Już od dziś każdy wydawca może uzyskać dostęp do bardzo ciekawej funkcji Facebooka — Instant Articles. Do tej pory publikacja poprzez tę funkcję zarezerwowana była jedynie dla partnerów, wśród których możemy znaleźć BuzzFeed, New York Times, National Geographic, NBC News, BBC News, Bild czy The Guardian.

Instant Articles polega na wyświetlaniu postów ze stron wyposażonych w źródło RSS, dzięki czemu Facebook będzie pobierał treści administrowanych przez nas stron i wyświetlał je wśród postów. Główną zaletą dla użytkownika będzie przede wszystkim nawet 10-krotne zwiększenie szybkości otwierania postu. W tej chwili użytkownik oczekuje ze smartfonem w dłoni około 3,66 sekundy na otwarcie postu z linka znalezionego na swojej osi czasu. Czas ten ma być zmniejszony do około 300 milisekund.

Skrócenie czasu oczekiwania sprawi, że użytkownicy chętniej będą klikali w umieszczane w postach linki. Przekonamy się o tym dzięki rozbudowanym analizom zachowania użytkowników, gdyż zgodnie z zapowiedzią Facebooka funkcja Instant Articles będzie kompatybilna z Google Analytics, comScore oraz usługą Omniture.

Każdy wydawca korzystając ze specjalnie stworzonego panelu ustawień, będzie miał możliwość dostosowywania wyglądu swoich artykułów oraz sprzedawania wyświetlających się przy nich facebookowych reklam. Za pośrednictwo w sprzedaży Facebook pobierać będzie prowizję w wysokości 30%.

Przykłady personalizacji wyświetlania artykułów typu instant articles

Dlaczego warto sprawdzić funkcję Instant Articles dla swojej strony? Co prawda, użytkownik nie spędzi w większości przypadków ani chwili na naszej firmowej stronie, jednak nie zapominajmy o wartości świadomości marki. Serwując użytkownikom content wysokiej jakości, który szybko się ładuje, stajemy się w oczach odbiorcy rzetelnym źródłem informacji, a tym samym nasza marka zyskuje profesjonalny wizerunek.

Przeczytaj również: 5 ważnych kwestii przy tworzeniu reklam na Facebooku oraz 5 funkcjonalności Facebooka przydatnych na co dzień

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Wojciech Pasterski

Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.

Więcej artykułów - Napisz do mnie

LinkedIn



  • Leszek Piotrkowski

    Cały ekosystem robiony jest z Facebooka tak jak Pan mówi. W sumie będziemy tym budować tylko swój wizerunek. Ja już wdrożyłem Instanta u siebie 🙂

  • Mariusz

    W końcu!

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?