
Gdy budujesz i rozwijasz swoją markę chcesz notować w firmie stały wzrost oraz dystansować konkurencję. Na tę drogę pełną wyzwań wyposażamy Twoją firmę w szczegółową i przejrzystą mapę sytuacji w branży i segmencie rynku. Analiza marketingowa precyzyjnie definiuje popyt na usługę lub produkt, identyfikuje klienta i przedstawia mocne i słabe strony konkurencji. Pozwala spojrzeć na markę oczami innych uczestników rynku. Odpowiada również na pytanie czy potencjalni klienci firmy są świadomi marki, jak ją widzą i co o niej mówią. Współpracując z BrandPRO zyskujesz ekspercką analizę, która wyposaża Twoją firmę w unikatową wiedzę o istotnym wpływie na jej rozwój. Dane z analiz wraz z wnioskami i rekomendacjami stanowią przekrojowy obraz marki firmy w środowisku biznesowym, w którym funkcjonuje.
Analizy marketingowe
Jaki jest motyl? – każdy widzi. Jednak używając mikroskopu zdajemy sobie sprawę, że na jego piękno składa się tysiące niedostrzegalnych gołym okiem szczegółów. Każdy z nich jest istotny i wpływa na ogólny odbiór. Tak samo jest z rynkiem. Dokładnie badając rynek widzimy pełen obraz sytuacji i kontekstu, w którym znajduje się nasza marka. Analiza rynku jest podstawą brandingu – marketingu skupionego na marce. Eksponuje silne i słabe strony marki oraz wskazuje efektywne metody i narzędzia promocji. Dostarcza wiedzę, która pomaga uniknąć błędów, jakie popełniła wcześniej konkurencja. Firmy, które korzystają z analiz rynku szybciej się rozwijają oraz osiągają lepsze wyniki finansowe niż firmy, które takich badań zaniechały. Zamiast strzelać po omacku kulami w płot, w sposób zaplanowany ostrzeliwują cele.

Profesjonalna analiza rynkowa:
- Spojrzenie na swoją firmę oczami klienta
- Znajomość klienta, jego zachowań i jego prawdziwych potrzeb
- Aktualna wiedza o metodach i narzędziach konkurencji
- Wybór odpowiedniej, innowacyjnej platformy sprzedaży
- Oszczędność czasu i pieniędzy dzięki precyzyjnemu dotarciu
- Świadomość pozycji marki/produktu/usługi na rynku
- Pełnia wiedzy o opiniach dotyczących firmy i jej ludzi
- Wyprzedzanie trendów w branżowym marketingu
- Szybka reakcja na zmiany zachodzące na rynku
Wiedza, to od zawsze najistotniejszy element każdej decyzji biznesowej. Zrozumienie potencjału rynku, a także poznanie pozycji firmy i jej marki w otoczeniu biznesowym, jest fundamentem racjonalnego rozwoju.
Kiedy warto skorzystać z analiz przygotowywanych przez BrandPRO?
- Szukasz nowej grupy docelowej
- Chcesz zwiększyć konwersję w obecnej grupie
- Chcesz uruchomić nową usługę lub sprzedawać nowy produkt
- Przygotowujesz strategię marketingową lub plan marketingowy
- Chcesz poznać, lepiej zrozumieć i uczyć się od konkurencji
- Przymierzasz się do procesu rebrandingu
Dzięki niej uzyskujemy informację o konkretnej liczbie wyszukiwań danego produktu lub usługi w Internecie w skali roku, w podziale na miesiące i lokalizacje. Zyskujemy wiedzę, na które z produktów lub usług, w danym obszarze, jest aktualnie największe zapotrzebowanie. Ponadto widzimy w jaki sposób, po jakich wyrażeniach klienci ich szukają. Zyskujemy tym samym niezbędną porcję wiedzy do przygotowania oferty pod określone zapotrzebowanie. Dodatkowy kaloryczny materiał stanowi wskazanie dynamiki popytu na przestrzeni roku oraz trendów 10-letnich dla produktów/usług najczęściej wyszukiwanych. Dokument z analizą podsumowany jest wnioskami i zawiera wskazówki do prawidłowego odczytywania zebranych danych.
Konkurencja firmy, dla której przeprowadzamy badanie, stanowi dla nas źródło wiedzy, trendów i inspiracji. Punktem wyjścia do jej analizy jest kontekst w jakim produkt lub usługa występuje w Internecie. Analizę przeprowadzamy na podstawie precyzyjnie dobranych, najpopularniejszych fraz kluczowych używanych przez użytkowników poszukujących dostawcy produktu lub usługi. Otrzymujemy informację o tym, w jakim otoczeniu w wynikach wyszukiwania pojawia się firma, jaką pozycję zajmuje względem konkurencji i do jakich technik promocyjnych uciekają się Twoi biznesowi oponenci.
