różnica między dotychczasowym, a obecnym logo jest znikoma. Zmianie uległa tylko kolorystyka oraz w minimalnym stopniu konstrukcja logotypu. Wydawałoby się, że przeznaczanie ogromnych kwot na zmianę całej identyfikacji wizualnej jednego z graczy „Wielkiej Czwórki” przy tak niewielkich zmianach, zakrawa na niepotrzebne trwonienie pieniędzy. Jednak odświeżenie brandu sięga głębiej i jest elementem procesu realizowanego przez firmę. Chodzi o wzmocnienie pozycji marki na rynku, poprzez ujednolicenie oraz uporządkowanie jej struktury, co zwłaszcza widać wśród submarek, np. Monitor Deloitte lub Deloitte University. Ponadto do nowej identyfikacji wizualnej marki wprowadzono liczne elementy, które mają na celu zmienić ton i sposób komunikacji firmy, dostosowując ją do cyfrowej transformacji biznesu.
Początek okresu wakacyjnego przyniósł nam informację o rebrandingu jednego z produktów wchodzących w skład koncernu Coca-Cola, a mianowicie Fanty. Jakie zmiany można dostrzec w nowym logo? Przede wszystkim metamorfozie uległ charakter zastosowanego fontu w nazwie marki, który obecnie jest większy i bardziej kwadratowy. Poza tym odwrócono kolorystykę i obecnie słowo „Fanta” jest białe na niebieskim tle. Ten zabieg przyćmił dominację koloru pomarańczowego w stosunku do poprzedniego znaku. Nowe logo zyskało również dwa elementy — etykietę informującą o smaku napoju „pomarańczowy” oraz dwa plastry tego owocu. Pytaniem pozostaje, czy te detale są niezbędne? Odświeżone logo na pewno zachowało swój radosny i młodzieżowy charakter. Aczkolwiek uważam, że najlepszą zmianą odświeżonego wizerunku marki jest nowa butelka, której zakręcony kształt może wyróżniać ją na sklepowej półce.
Rebranding europejskiej grupy energetycznej specjalizującej się w wydobyciu surowców, wytwarzaniu energii, sprzedaży oraz dystrybucji energii elektrycznej i gazu, jest najbardziej kompletny spośród wszystkich marek przedstawionych w niniejszym zestawieniu. Najważniejszą zmianą jest przyjęcie przez firmę nowej nazwy innogy, która w Polsce będzie funkcjonować od września tego roku. Nazwa ta powstała od pierwszych oraz ostatnich sylab angielskich słów „innovation” i „energy” względnie „technology”. Marka chce przekazać, że dzisiaj energetyka ściśle wiąże się z innowacją oraz technologią i celem firmy jest takie ich wykorzystanie, aby służyły ludziom. Wraz ze zmianą nazwy, marka będzie miała także nowe logo “i” pisane małą literą i występujące w różnych wariantach i kolorach. Taka różnorodność ma symbolizować elastyczne i dynamiczne podejście do biznesu w branży energetycznej.
W lipcu tego roku podczas prezentacji swojej nowej usługi płatniczej MasterPass firma MasterCard ogłosiła rebranding marki. Zmiana wizerunku jest podyktowana faktem, iż firma zrzeszająca ponad 25 000 instytucji finansowych wydających karty płatnicze, nie chce być już postrzegana tylko jako ich dostawca, ale także jako operator płatności cyfrowych. Jeżeli chodzi o konstrukcję nowego logo, to w porównaniu ze starym znakiem uległo ono jeszcze większemu uproszczeniu. Charakterystyczne dla logo MasterCard koła przenikają się w bardziej płynny sposób, natomiast nazwa marki została przeniesiona pod symbol. Ponadto, w nazwie doszło do dwóch istotnych zmian. Po pierwsze, nazwa marki jest napisana tylko małymi literami, a po drugie, zmienił się kolor i krój liter.
W kwietniu 2015 roku doszło do fuzji operacyjnej pomiędzy Nordea Bank Polska a PKO Bankiem Polskim, w konsekwencji czego marka Nordea definitywnie zniknęła z polskiego rynku. Obecnie szwedzka grupa finansowa świadczy usługi w Europie Północnej. Najbardziej widoczną zmianą w nowym logo jest rezygnacja ze zbyt abstrakcyjnego i mało ekscytującego żagla. Poza tym zdecydowano się na zwiększenie rozmiaru fontu oraz zastosowanie bardziej wyrazistego niebieskiego. Charakterystycznym elementem nowej identyfikacji wizualnej — niewidocznym w logo — jest znak pulsu, który ma odzwierciedlać postrzeganie marki jako instytucji o dynamicznym, ale ukierunkowanym na potrzeby klientów.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Marcin
-
Marek
-
Zuuzu
-
-
Darek