Już od dziś każdy wydawca może uzyskać dostęp do bardzo ciekawej funkcji Facebooka — Instant Articles. Do tej pory publikacja poprzez tę funkcję zarezerwowana była jedynie dla partnerów, wśród których możemy znaleźć BuzzFeed, New York Times, National Geographic, NBC News, BBC News, Bild czy The Guardian.
Instant Articles polega na wyświetlaniu postów ze stron wyposażonych w źródło RSS, dzięki czemu Facebook będzie pobierał treści administrowanych przez nas stron i wyświetlał je wśród postów. Główną zaletą dla użytkownika będzie przede wszystkim nawet 10-krotne zwiększenie szybkości otwierania postu. W tej chwili użytkownik oczekuje ze smartfonem w dłoni około 3,66 sekundy na otwarcie postu z linka znalezionego na swojej osi czasu. Czas ten ma być zmniejszony do około 300 milisekund.
Skrócenie czasu oczekiwania sprawi, że użytkownicy chętniej będą klikali w umieszczane w postach linki. Przekonamy się o tym dzięki rozbudowanym analizom zachowania użytkowników, gdyż zgodnie z zapowiedzią Facebooka funkcja Instant Articles będzie kompatybilna z Google Analytics, comScore oraz usługą Omniture.
Każdy wydawca korzystając ze specjalnie stworzonego panelu ustawień, będzie miał możliwość dostosowywania wyglądu swoich artykułów oraz sprzedawania wyświetlających się przy nich facebookowych reklam. Za pośrednictwo w sprzedaży Facebook pobierać będzie prowizję w wysokości 30%.
Przykłady personalizacji wyświetlania artykułów typu instant articles
Dlaczego warto sprawdzić funkcję Instant Articles dla swojej strony? Co prawda, użytkownik nie spędzi w większości przypadków ani chwili na naszej firmowej stronie, jednak nie zapominajmy o wartości świadomości marki. Serwując użytkownikom content wysokiej jakości, który szybko się ładuje, stajemy się w oczach odbiorcy rzetelnym źródłem informacji, a tym samym nasza marka zyskuje profesjonalny wizerunek.