Badanie klienta dzielimy na dwa etapy. W pierwszym na bazie dostępnej analityki internetowej strony firmowej, pozyskujemy i poddajemy analizie informacje związane z zachowaniami użytkownika w obrębie strony, a także z danymi demograficznymi wszystkich odwiedzających. Daje to nam przybliżony obraz obecnego klienta firmy. Wychodząc od tych danych i przechodząc do badania potrzeb klienta wyrażanych w Internecie, poddajemy analizie hasła wpisywane do wyszukiwarki Google przez użytkowników Internetu. Analizujemy również sumę ich zachowań w obrębie marki lub produktu. Finalnie otrzymujemy informację o tym, kim jest statystyczny klient, jakie ma potrzeby i jak szuka interesującej go oferty w Internecie. Nakreślony obraz klienta firmy przekuwamy na konkretne rekomendacje dla firmy mające na celu precyzyjne dopasowanie tworzonych komunikatów do potrzeb jej klientów.
W BrandPRO widzimy markę jako tandem. Świadomość marki to zasięg jej oddziaływania na potencjalnych klientów. Wizerunek marki to zespół doświadczeń uczestników rynku, którzy z marką mieli styczność. Oba jego napędy muszą działać sprawnie i wzajemnie się wspierać by firma, w rynkowym wyścigu, mogła zawsze przywdziewać żółtą koszulkę lidera. Dokładna ich analiza odkrywa przed Tobą konkretne pola do zagospodarowania i wskazuje właściwe kierunki rozwoju.
Z marką stykamy się już na etapie uścisku dłoni z klientem, poprzez pierwsze wejście na stronę internetową firmy czy wpisaniu jej nazwy w wyszukiwarce internetowej. Każdy jej składnik, poczynając od identyfikacji wizualnej po artykuły w prasie, daje nam istotną wiedzę na temat jej zasięgu i wizerunku.
Na bazie doświadczeń w badaniu pozycji marki na rynku wykształciliśmy odpowiednie narzędzia i metody analizy świadomości marki jak i jej opinii w oczach klientów, pracowników i konkurencji. Wręczając Tobie wnioski z analizy, przekazujemy wiedzę o tym, gdzie ukierunkować odpowiednie działania promocyjne, jak ulokować zasoby, gdzie gasić pożar, a gdzie szukać ambasadorów marki. To dobra podstawa do skutecznego i efektywnego marketingu.
Profesjonalna analiza marki:
- Odkrywa silne i słabe strony marki
- Buduje fundament wiedzy będący podstawą strategii marki
- Informuje o tym jak rynek ocenia markę i czy w ogóle ją zauważa
- Identyfikuje głównych oponentów
- Pomaga racjonalnie gospodarować zasobami

jak je znaleźć i przeanalizować tak, by stanowiły podstawę
Twoich decyzji biznesowych.
Na rynek patrzymy przez pryzmat wszystkich jego uczestników i występujących na nim zjawisk – badamy każdy jego element. Analizy dają Tobie odpowiedź na pytanie: „Gdzie odnajdę swoją przewagę konkurencyjną?”, dlatego są podstawą efektywnego marketingu i sukcesu marki.
Badając rynek odkrywamy przed Tobą bogactwo rozwiązań, które pomogą lepiej dostosować produkt lub usługę, poprawić ich jakość oraz zoptymalizować budżet przeznaczony na marketing. To prosta zależność: wyniki analizy budzą świadomość możliwości i szans na rynku. Ta świadomość jest podstawą budowy przewagi konkurencyjnej. Przewaga konkurencyjna to z kolei Twój wyraźny drogowskaz na drodze brandingu – kreacji i promocji marki firmy.
Analizy rynku przeprowadzane są przy wsparciu oprogramowania internetowego (autorskiego oraz firmy Google). Badane są zarówno zasoby firmowe, jak i zasoby konkurencji oraz otoczenia biznesowego firmy (strony, blogi, portale). Wyniki analiz poddawane są wnioskowaniu przez zespół ekspertów.
Jeżeli chciałbyś porozmawiać na temat skrojonych na miarę Twojej firmy analiz marketingowych, skontaktuj się z nami. Ogólna oferta analiz:
Analizy rynku | Efekty | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Analiza popytu | Arkusze z wykresami i wnioskami prezentujące wielkość popytu oraz konkurencyjność dla każdej usługi/produktu, w podziałe na 12 msc. |
do 3 produktów
|
do 6 produktów
|
do 10 produktów
|
Czas realizacji | 1 dzień | 2 dni | 3 dni | |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Analiza konkur. | Arkusze obrazujące aktywność promocyjną i wizerunkową firm w obszarze wyszukiwarek internetowych i mediów społecznościowych |
Zestawienie
|
+ Opis
|
+ Prezentacja
|
Czas realizacji | 1 dzień | 2 dni | 3 dni | |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Analiza klienta | Prezentacja opisująca potrzeby, zachowania i demografię klientów; dodatkowo arkusz z zestawieniem odwiedzanych przez nich stron |
1 profil klienta
|
2 profile klientów
|
3 profile klientów
|
Czas realizacji | 1 dzień | 2 dni | 3 dni | |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Analiza marki | Raport opisujący i ilustrujący: zasięg na rynku, reputację marki oraz opinie, które ją kształtują w głowach klientów |
ogólna
|
+ 2 wybrane marki
|
+ 4 wybrane marki
|
Czas realizacji | 2 dni | 3 dni | 3 dni | |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Pakiet analiz | popytu + konkurencji + klienta + marki | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Czas realizacji | do 6 dni | do 9 dni | do 14 dni | |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
w sprawie opracowania
analizy marketingowej
dla marki.

