Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Zmiana logo – najciekawsze rebrandingi
Od ostatniego przeglądu rebrandingów niewiele marek znanych szerszemu gronu odbiorców przeprowadziło proces zmiany wizerunku. Jednak śledząc na bieżąco poczynania firm w tym zakresie, udało się wyselekcjonować pięć może nie spektakularnych, ale na swój sposób ciekawych przykładów modyfikacji elementów komunikacji marki.
Onet
Najświeższym rebrandingiem niniejszego zestawienia jest zmiana identyfikacji wizualnej portalu internetowego Onet, kontrolowanego przez niemiecko-szwajcarski koncern Ringier Axel Springer. Chociaż słowo zmiana to zbyt dużo powiedziane. Bardziej trafnym określeniem jest przeniesienie akcentów w logo. Dotychczasowa żółta kropka, będąca tylko dodatkiem do logotypu, została przekształcona w duży punkt, który w nowym znaku znajduje się przed nazwą portalu. Taki zabieg, mimo swojej prostoty, jest kolejnym etapem realizacji strategii marketingowej brandu, której głównym założeniem jest wprowadzenie nowej linii komunikacyjnej #WIEM z Onet, opartej o podawanie większej ilości krótkich, jakościowych treści, przedstawianych w nowoczesnej formie tekstowej, graficznej i wideo.
Grupa Pracuj
Znana spółka, będąca właścicielem dwóch serwisów z ogłoszeniami o pracę – polskiego Pracuj.pl i ukraińskiego Rabota.ua, a także oferująca system ATS eRecruiter, który umożliwia sprawne zarządzanie rekrutacjami oraz administrująca innowacyjną platformę emplo.com, usprawniającą komunikację i procesy HR w firmach, pod koniec listopada 2016 roku ogłosiła rebranding. Zarówno logo marki, jak i całą identyfikację wizualną należy ocenić pozytywnie. Nowy znak, jego kolorystyka i powiązane z nim symbole wykorzystywane w komunikacji, mają kojarzyć się odbiorcom z profesjonalizmem, dynamizmem i nowoczesnością, oddając ideę marki “Żyjemy technologią”, która przekazuje, że mimo intensywnego postępu technologicznego należy w nim uwzględniać człowieka. Według twórców, nowe logo nawiązuje do dotychczasowego, przedstawiając je w bardziej nowoczesnym świetle, jednak postronne osoby mogą mieć problem z dostrzeżeniem tego zamysłu
Drutex
Pod koniec 2016 roku, po 10 latach od ostatniej zmiany, nowe logo zaprezentował wiodący producent okien w Europie. Niestety, za dynamicznym rozwojem firmy i dalszymi planami ekspansji zagranicznej, nie podążył rebranding przedsiębiorstwa z Bytowa, który jest dość sporym rozczarowaniem. Co prawda, zmieniono kolorystykę znaku na czarno-białą, aby nadać mu klasycznego i eleganckiego charakteru, jednak zarówno niezgrabny sygnet w postaci litery “D”, jak i wykorzystanie w nazwie fontu szeryfowego sprawia, że trudno jest to logo nazwać nowoczesnym i zaprojektowanym w zgodzie z obowiązującymi trendami. Inną kwestią pozostaje fakt, że firma Drutex, której nazwa nawiązuje do początków działalności, kiedy to produkowała drut i różne wyroby z nim związane, podejmując decyzję o rebrandingu mogła pokusić się także o zmianę nazwy. Jednak najwyraźniej ze względu na rozpoznawalność marki, osobom decyzyjnym zabrakło odwagi, aby podjąć tak rewolucyjny krok.
Citroën
W październiku ubiegłego roku francuski producent samochodów dość nieoczekiwanie odświeżył logo. Ta zmiana była o tyle zaskakująca, że całkiem niedawno, bo 7 lat temu, marka dokonała już gruntownego rebrandingu. Aczkolwiek, jak pokazuje historia firmy, wcześniej zdarzały się już sytuacje, kiedy przedsiębiorstwo założone przez André Citroëna zmieniało znak w krótkim odstępie czasu. Wracając do najnowszego logo, to niby nie różni się ono zbyt wiele od dotychczasowego, ale jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że znak poprzez “spłaszczenie” dość znacznie stracił na swojej estetyce. O ile zmianę kolorystyki w nazwie marki z czerwonej na szarą można zaakceptować, tak rezygnacja z “metalicznych” wypukłości w zazębieniach daszkowych występujących w sygnecie zdecydowanie odbiera charakter całemu logo. Nawet zastosowane w nim ślady przestrzenności nie pomogą w jego lepszym odbiorze. Ciekawe, jak na tę zmianę identyfikacji wizualnej Citroëna zareagują w przyszłości inni producenci samochodów. Czy pozostaną przy dominujących w tej branży połyskliwych i wypukłych logo, czy również obiorą minimalistyczny kierunek?
Kodak
Ogłoszenie rebrandingu przez amerykański koncern zajmujący się produkcją sprzętu fotograficznego i filmowego, to wyraźny sygnał, że marka ma zamiar wrócić do walki o odzyskanie udziałów w rynku w swoim segmencie. W tym miejscu warto przypomnieć, że ze względu na błędnie podjęte decyzje oraz zaprzepaszczenie szans rozwoju związanych z postępem technologicznym, których nie omieszkali wykorzystać konkurenci, Kodak w 2012 roku złożył wniosek o ochronę przed upadłością w celu poddania się procesowi restrukturyzacji i uniknięcia w ten sposób bankructwa. Teraz, kiedy sytuacja firmy się ustabilizowała, zarząd zdecydował się nawiązać do lat świetności marki i powrócić do dobrze znanego ludziom logo, które obowiązywało przez prawie 20 lat (w latach 1987 – 2006). Jedyne różnice w porównaniu z tamtym znakiem, to zmiana orientacji nazwy z poziomej na pionową oraz sposób jej zapisania. Pytanie tylko, czy “nowa”, przejrzysta identyfikacja wizualna marki na tyle odświeży odbiorcom jej pozytywne cechy, że zaczną oni nabywać produkty firmy. Jeśli tak, to z czasem powinno się to przyczynić do odzyskania przez koncern dawnej pozycji.
Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Borys
-
Patu
-
Janusz
-
Meg
-
-
Marek
-
Łukasz
-
Miro
-