2016 rok to zdecydowanie rok wielkich zmian dla Instagrama. Począwszy od lutego, aż do końca grudnia, zostało wprowadzonych ponad 20 mniejszych lub większych aktualizacji. Wyraźnym trendem jest tzw. “snapchatyzacja marketingu”, czyli nacisk na wideo “tu i teraz” oraz monetyzacja serwisu poprzez wprowadzanie nowych funkcji w reklamach. Jakie są subiektywnie najważniejsze zmiany, które pojawiły się w ubiegłym roku? Zapraszam do mojego podsumowania.



V kopia 2

Przełączanie między kontami
Na Instagramie pojawia się możliwość przełączania kont bez konieczności wylogowywania się. Jest to spore ułatwienie dla użytkowników prowadzących wiele kont, w tym firmowe.

V

Minutowe wideo
Wideomarketing to jeden z najmocniejszych trendów na 2017 rok. Co kluczowe, możemy wykorzystać w do skorzystania z tego trendu nasze konta w serwisie Instagram, bowiem już w marcu wprowadzona została opcja dodawania wideo, którego długość nie przekracza minuty.

V kopia

Instagram dla Windows Phone
W kwietniu użytkownicy telefonów komórkowych z systemem Windows mogli odetchnąć ze spokojem, ponieważ w końcu otrzymali oni dedykowaną aplikację.

V kopia 3

Nowy look
Jedna z trzech największych dla mnie zmian wprowadzonych w ubiegłym roku (kolejne dwie w punktach poniżej). Stare, “retro” logo przypominające polaroida, ulega uproszczeniu, a zamiast dotychczasowego królującego w aplikacji koloru niebieskiego, Instagram stawia na róż i tęczowe kolory.

V kopia 4

Zmiana algorytmu
Od czerwca mogliśmy odczuć zdecydowany spadek ilości polubień. To wszystko przez nowo wprowadzony algorytm, według którego zdjęcia na naszym wallu nie wyświetlają się już w kolejności chronologicznej, a na podstawie ilości interakcji z danym użytkownikiem.

V kopia 5

Instagram Stories
Sierpień to czas, w którym Instagram zaczyna podbijać Snapchata. Wprowadzona zostaje funkcja dodawania zdjęć i krótkich filmików znikających po 24h, która początkowo spotkała się z wielką falą protestu ze strony użytkowników.

Zrzut ekranu 2017-01-12 o 18.47.59

V kopia 6

Konta biznesowe
Tego dnia wprowadzona została możliwość połączenia swojego fanpage’a na Facebooku z kontem na Instagramie. Daje nam to dostęp do cennych statystyk takich jak ilość wyświetleń zdjęć, najlepsze godziny dodawania postów, czy wiek oraz lokalizacja naszych followersów, a także tworzenia reklam.

V kopia 7

Zoom
Koniec wakacji przyniósł nam opcję zbliżania zdjęć. Instagram powinien jednak jeszcze popracować nad rozdzielczością dodawanych plików, ponieważ po zbliżeniu widać niewiele więcej.

V kopia 8

Kopie robocze
Kolejna przydatna funkcja dla kont firmowych. Po wybraniu zdjęcia, dodaniu opisu, czy lokalizacji, możemy zapisać post jako kopię roboczą bez konieczności dodawania go natychmiast.

V kopia 10

Boomerang oraz oznaczanie użytkowników na Story
Instagram Stories osiąga wynik 100 mln aktywnych dziennie użytkowników, więc twórcy idą za ciosem i jesienią wprowadzają szereg ulepszeń. Więcej o tym, jak korzystać z nowych funkcji możecie przeczytać tutaj.

Zrzut ekranu 2017-01-12 o 18.50.20

V kopia 10

Live video i znikające wiadomości w Direct message
Konta zweryfikowane dostają możliwość prowadzenia wideo na żywo, natomiast każdy użytkownik może wysyłać prywatnie zdjęcia lub filmiki do wybranych osób (musi je obserwować), które znikają zaraz po otworzeniu.

V kopia 11

Moderacja komentarzy
W grudniu Instagram pochylił się nad bezpieczeństwem użytkowników. Możemy oznaczyć słowa, które uważamy za obraźliwe i wyłączyć możliwość publikowania komentarzy z ich zawartością. Co ciekawe, możliwe jest też usuwanie nas z listy obserwowanych innych użytkowników (konta prywatne).

V kopia 12

Zakładki
Instagramowy rok kończymy nową ciekawą funkcją zakładek, które pozwalają nam na zapisanie zdjęć, które przykuły naszą uwagę i powrót do nich później. Możemy je przeglądać z poziomu swojego profilu (ikonka obok zdjęć, na których jesteśmy oznaczeni).


To tylko najistotniejsze ze zmian, które zostały wdrożone w ubiegłym roku. Pojawiły się również takie usprawnienia (lub też w niektórych przypadkach utrudnienia) jak tłumaczenie opisów pod zdjęciami oraz w bio, usunięcie map ze zdjęć ułatwiających znalezienie interesującej nas lokalizacji, czy też domyślna liczba wyświetleń zamiast ilości polubień w wideo. 2017 rok na pewno przyniesie nam jeszcze więcej aktualizacji dotyczących wideo, mam także nadzieję na opcję wrzucania zdjęć w ich pełnym rozmiarze, bez przycinania do formatu 4×5.

A dla Was które zmiany były najlepsze?

Chcesz, aby Twoja marka zaistniała w mediach społecznościowych, ale nie wiesz jak to osiągnąć? Sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Natasza Perzak

Fascynację mediami społecznościowymi, z naciskiem na te wizualne oraz fotografią przekuwa na pracę Social Media Managera. Dzięki poczuciu estetyki ukształtowanemu przez wieloletnie robienie zdjęć, rozwija też swoje umiejętności w zakresie grafiki. Poza pracą jest… także w pracy, bowiem jej celem jest propagowanie aplikacji Instagram oraz fotografii mobilnej w naszym kraju, dlatego rzadko można zobaczyć ją bez smartfona w ręce. Znak rozpoznawczy: kapelusz.

Więcej artykułów



Otagowano słowami:
 
  • Kasia

    Ciekawe, czy nowy algorytm zachęcił do większej interakcji, czy tylko do spamu.

  • ser.wus

    Dla mnie bardzo wygodne są kopie robocze. Robię dużo zdjęć, które od razu edytuję, nakładam filtr itd. a potem sobie do nich wracam i publikuje tylko te najlepsze.

  • lepiejodpowiadanawetpocztapols

    Przede wszystkim czystka. Wyleciało mi 70% śledzących mnie nie wiadomo skąd a suuport Instagram to jakaż żenada…

  • Michau

    instagram stories to było super posunięcie, ale słyszałem że mają wprowadzić w nich reklamy…

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?