Treści tworzone przez markę — teksty, prezentacje czy filmy wideo, mają ogromne znaczenie w kreowaniu jej wizerunku oraz pozyskiwaniu nowych klientów. Nie przegap momentu, kiedy poprzez publikacje, masz szanse przyczynić się do wzrostu zainteresowania Twoimi produktami lub usługami. Znaleźliśmy inspirującą infografikę obrazującą również nasze podejście do tworzenia contentu i na jej bazie w 5 krokach i kilku konkretnych wskazówkach podpowiadamy, jak przygotować strategię tworzenia treści, która uwydatni atuty Twojej marki.
1. Poznaj swoją markę
- wyznacz sobie konkretne cele,
- poznaj tożsamość swojej marki,
- sprecyzuj przekaz, jaki mają wysyłać Twoje treści,
- poznaj tych, którzy mają wpływ na wizerunek Twojej marki.
2. Poznaj swoich odbiorców i dowiedz się:
- kim są,
- o co dbają,
- co myślą o Twojej marce,
- gdzie szukają informacji,
- jaki rodzaj treści lubią,
- skąd do Ciebie przychodzą.
3. Przeanalizuj swój dotychczasowy content
- wykonaj analizę wcześniej przygotowanych treści,
- przeanalizuj błędy, braki i niedociągnięcia,
- zrób listę potencjalnych tematów i wybierz formę, w jakiej je przedstawisz,
- zastanów się, jak przygotowana przez Ciebie treść ma się do potrzeb odbiorców,
- pamiętaj o swoich celach biznesowych,
- zrób analizę słów kluczowych.
4. Stwórz plan
- przygotuj ostateczną listę tematów i określ formę, w jaką chcesz ubrać treść,
- zbierz zasoby i przydziel fundusze,
- przygotuj kanały dystrybucji,
- określ kluczowe wskaźniki efektywności,
- przygotuj kalendarz publikacji,
- wyznacz zespół odpowiedzialny za przygotowanie i publikację materiałów.
5. Wprowadź strategię w życie
- zaangażuj twórców i redaktorów treści,
- zaangażuj się w kontakt z odbiorcami,
- monitoruj aktywność,
- mierz rezultaty,
- nieustannie ulepszaj.