Facebook kryje wiele ciekawych funkcjonalności. Nie każdy o nich wie, nie każdy je stosuje. A szkoda, bo niektóre z dostępnych opcji w znaczący sposób mogą ułatwić życie zwykłym użytkownikom oraz administratorom stron.

W zestawieniu poniżej wyjaśniam zagadnienia, które bardzo często są przedmiotem Waszych zapytań. Sprawdź, czy znasz i stosujesz opisane przez nas funkcjonalności.

1. Jak uzyskać bezpośredni link do postu?

Zdarzają się sytuację, kiedy chcemy wysłać komuś pojedynczy post, udostępnione zdjęcie czy film. Nigdzie jednak nie znajdujemy bezpośredniego linka, który w łatwy sposób możemy skopiować i podzielić się nim ze znajomym. Klucz do URL posta znajduje się w dacie udostępnienia. Wystarczy, że prawym klawiszem myszy klikniesz na datę, a w nowej karcie pojawi się interesujący Cię wpis.
zdj 1

zdj 2

2. Jak mogę zobaczyć wszystkich fanów strony?

Najprostszym ze sposobów jest zalogowanie się na Facebooka jako Twoja strona, a następnie kliknięcie na ikonę postaci w prawym górnym rogu. Zobaczysz tam osoby, które jako ostatnie polubiły stronę, a po rozwinięciu ukaże się lista pozostałych fanów.

zdj 3

Jeżeli korzystasz z Facebooka w języku angielskim (US), masz jeszcze więcej opcji sprawdzenia, kto śledzi Twoją stronę. Umożliwia to Graph Search. Za jego pośrednictwem możesz przeszukiwać Facebooka pod kątem użytkowników, polubionych stron, a nawet zainteresowań. Narzędzie daje również pole do podpatrzenia osób lubiących inne fanpage. Aby to zrobić, wystarczy w pasku wyszukiwania wpisać frazę: „People who like [nazwa fanpage’a]”, a poniżej ukaże się lista fanów.

zdj 4

3. Jak zmienić nazwę fanpage’a?

Jeżeli Twoją stronę polubiło mniej niż 200 osób, sprawa jest bardzo prosta. Wejdź na główną stronę swojego fanpage’a. Pod coverphoto kliknij przycisk „Informacje”, a następnie „Informacje o stronie”. W tym panelu możesz edytować wszystkie informacje o stronie oraz zmienić nazwę fanpage’a. Wpisz nową nazwę i zapisz zmiany.
zdj 5

Twoją stronę polubiło więcej niż 200 osób? W tym przypadku dokonanie zmiany jest nadal możliwe, jednak konieczne jest wysłanie odpowiedniego formularza. Aby wysłać formularz, odwiedź stronę Facebook Business. Bywa, że strona jest niewidoczna dla kont, które nie prowadziły wcześniej żadnych działań reklamowych. To dobra okazja, aby wystartować z pierwszą kampanią i przetestować możliwości, jakie daje nam Facebook Ads.
zdj 6
Po kliknięciu w „E-mail” pojawi się prośba o określenie pytania, z jakim się zgłaszasz. Chcąc zmienić nazwę fanpage’a, wybierz „Moja strona”, a następnie „Zmiana nazwy strony”.

zdj 7
Przyszedł czas na najważniejszy formularz, w którym zaznaczasz stronę, której ma dotyczyć zmiana, wpisujesz pożądaną nazwę oraz powód jej modyfikacji.
zdj 8
To wszystko. Teraz wystarczy uzbroić się w cierpliwość i czekać na pozytywne rozpatrzenie prośby. Cały proces trwa około dwóch tygodni.

4. Jak w treści postu lub komentarzu dodać ikonę?

Coraz częściej w treści postu lub komentarzu użytkownicy dodają różnorodne ikony, które urozmaicają wygląd posta. Wybierać możemy spośród kilku kategorii: ludzie, natura, miejsce, obiekty, znaki specjalne. Wszystko co musisz zrobić, to wejść na tę stronę, wybrać interesujący Cię symbol, a następnie skopiować go do treści publikacji lub komentarza.

zdj 10
Po opublikowaniu, wybraną ikonę widzimy we wpisie.

5. Jak sprawdzić, czy tekst na grafice nie przekracza 20% powierzchni?

Przy tworzeniu reklam, Facebook wymaga, aby na promowanych grafikach znajdowało się nie więcej niż 20% tekstu. Aby sprawdzić, czy grafika spełnia te wymagania, zastosuj narzędzie Text Overlay. Zaznacz miejsca, w których znajduje się tekst, a Facebook zliczy, ile procent zajmuje on w stosunku do całej powierzchni grafiki. ​
zdj 11

Czy są pytania, na które nadal szukasz odpowiedzi w kontekście prowadzenia mediów społecznościowych? Podziel się z nimi w komentarzu, a my postaramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



  • Kinga

    Bardzo przydatny wpis. Pozdrawiam serdecznie! 🙂

  • damian_JG

    tyle sie nakombinowalem, zeby skopiowac link do posta… a to takie proste… dzieki

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?