Jesteś właścicielem marki w specyficznej branży i uważasz, że przynoszące wymierne efekty działania marketingowe są trudne do zrealizowania lub, co gorsza, są bardzo kosztowne? W poniższym wpisie przedstawimy przykłady zabiegów brandingowych i promocyjnych firm, które osiągają sukces wizerunkowy, pomimo funkcjonowania w nietypowych branżach.
Jednym z przykładów branży nietypowej może być branża medyczna i dermatologia osboby wpisujące frazę w google dermatolog piła, mogą być zaskoczeni iloscią wyników jakie zwraca wyszukiwarka. Nie mniej najpierw przytoczymy przykład innego przedsiębiorstwa.
Maersk Line w mediach społecznościowych
Maersk Line jest największym na świecie armatorem kontenerowym, który w ciągu roku jest w stanie przetransportować około 11 milionów kontenerów do prawie każdego kraju na świecie. Odzwierciedleniem ogromnej skali działalności duńskiej firmy są jej wyniki finansowe – w 2014 roku osiągnęła zysk netto na poziomie 2,341 mld dolarów.
Maersk Line poza działalnością związaną z morskim przewozem ładunków, znany jest także ze swojej aktywności w mediach społecznościowych. Opracowana w 2011 roku strategia prowadzenia i rozwijania kanałów social media zaowocowała przynoszącą efekty obecnością marki na: Facebook, Twitter, Flickr, Instagram, YouTube , LinkedIn i Google+.
Fanpage przewoźnika na Facebooku ma obecnie 1,115 mln fanów, spośród których 15-20% to klienci marki. Posty publikowane na profilu mają charakter informacyjny, przy czym zespół komunikacji spółki dzieli się z fanami zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi wiadomościami. Przykładem tego drugiego typu informacji jest wpis o uderzeniu kontenerowca w walenia, który okazał się najczęściej udostępnianym oraz komentowanym wpisem i znacznie wpłynął na uczciwość i wiarygodność marki. Marka dba o to, żeby do każdej informacji dołączone były ciekawe zdjęcia lub filmy przedstawiające kontenerowce spółki w różnych zakątkach świata.
![Maersk Line I](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/Maersk-Line-I-1024x490.png)
![Maersk Line II](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/Maersk-Line-II-1024x490.png)
Maersk Line poprzez swoją aktywność w mediach społecznościowych próbuje także generować leady sprzedażowe. Przykładem takiego działania jest akcja z użyciem hashtagu #wintermaersk przeprowadzona na przełomie 2012 i 2013 roku.
Najpierw na serwisach społecznościowych marki pojawiły się zdjęcia kontenerowców w ekstremalnie mroźnych warunkach panujących w Rosji w okresie zimy. Następnie, na stronie internetowej firmy został opublikowany artykuł o wyzwaniach, jakie napotykają armatorzy kontenerowi w miesiącach zimowych na Morzu Bałtyckim. Ostatnim etapem akcji było stworzenie landing page’a, na którym – po uprzednim wpisaniu danych przedstawiciela zainteresowanej firmy – można było pobrać broszurę opisującą usługi świadczone przez Maersk Line w zakresie przeciwdziałania zlodowaceniu ładunków na statkach. Kliknięcie na przycisk “Pobierz” oznaczało tzw. hot lead – z firmą zainteresowaną usługami, kontaktował się pracownik regionalnego działu sprzedaży Maersk Line. Dzięki akcji #wintermaersk przeprowadzonej w mediach społecznościowych duński armator uzyskał 150 leadów sprzedażowych, co jest ogromną liczbą w branży żeglugi morskiej.
![Maersk Line III](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/Maersk-Line-III-1024x612.png)
![Maersk Line IV](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/Maersk-Line-IV-1024x612.png)
Działania duńskiego armatora w mediach społecznościowych, a zwłaszcza na Facebooku, to prawdziwy sukces. Interesujące, świeże i bliskie profilowi marki treści, zaangażowanie odbiorców i stały kontakt z nimi to przepis na sukces, który sprawdził się już w przypadku niejednej marki.
NATS i video content
NATS jest wiodącym brytyjskim dostawcą usług w zakresie kontroli ruchu lotniczego. Oprócz świadczenia usług na 14 lotniskach w Wielkiej Brytanii, działa w ponad 30 krajach na całym świecie. NATS przez niecałe 40 lat był w całości własnością rządu brytyjskiego, jednak w obliczu rosnącej konkurencyjności na arenie światowej, w 2001 roku 51% akcji NATS zostało przeniesionych do sektora prywatnego. Ta zmiana w strukturze właścicielskiej spowodowała potrzebę nowego, holistycznego spojrzenia, mającego na celu poprawę tożsamości marki.
Punkt kulminacyjny prac nad pożądanym wizerunkiem marki nastąpił w czerwcu 2013 roku, kiedy telewizja BBC Two od 17 czerwca przez cztery wieczory z rzędu nadawała godzinny program Airport Live z lotniska Heathrow w Londynie, w którym telewidzowie mogli poznać kulisy pracy portu lotniczego. Specjalnie na tę okazję NATS uruchomił nową stronę internetową oraz przygotował film „North Atlantic Skies” pokazujący, jak wygląda przestrzeń powietrzna w ciągu doby nad danym obszarem. Co więcej, stworzył interaktywne infografiki pozwalające zrozumieć działalność firmy, wydał kilka raportów i case studies związanych z usługami NATS, a także zaprezentował nowe wersje aplikacji wykorzystywanych przy obsłudze kontroli ruchu lotniczego.
Efekty tych działań były następujące:
- Podczas czterech dni emisji programu Airport Live profil @NATSPressOffice na Twitterze wysłał 300 tweetów docierając do 2 milionów osób,
- Stronę internetową NATS odwiedziło 32 320 unikalnych użytkowników, generując ponad 172 000 odsłon, które stanowią 72% zwykłego, miesięcznego ruchu na stronie,
- Film Europe 24 obejrzało ponad 2 miliony osób. Jest on również najczęściej udostępnianym filmem opublikowanym przez NATS,
- Pozytywne odczucia ludzi wobec marki NATS wzrosły z 4% do 27%.
North Atlantic Skies from NATS on Vimeo.
Powyższe osiągnięcia pokazują, że świadomość marki NATS i jej postrzeganie poprawiły się dzięki spójnym i atrakcyjnym przekazom stosowanym we wszystkich komunikatach marketingowych w sprzyjającym dla firmy okresie.
KGHM Polska Miedź przyjazne dla oka
KGHM Polska Miedź jest jedną z największych polskich spółek Skarbu Państwa, która zajmuje miejsce w ścisłej czołówce światowych producentów srebra i miedzi. Działalność wydobywczo-przetwórcza KGHM koncentruje się głównie w południowo-zachodniej Polsce, jednak miedziowy kombinat posiada także sześć kopalni w Ameryce Północnej i Południowej.
Idąc za ciosem międzynarodowego rozwoju i nowo przyjętą strategią, w grudniu ubiegłego roku marka KGHM Polska Miedź postanowiła zapoczątkować proces integracji grupy kapitałowej w ramach wspólnej identyfikacji korporacyjnej. Dotąd przedsiębiorstwo nie miało jednorodnej oprawy graficznej, tylko korzystało z pomarańczowych lub miedzianych barw, a nazwę firmy zapisywano różnymi krojami pisma. Teraz wszystkie materiały wychodzące spod ręki KGHM oznaczane będą jednakowym, unowocześnionym logo, spójną kolorystyką oraz firmowym kształtem fontów.
![KGHM Loga](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/KGHM-Loga.png)
Romboidalny sygnet przedstawia minerał, którego trzyczęściowa konstrukcja symbolizuje wiedzę, współdziałanie i rolę dla świata.
Kolejnym krokiem w stronę rozwoju całej grupy kapitałowej było uruchomienie – na przełomie lutego i marca tego roku – nowej strony internetowej spółki pod adresem www.kghm.com. Witryna została stworzona bez podziału na działalność KGHM w Polsce i za granicą, co jest dowodem na to, że historia, wizja i wartości są wspólne dla wszystkich podmiotów w ramach grupy kapitałowej. Strona internetowa posiada uważnie przemyślaną strukturę i jest funkcjonalna dla różnych grup odbiorców.
Nowe treści umożliwiają poszerzenie wiedzy użytkownikom, którzy są zaznajomieni z profilem działalności miedziowego kombinatu, ale są również interesujące dla osób, które dopiero poznają spółkę, jej charakterystykę i osiągane wyniki. Nowa strona internetowa KGHM jest także responsywna, czyli w pełni dostosowuje się do wielkości ekranów laptopów, tabletów i smartfonów.
![KGHM Strona WWW](https://brandpro.pl/wp-content/uploads/2015/04/KGHM-Strona-WWW-1024x820.png)
Powyższe przykłady, mimo specyficznych branż są dowodami na to, że warto inwestować w markę firmy. Dzięki pracy nad wizerunkiem – licznym i zróżnicowanym publikacjom, działaniom w mediach tradycyjnych i Internecie, odbiorcy i potencjalni klienci czy partnerzy w biznesie, dowiadują się o istnieniu przedsiębiorstwa, mogą zrozumieć charakter jego działalności oraz poznać elementy, które wyróżniają firmę na tle konkurencji.
więcej na https://reklamypro.pl